/

171 millió forintos plusztámogatást adott Szegednek a kormány

Cikkünk frissítése óta eltelt 2 hónap, a szövegben szereplő információk a megjelenéskor pontosak voltak, de mára elavulhattak.

Bár szegedi városvezetés sokkal jobban szereti a brüsszeli bürokratákat, mint a budapesti kormányt, a friss Magyar Közlönyből kiderül: Orbán Viktor miniszterelnök minden feltétel nélkül további 171 millió forintos pótforrást biztosított Szegednek a Fenntartható városi közlekedésfejlesztés Szegeden – I. ütem" program sikeres befejezése érdekében. Úgy tűnik, hogy a baloldali híresztelések nem igazak és a kormány továbbra is segíti a várost, illetve Szeged fejlődését.

Ha egyszerű szegediként a baloldali városvezetésre hallgatunk, akkor az a tévképzet alakulhat ki a fejünkben, hogy minden, ami jó és minden, ami fejlesztési pénz, az az EU-nak köszönhető, és minden, ami rossz, az a magyar kormány miatt van. Ez természetesen nem igaz, ugyanis a kormányzat egészen elképesztő összegeket biztosít mind az egyetem, mind a helyi egészségügy, mind a helyi infrastruktúra és sportlétesítmények fejlesztésére. Ahogy az elmúlt években is.

A legfrissebb Magyar Közlöny szerint egy tegnapi kormánydöntéssel plusz 171 millió forintot kapott Szeged a „Fenntartható városi közlekedésfejlesztés Szegeden – I. ütem” elnevezésű projektre, amelynek során

megvalósul Szegeden a Tisza Lajos körút, Dugonics tér–Boldogasszony sugárút közötti szakasz út-, járdaburkolat-, zöldterület-, közvilágítás- és 3 db megállóhely közlekedésbiztonsági és kerékpárosbarát fejlesztése, a Felső Tisza-Part, Huszár Mátyás rakpart és a Tisza Lajos körút forgalmi csomópont környezetének közlekedésbiztonsági és kerékpárosbarát fejlesztése, a Szilléri sugárút és a Fecske utca–Debreceni utca kereszteződésben körforgalom kiépítése, valamint Szeged belterületén 40 db buszmegálló közlekedésbiztonsági és kerékpárosbarát fejlesztése, továbbá a Lövölde utcában új járda épül.”

A döntéssel – amely lényegében a tervekhez, eredeti projekthez képest időközben megemelkedett kivitelező- és egyéb költségeket fedi le – tehát a szegedi közlekedők járnak jól leginkább: új, jobb minőségű, biztonságosabb bringasávokat kapnak a biciklisek, új buszmegállókat a tömegközlekedők, és új körforgalmat az autóstársadalom tagjai.

A projekt összköltsége eredetileg 1 130 000 000 Ft volt, ezt fejelte most meg a kormánydöntés további 171 338 945 forint támogatással.

Érdemes a Magyar Közlöny aktuális számát átböngészni, ugyanis ebből a számból is kiderül, vírus ide vagy oda, az ország építése egyetlen pillanatra sem szünetel, és szinte nincsen olyan tájegysége az országnak, ahol ne épülnének új óvodák, iskolák, közösségi terek vagy éppen utak.

Előző sztori

Kiskunhalason ápolják a szegedi COVID-betegeket

Következő sztori

Háromszor riasztották a megye tűzoltóit

Legutóbbi hasonló cikkek