Közélet

Lázár: a tram-train-el kellene betemetni az árkokat Vásárhelyen

Lázár: a tram-train-el kellene betemetni az árkokat Vásárhelyen

2021. július 6., kedd
Lázár: a tram-train-el kellene betemetni az árkokat Vásárhelyen

Lázár János országgyűlési képviselőazzal kapcsolatban indított konzultációt, hogy milyen legyen a tram-train menetrendje - írja a Délmagyar.A kérdőívet július végéig lehet kitölteni.

A tram-train Magyarország leginnovatívabb közlekedésfejlesztési beruházása, a siker mércéje azonban az, hogy azok is elégedettek legyenek vele, akiknek épül - nyilatkozta a lapnak a képviselő. Szerinte nem az a lényeg, hogy a beruházás az állam dicsőségére megvalósuljon, hanem hogy Szeged és Hódmezővásárhely polgárainak jobb legyen az élete. Hozzátette, a lakosok véleményétől is függ, hogy milyen lesz a tram-train menetrendje, ezért arra buzdít minden szegedit és hódmezővásárhelyit, hogy vegyen részt a július végéig tartó konzultáció­ban. Lázár például különösen kíváncsi a fiatalok véleményére az éjszakai menetrenddel kapcsolatosan, szerinte ugyanis van rá igény, hiszen sokan járnak be Szegedre szórakozni, ahonnan aztán hazajönni nem tudnak. A menetrend és a menetidő egyébként 3-4 hónapos próbaüzem után lehet végleges.

A politikus azt is hozzátette, mivel a tram-train esetleges késése a MÁV nagyvasúti hálózatában is problémákat okozhatna, nagyon pontosan kell megtervezni, és tesztelni is szükséges a menetrendet. Azt szeretné, ha az utasoknak a próbaüzem alatt nem kellene fizetniük a tram-train használatáért, ugyanakkor ezt a döntést is rájuk szeretné bízni.

A konzultáció másik fontos témája a jegyek és a bérletek ára. Lázár szerint a Volán-járatok menetjegyeinél olcsóbbnak kell lenniük, ugyanakkor itt is érvényesülniük kell a tömegközlekedésre érvényes kedvezményeknek. A kérdés inkább arra vonatkozik, mennyi fejlesztési tartalék legyen beépítve a menetjegyek árába, illetve milyen bérletkonstrukciókkal induljon a szolgáltatás: lehessen-e kombinált jegyeket és bérleteket vásárolni, amelyekkel a tram-train, a MÁV, a Volán és a szegedi tömegközlekedés járatai egyaránt használhatók.

A képviselő szerint a beruházás műszaki értelemben lényegében készen van. Az év végéig még nyolc szerelvény érkezik, amikkel megkezdődhet a menetrendszerű működés. Szerinte nincs olyan vásárhelyi család, akit ne érintene a tram-train és nagyon sok szegedi család életére is pozitív hatással lesz.

Hangsúlyozta: ma Vásárhely sajnos az or­­szág egyik legmegosztottabb vá­­rosa, a tram-train egyike lehet a közös nevezőinknek, hiszen pártállástól függetlenül mindannyian a nyertesei leszünk.

Vágólapra másolva!

Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.