A kerékpárosok szerint életveszélyes a Feketesas utca

Cikkünk frissítése óta eltelt 4 év, a szövegben szereplő információk a megjelenéskor pontosak voltak, de mára elavulhattak.

Egyik kerékpáros olvasónk hívta fel a figyelmünket arra, hogy a Feketesas utcában az autósok gyakran veszélybe sodorják a két keréken közlekedőket.

– Olvastam a forgalmi rendváltozásokkal kapcsolatos cikküket, annak kapcsán merült fel bennem a kérdés, hogy mikor kezdenek már végre valamit a Feketesas utca kaotikus közlekedési állapotával? – kezdte olvasói levelét Temesvári Gyula. – A téli időszakot leszámítva mindig kerékpárral szoktam közlekedni a városban, viszont lehetőség szerint a Feketesas utcát messziről elkerülöm, mivel már többször is kis híján elütöttek ott – folytatta. – Elképesztő, ami néha ott zajlik,

az éppen parkolni készülő autósok gyakran figyelmen kívül hagyják a kerékpárosokat, és ez rendkívül balesetveszélyes.

A közlekedési kultúránkról sokat elárul, az a jelenet, ami múlt hét csütörtökön játszódott le az említett utcában:

egy tanulóvezető lefulladt, a mögötte levő terepjárós viszont olyan türelmetlen volt, hogy a járdára hajtva kikerülte a tanulót. Ez a manőver nem csak a kerékpárosokat, hanem a gyalogosokat is könnyen veszélybe sodorhatta volna.

Én óva intem a kerékpáros társaimat attól, hogy a Feketesas utcába merészkedjenek – summázta gondolatait.

A Feketasas utca sajátos közlekedési helyzetével kapcsolatban kikértük egy gépjárművezető oktató véleményét:

– A Feketesas utcai parkolóhelyekre hátrafelé 45 fokos szögben kell beállni, régebben oktatási anyag volt ez a manőver. Ez biztonsági szempontból a beállást és a kiállást tekintve teljesen ideális lenne, csak a kerékpársáv teszi veszélyessé a helyet – mondta megkeresésünkre Majoros Gabriella, gépjárművezető oktató.

Szintén gyakran előfordul, hogy az autósok másfél, vagy inkább két helyet foglalva állnak be a parkolóhelyekre. Ezzel kapcsolatban Gabriella elmondta, hogy a parkolóhelyek szélességén nem hajlandó a szegedi parkoló társaság változtatni.

– A sávszélességhez hasonlóan, a parkolóhelyek szélessége is jogszabályban van meghatározva.

Sajnos a szegedi parkoló társaság nem hajlandó szélesebb parkolóhelyeket engedélyezni, mert az számukra jelentős bevétel kieséssel járna

– fogalmazott.

Vannak, akik szerint a kerékpárosok közlekednek életveszélyesen: korábban megírtuk, hogy olvasóink többsége kötelező KRESZ-tanfolyamra küldené a bringásokat.

Előző sztori

Elrajtol a papi futsal Európa-bajnokság

Következő sztori

A hit megkönnyíti a katonák szolgálatát