Olvasóink többsége kötelező KRESZ-tanfolyamra küldené a bringásokat

Cikkünk frissítése óta eltelt 4 év, a szövegben szereplő információk a megjelenéskor pontosak voltak, de mára elavulhattak.

Hétfőn megkérdeztük olvasóinkat, hogy szerintük kellene-e kötelező KRESZ-oktatás és biciklis jogosítvány a kerékpárosoknak. A szavazók 82%-a igennel voksolt.

Hétfőn beszámoltunk róla, hogy lencsevégre kaptak a Berlini körúton egy világítás nélküli kerékpárost, amint éppen áthajt a piros lámpán a kereszteződésben. Az eseten felbuzdulva szavazást hirdettünk, melynek kérdése az volt, hogy: “Kellene-e kötelező KRESZ-oktatás és biciklis jogosítvány a kerékpárosoknak?”

A szavazók 82%-a igennel voksolt.

Próbálkoztak már tanfolyammal, de nem vált be

A Csillag Autósiskola vezetője, Pataki Bálint István még egy korábbi interjújában a „gyalázatos” szóval jellemezte a szegedi közlekedési kultúrát. A probléma gyökerét ő leginkább abban látja, hogy az embereknek nincs elég információjuk arról, hogy kerékpárral hogyan kéne helyesen közlekedni. Ehhez még azt is hozzátette, hogy korábban az autósiskolánál már próbálkoztak egy ingyenes kerékpáros KRESZ-tanfolyam indításával, ám arra csak idősebb hölgyek voltak kíváncsiak, akik még nem is túl sűrűn bicikliznek a városban.

Óvatosabban kerékpároznak, akiknek van jogosítványuk

„Sajnos én is nap mint nap tapasztalom, hogy veszélyesen közlekednek a kerékpárosok ” – meséli egy neve elhallgatását kérő gépjárművezető-oktató. „

Véleményem szerint azok a kerékpárosok, akiknek van már jogosítványuk, sokkal körültekintőbbek és jobban fel tudják mérni egy adott közlekedési szituáció rizikófaktorát.

Ugyanakkor beszéltem már olyan kerékpárossal is, akinek az volt a hitvallása, hogy a gépjárművezetőknek kell fokozottan ügyelniük a bringásokra, mivel az autók ütik el őket és nem fordítva. Úgy gondolom, hogy látványosan csökkenteni lehetne a közúti balesetek számát egy külön a kerékpárosoknak előírt kötelező KRESZ-tanfolyammal.

„Fék nélkül száguldoznak a kerékpárosok”

„A látni és látszani elv a legfontosabb” – vallja Szakál Attila kerékpárszerelő. „Most, hogy egyre korábban sötétedik, hangsúlyozottan fontos, hogy legyen világítás a kerékpárokon, de sajnos rengeteg esetben azt tapasztaljuk, hogy kivilágítatlanul közlekednek a bringások. Szintén nagy veszélyforrás, hogy sokan tekernek a járdán, mondjuk ebben szerintem az is közrejátszik, hogy Szegeden minősíthetetlenül rosszak a kerékpárutak” – mondta a szakember. Hozzátette, azt tapasztalja, hogy a legtöbb szegedi kerékpárosnak nincsen megfelelő műszaki állapotban a járműve.
„Kis túlzással azt lehet állítani, hogy Szegeden fék nélkül száguldoznak a kerékpárosok, kész csoda, hogy az elmúlt hetekben nem történt még komolyabb baleset” – zárta gondolatait.

Kíváncsiak voltunk, hogy Szegeden összesen hány kerékpárbaleset történt az elmúlt időszakban, ezért felkerestük a Csongrád Megyei Rendőr-főkapitányságot, akik azonban cikkünk megjelentéig nem válaszoltak a kérdéseinkre.

Előző sztori

A vízgazdálkodási művekről végez felmérést a NAK falugazdász-hálózata

Következő sztori

Címvédőhöz méltó Pick győzelem