Közlekedés

Zötyögés helyett száguld majd a vonat Békéscsabára

Zötyögés helyett száguld majd a vonat Békéscsabára

2021. január 27., szerda
Zötyögés helyett száguld majd a vonat Békéscsabára

Sikeresen zárta a közbeszerzést a 97 kilométeres Békéscsaba–Szeged vasútvonal felújítására a Nemzeti Infrastruktúra-fejlesztő Zrt. A nyertes ajánlattevővel, a BÉSZ Konzorciummal tavaly decemberben írták alá a szerződést, a tervező feladata az lesz, hogy a vonalszakaszra engedélyezési terveket és tenderdokumentációt készítsen.

Ezen a vasútvonalon legutóbb a 70-es, 80-as években volt komolyabb átépítési munka.

  • ÍGY ÚJUL MEG A VONAL
  • Hódmezővásárhely–Népkert–Orosháza között 80 km/h, Orosháza és Békéscsaba között 120 km/h lehet a vonatok maximális sebessége (a tram-train szakaszon 100 km/h lesz)
  • felújítják a Szeged–Szeged–Rókus szakaszt
  • átépítik a peronokat, a vonalon – Szeged kivételével – egységesen 150 méter hosszú és 55 centiméter magas peronokat építenek
  • Székkutason elbontják a jelenlegi vágányhálózatot, két vágányt és egy úgynevezett csonkavágányos állomást alakítanak ki, peront építenek
  • Hódmezővásárhelyen is el­bontják a jelenlegi vágányhálózatot, három vágányos, két csonkavágányos állomást építenek
  • Hódmezővásárhelyen új állomásépület építenek

 A tervezési munkát 2022 augusztusáig fejezik be, a kivitelezés utána kezdődhet meg.

Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.