Politika

Így akarja tönkretenni az Orbán-kormány és a Fidesz Szegedet!!!

Így akarja tönkretenni az Orbán-kormány és a Fidesz Szegedet!!!

2019. január 3., csütörtök
Így akarja tönkretenni az Orbán-kormány és a Fidesz Szegedet!!!

Megdöbbentő tények következnek, amelyekkel nehéz vitatkozni.

Miközben vadul tüntetnek Szegeden Orbán Viktor ellen, és

talán ezren is az utcára mentek

, aközben megmutatjuk, hogyan is akarja  t.ö.n.k.r.e.t.e.n.n.i.  Szegedet a Fidesz és személyesen Orbán Viktor. Bár korábban már megírtuk, hogy miközben Botka László és az MSZP összehozott 28 milliárdnyi adósságot, és a Mercédesz is inkább Kecskemétet választotta,

az Orbán-kabinet rendesen a város hóna alá nyúlt

. De azóta történt egysmás!

Kihúzták Szegedet a 28 milliárdos gödörből

Az Orbán-kormány 2013-ban és 2014-ben átvállalta, Szeged és a szegediek válláról levette azt az összesen 28 milliárd forintos adósságot, amit a városvezetés hozott össze korábban. Botka László polgármester azonban nem hatódott meg ezen és nem is nagyon izgatta ez az egész! Ez egyébként az intézkedést bejelentő akkori nemzeti fejlesztési miniszternek is feltűnt. Németh Lászlóné a szegedi sajtótájékoztatót rendhagyónak nevezte, mivel ez volt az első olyan település, amelynek az adósságkonszolidációját bejelentő sajtótájékoztatón nem vett részt a polgármester.

Orbánék elvittek 28 milliárdnyi adósságot, és hoztak helyette 70 milliárdot

Orbán Viktor durván beavatkozott Szeged nyugodt és  e.u.r.ó.p.a.i  mindennapjaiba akkor, amikor 2017-ben a Modern Városok Programban jópár milliárddal dobta meg Botka Lászlót. - Szegednek minden adottsága megvan ahhoz, hogy egy kiemelkedő regionális központ legyen – mondta akkor a miniszterelnök, miközben mellette csak mosolygott Botka László. A bejelentett beruházások teljes költségét Orbán Viktor a gazdaság állapotától függően 70 milliárd forintra becsülte. A kormányfő a megállapodásban rögzített pontok közül elsőként a 47-es út négysávúsítását említette, amivel olyan észak–déli közlekedési tengely jön létre, amely Szegedet Debrecenen keresztül összeköti Miskolccal. Emellett pedig jöhet egy vegyes funkciójú, vasúti és közúti Tisza-híd mintegy 15 milliárd forintos költségű építése, és ehhez kapcsolódva Makó felé az elővárosi közlekedés fejlesztése – közölte a miniszterelnök. A kormány vállalta a szegedi repülőtéren a nemzetközi minősítési szabályok változása miatt szükségessé vált technikai fejlesztések finanszírozását és egy új utasforgalmi épület kialakítását is. De szó volt még egy 200 hektáros iparipark-fejlesztésről is. Ennek egy részén a magyar élelmiszer-gazdaság szempontjából is jelentős beruházás valósulhat meg, a másik felén pedig a lézerközponthoz kapcsolódó technológiai parkot alakítanak ki – közölte Orbán Viktor. Szintén itt jelentette be a miniszterelnök, hogy a Modern Városok programban újíthatják fel a Belvárosi hidat, és a kormány támogatja a Mars téri buszpályaudvar áthelyezését, hogy a helyén közösségi igényeket kielégítő teret alakítsanak ki. A sportcélú fejlesztések közül a kormányfő kiemelte az új fedett uszoda akkor még 7 milliárd forintra tervezett építését, egy, a teremsportok számára alkalmas csarnok és egy atlétikai centrum kialakítását. Az is ekkor dőlt el, hogy felújítják a Széchenyi teret, pedig ezt a város korábban nem tervezte. Amikor a miniszterelnök meglátta, hogy milyen állapotban van a tér, megkérdezte Botka Lászlót, hogy azzal mi a terve. A polgármesternek olyanja éppen nem volt, mégis kapott egy hárommilliárdos felajánlást, a felújításra kiírt tervpályázaton pedig azóta már eredményt is hirdettek.

