Közélet

Hogyan lehetne Szeged a legzöldebb város, ha még az elektromos autókat is büntetik?

Hogyan lehetne Szeged a legzöldebb város, ha még az elektromos autókat is büntetik?

2019. szeptember 30., hétfő
Hogyan lehetne Szeged a legzöldebb város, ha még az elektromos autókat is büntetik?

Hiába a hangzatos szavak, ha azokat tettek nem követik. Szegeden a zöldgondolat is csak gondolat, és sajnos nem valóság.

Magyarország legzöldebb városa szeretne lenni Szeged - legalábbis Botka László szocialista polgármester kampányszlogenjeiben már ez is elhangzott többször, és hogy ez csak szlogen vagy tényleges célkitűzés, azt jól szimbolizálja az alábbi fotó, amelyen az látszik, hogy egy zöld rendszámos - tehát elektromos hajtású -autót sújtottak parkolási bírsággal a Kossuth Lajos sugárúton.

Magyarországon a parkolás szabályait az önkormányzatok

helyi rendeletben

alakítják: Budapest összes kerületében és a vidéki nagyvárosok többségében a zöld rendszámmal rendelkező autók ingyenesen parkolhatnak,

a húsz legnagyobb magyarországi város közül egyetlen kivétel Szeged, ahol bizony fizetni kell az elektromos meghajtású autóknak a parkolásért.

Arról már nem is beszélve, hogy a parkolási díjakat összehasonlítva is látható, hogy Szegeden bizony komolyan megbírságolják a várakozó gépkocsik tulajdonosait, legyen az elektromos, benzin- vagy dízelmotoros járgány. A szegedi zöldgondolaton tehát még van bőven mit csiszolni. A városháza erőfeszítéseit hűen tükrözi, hogy a Széchenyi tér rekonstrukciója során fákat terveznek kivágni, a parkolóhelyek száma pedig a tervek szerint

180-ról 142-re csökkenne

.

Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.