Zötyögés helyett száguld majd a vonat Békéscsabára

Cikkünk frissítése óta eltelt 1 hónap, a szövegben szereplő információk a megjelenéskor pontosak voltak, de mára elavulhattak.

Idén kezdődik a tervezői munka.

Sikeresen zárta a közbeszerzést a 97 kilométeres Békéscsaba–Szeged vasútvonal felújítására a Nemzeti Infrastruktúra-fejlesztő Zrt. A nyertes ajánlattevővel, a BÉSZ Konzorciummal tavaly decemberben írták alá a szerződést, a tervező feladata az lesz, hogy a vonalszakaszra engedélyezési terveket és tenderdokumentációt készítsen.

Ezen a vasútvonalon legutóbb a 70-es, 80-as években volt komolyabb átépítési munka.

  • ÍGY ÚJUL MEG A VONAL
  • Hódmezővásárhely–Népkert–Orosháza között 80 km/h, Orosháza és Békéscsaba között 120 km/h lehet a vonatok maximális sebessége (a tram-train szakaszon 100 km/h lesz)
  • felújítják a Szeged–Szeged–Rókus szakaszt
  • átépítik a peronokat, a vonalon – Szeged kivételével – egységesen 150 méter hosszú és 55 centiméter magas peronokat építenek
  • Székkutason elbontják a jelenlegi vágányhálózatot, két vágányt és egy úgynevezett csonkavágányos állomást alakítanak ki, peront építenek
  • Hódmezővásárhelyen is el­bontják a jelenlegi vágányhálózatot, három vágányos, két csonkavágányos állomást építenek
  • Hódmezővásárhelyen új állomásépület építenek

 A tervezési munkát 2022 augusztusáig fejezik be, a kivitelezés utána kezdődhet meg.

Előző sztori

Életre kelt rajzfilmek

Következő sztori

Online edzettek a kerekesszékes szegedi asztaliteniszezők

Legutóbbi hasonló cikkek