Újabb 70 milliárd: A lézerközpont

Akkoriban viszonylag gyakran járt Szegeden Orbán Viktor, aki eljött az ELI májusi átadására. A szegedi lézerközpont Magyarország modern kori történetének legnagyobb tudományos beruházása – jelentette ki az átadón a miniszterelnök. A központ egyébként az átadásig nagyjából 70 milliárd forintba került, ráadásul a döntést komoly viták előzték meg. Végül a kormány a megvalósítás mellett döntött. A Szegedi Tudományegyetemen végzett kutatói munka eddig is önmagáért beszélt, a központ azonban a világ minden tájáról idevonzhatja a kutatókat és diákokat – közölte Orbán Viktor.

Új munkahelyek

2018 februárjában lett új munkahelye 350 szoftverfejlesztőnek Szegeden, miután 2016-ban kötött stratégiai megállapodást a kormány az EPAM Systems Kft.-vel, aminek az eredménye volt, hogy 3,6 milliárd forintos beruházással Debrecenben és Szegeden bővítette kapacitásait és dolgozóinak létszámát az amerikai szoftverfejlesztő. A kormány 1,3 milliárd forint vissza nem térítendő támogatást biztosított a szegedi beruházáshoz. A megállapodás értelmében Szegeden új irodaházat építettek, Debrecenben pedig a meglévő bővítéséről döntöttek.

Uszoda és újabb 120 milliárd

A kormány döntött arról is, hogy biztosítja az építőipari árak emelkedése miatt bizonytalanná vált uszodaépítéshez szükséges többletforrást, így összesen 16 milliárdot fordítanak a megvalósításra Szegeden. Gyopáros Alpár kormánybiztos az útfejlesztésekről szólva emlékeztetett a 47-es út szélesítéséről. Szeged ráadásul a helyi projektek megvalósítására is kap pénzt, több mint 120 milliárd forint támogatásból fejleszthet a város. Ez az egyik legmagasabb kormányzati támogatás. Arra a kérdésre, hogy hogy lehet az, hogy egy ellenzéki város kapja szinte a legtöbb ilyen támogatást, Gyopáros Alpár elmondta: bár több kérdésben – így a migráció kezelésében – sem értenek egyet Szeged szocialista vezetésével, emiatt nem lehet büntetni a szegedieket.

Gyorsforgalmin Debrecenbe és Pécsre

Jutott még egy hír tavaly év végére is, legalábbis ami a szegedi fejlesztéseket illeti. Bejelentették, hogy változott a nemzetgazdasági szempontból kiemelt jelentőségűvé minősítették a 47-es főút kétszer kétsávos gyorsforglami úttá bővítését, illetve a mohácsi autópályahíd segítségével hasonló út épül Pécs és Szeged között is. A nemzetgazdasági szempontból kiemelt jelentőségű fejlesztések azt jelentik, hogy a listán szereplők a beruházás lebonyolításakor egyszerűbb és gyorsabb hatósági elbírálásban részesülhetnek.

71 milliárd: 2021-re kész lesz a tramtrain

Ez már csak hab a tortán, a 71 milliárd forintba kerülő beruházás jól halad és 2021 őszére, a tanévkezdésre elindulnak az első menetrend szerinti szerelvények is. Idén egyébként talán még tényleg nem érkezett egy fillér kormányzati pénz sem a városba, de még csak január 4-e van.

(via Délmagyar)

Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.