/

Lázár: a tram-train-el kellene betemetni az árkokat Vásárhelyen

Cikkünk frissítése óta eltelt 3 hónap, a szövegben szereplő információk a megjelenéskor pontosak voltak, de mára elavulhattak.

Lázár János országgyűlési képviselő azzal kapcsolatban indított konzultációt, hogy milyen legyen a tram-train menetrendje – írja a Délmagyar. A kérdőívet július végéig lehet kitölteni.

A tram-train Magyarország leginnovatívabb közlekedésfejlesztési beruházása, a siker mércéje azonban az, hogy azok is elégedettek legyenek vele, akiknek épül – nyilatkozta a lapnak a képviselő. Szerinte nem az a lényeg, hogy a beruházás az állam dicsőségére megvalósuljon, hanem hogy Szeged és Hódmezővásárhely polgárainak jobb legyen az élete. Hozzátette, a lakosok véleményétől is függ, hogy milyen lesz a tram-train menetrendje, ezért arra buzdít minden szegedit és hódmezővásárhelyit, hogy vegyen részt a július végéig tartó konzultáció­ban. Lázár például különösen kíváncsi a fiatalok véleményére az éjszakai menetrenddel kapcsolatosan, szerinte ugyanis van rá igény, hiszen sokan járnak be Szegedre szórakozni, ahonnan aztán hazajönni nem tudnak. A menetrend és a menetidő egyébként 3-4 hónapos próbaüzem után lehet végleges.

A politikus azt is hozzátette, mivel a tram-train esetleges késése a MÁV nagyvasúti hálózatában is problémákat okozhatna, nagyon pontosan kell megtervezni, és tesztelni is szükséges a menetrendet. Azt szeretné, ha az utasoknak a próbaüzem alatt nem kellene fizetniük a tram-train használatáért, ugyanakkor ezt a döntést is rájuk szeretné bízni.

A konzultáció másik fontos témája a jegyek és a bérletek ára. Lázár szerint a Volán-járatok menetjegyeinél olcsóbbnak kell lenniük, ugyanakkor itt is érvényesülniük kell a tömegközlekedésre érvényes kedvezményeknek. A kérdés inkább arra vonatkozik, mennyi fejlesztési tartalék legyen beépítve a menetjegyek árába, illetve milyen bérletkonstrukciókkal induljon a szolgáltatás: lehessen-e kombinált jegyeket és bérleteket vásárolni, amelyekkel a tram-train, a MÁV, a Volán és a szegedi tömegközlekedés járatai egyaránt használhatók.

A képviselő szerint a beruházás műszaki értelemben lényegében készen van. Az év végéig még nyolc szerelvény érkezik, amikkel megkezdődhet a menetrendszerű működés. Szerinte nincs olyan vásárhelyi család, akit ne érintene a tram-train és nagyon sok szegedi család életére is pozitív hatással lesz.

Hangsúlyozta: ma Vásárhely sajnos az or­­szág egyik legmegosztottabb vá­­rosa, a tram-train egyike lehet a közös nevezőinknek, hiszen pártállástól függetlenül mindannyian a nyertesei leszünk.

Előző sztori

A Scapin furfangjai folytatja idén a Moliére-hagyományt a Szabadtérin

Következő sztori

Templomi díszkivilágítással és új kereszt állításával ünnepelték Öttömösön az egyházközség 85. évfordulóját