Zötyögés helyett száguld majd a vonat Békéscsabára


Sikeresen zárta a közbeszerzést a 97 kilométeres Békéscsaba–Szeged vasútvonal felújítására a Nemzeti Infrastruktúra-fejlesztő Zrt. A nyertes ajánlattevővel, a BÉSZ Konzorciummal tavaly decemberben írták alá a szerződést, a tervező feladata az lesz, hogy a vonalszakaszra engedélyezési terveket és tenderdokumentációt készítsen.
Ezen a vasútvonalon legutóbb a 70-es, 80-as években volt komolyabb átépítési munka.
- ÍGY ÚJUL MEG A VONAL
- Hódmezővásárhely–Népkert–Orosháza között 80 km/h, Orosháza és Békéscsaba között 120 km/h lehet a vonatok maximális sebessége (a tram-train szakaszon 100 km/h lesz)
- felújítják a Szeged–Szeged–Rókus szakaszt
- átépítik a peronokat, a vonalon – Szeged kivételével – egységesen 150 méter hosszú és 55 centiméter magas peronokat építenek
- Székkutason elbontják a jelenlegi vágányhálózatot, két vágányt és egy úgynevezett csonkavágányos állomást alakítanak ki, peront építenek
- Hódmezővásárhelyen is elbontják a jelenlegi vágányhálózatot, három vágányos, két csonkavágányos állomást építenek
- Hódmezővásárhelyen új állomásépület építenek
A tervezési munkát 2022 augusztusáig fejezik be, a kivitelezés utána kezdődhet meg.