Közélet

A Szentgyörgyi-baleset rejtélyeinek nyomába ered Haág Zalán

A Szentgyörgyi-baleset rejtélyeinek nyomába ered Haág Zalán

2016. november 8., kedd
A Szentgyörgyi-baleset rejtélyeinek nyomába ered Haág Zalán
DCIM100GOPROGOPR0190.

Közgyűlési interpellációban intéz fogós kérdéseket a hivatali gépkocsival villamosnak ütköző szocialista alpolgármesternek a KDNP elnök-frakcióvezetője.

Haág Zalán

interpellációjában – melyet a pénteki közgyűlési ülésen szóban is ismertetni kíván – úgy fogalmaz: „sajtóhírek szerint”

Szentgyörgyi Pál

„október 12-én egy önkormányzati tulajdonú gépkocsival balesetet okozott a Szegedi Közlekedési Társaság (SZKT) villamosával karambolozva”. Rendőrt nem hívtak – folytatja a kereszténydemokrata politikus, az alpolgármester állítólag sietve távozott a helyszínről, a közlekedési társaság helyszínelőinek vizsgálatáról pedig ellentmondó hírek jelentek meg. Mivel a Szentgyörgyi által vezetett gépkocsi önkormányzati tulajdonban van és egy önkormányzati cég tulajdonában álló járművet és ezen utazó szegedieket is érintette a baleset, fontos, hogy a helyi közvélemény megnyugtató válaszokat kapjon az ügyben – írja Haág, aki ezért arra kéri a gazdasági alpolgármestert, az ellentmondásos híradások tisztázása és az esetlegesen azóta ismertté vált tények ismerete birtokában válaszoljon kérdéseire. A kereszténydemokrata elnök-frakcióvezető az alábbi kérdésekre vár tehát választ. Fogyasztott-e Szentgyörgyi Pál alkoholt a balesetet megelőző 24 órában? Ha igen, mikor és mennyit? Azonnal elismerte-e a helyszínen (szóban vagy írásban) a saját felelősségét, vagyis hogy a baleset az ő hibájából következett be? Meg tudott-e győződni arról, hogy a villamos utasai közül senki sem sérült meg? Mennyi idő elteltével hagyta el a baleset helyszínét? Igaz-e, hogy a Szegedi Közlekedési Társaság költségén távozott a helyszínről, és hogy az általa vezetett autót szintén az SZKT költségén szállították el? Ha igen, ez mekkora költséggel járt? Ha nem, kinek a költségén történt mindez, és tudomása szerint ez mekkora összegbe került? A biztosító kárszakértője mekkora összegű kárt állapított meg a személygépkocsi, illetve a villamos esetében? A kárt mekkora arányban, illetve összegben fedezi a kötelező felelősség- illetve casco biztosítás? A baleset miatt mekkora összeggel emelkedik a jövőben az önkormányzati gépkocsiflotta casco-, illetve kötelezőfelelősség-biztosításának éves díja? Szentgyörgyi mint a baleset okozója kifizeti-e a biztosítási önrészt, az eddigi és ez utáni biztosítási díjtétel közötti különbözetet, illetve az SZKT azon költségeit, melyek az alpolgármester és az általa vezetett gépkocsi elszállításának költségeit jelentették, vagy elvárja, hogy – akárcsak az általa vezetett gépkocsi működését, üzemanyagköltségét és biztosítását is – a szegedi adófizetők finanszírozzák? Szentgyörgyi Pálnak a közgyűlés előtt kell majd válaszolnia pénteken Haág Zalán interpellációjára.

Az október 12-i baleset krónikája

Ami az előzményeket illeti: az ügyet feltáró és nyilvánosságra hozó SZEGEDma.hu, majd portálunk nyomán a helyi és az országos sajtó is megírta,

október 12-én a Boldogasszony sugárút és a Liliom utca sarkán hajtott a nagyállomás felé tartó villamosba hivatali autójával Szentgyörgyi Pál.

. Az esethez nem hívtak rendőrt, ráadásul az illetékesek napikig mélyen hallgattak a történtekről. „Csak azért kellett volna rendőrt hívnom, mert politikus vagyok?” – értetlenkedett később a Délmagyarországnak az alpolgármester, akinek - jegyeztük meg - már bőven van akkora politikai múltja és rutinja, hogy tudja a választ saját (költői) kérdésére: saját szerepének tisztázása miatt lett volna erre szükség egy ilyen „zúzós” balesetnél.

szentgyorgyi_pal_gs

A szocialista politikus portálunknak egyébként először koccanásról beszélt, míg a Délmagyarországnak annyit jegyzett meg, az ütközésnél a „Škoda motorházteteje és bal lámpája rongálódott meg”. A Fidesz első cikkünk megjelenését követően úgy fogalmazott,

az 50-es évek kommunista módszertana szerint akarták eltussolni a balesetet

a város illetékesei, egyben rákérdezett, igaz-e az a hír, hogy 2-2,5 millió forintra rúgnak a javítási költségek, azaz a gazdasági totálkár alsó határát súrolják. Válasz nem érkezett az alpolgármester vagy a városháza részéről, így Nógrádi Tibor, a Fidesz szegedi elnök-frakcióvezetője és portálunk egyik munkatársa helyszíni szemlén tekintette meg a javítás alatt álló autót az egyik szegedi műhelyben.

Ahogy korábban megírtuk,

a szerviz munkatársa (tehát nem a vezetője, de ezt nem is állítottuk) ott a helyszínen kollégánk előtt a politikusnak megerősítette az értesülést: valóban 2,5 millió forintot is elérheti a hivatali autó rendbe tétele az elemek cseréjével, fényezéssel, festéssel, kvázi a gazdasági totálkár határától beszélünk. Kiszakadt ugyanis a bal első futómű, szétzúzódott a lökhárító bal oldala, ripityára tört a bal első fényszóró, valamint összeroncsolódott a bal első sárvédő, a bal első ajtó és a küszöb is – a sérüléseket a fideszes képviselő és munkatársunk is szemügyre vette. A Fidesz szegedi alapszervezete mindezek tükrében közleményben szólította fel lemondásra Szentgyörgyi Pált. „Azt nem tudjuk, hogy Szentgyörgyi Pál alpolgármester úr az október 12-i közlekedési balesete idején ittasan vezetett-e, ezért kellett-e

Majó-Petri Zoltán

SZKT-igazgató úrnak gyorsan kimenteni a bajból. Azt viszont tudjuk és állítjuk, hogy miután nem sikerült eltitkolni a balesetet, Szentgyörgyi Pál hazudott. Koccanásnak állította be a történteket (Forrás: SZEGEDma.hu, 2016.10.20.), ellenben a Szeged város tulajdonában lévő gépkocsi futóműve kiszakadt, és több mint kétmilliós kár keletkezett, megközelíti a totálkár határát. (Szentgyörgyi Pál elmondása szerint a Škoda motorházteteje és bal lámpája rongálódott meg. Forrás: Delmagyar.hu, 2016.10.21.) A Fidesz szegedi alapszervezete követeli, hogy

Botka László

polgármester úr vizsgálja ki az eset körülményeit, bontsa ki az igazság minden részletét, az átláthatóság, transzparencia szellemében hozza nyilvánosságra a kár valódi összegét, illetve a hivatali gépjárművek működtetésének szabályait, és kezdeményezze a hazugságon ért alpolgármester leváltását” - áll a nyilatkozatban. Az alpolgármester a Délmagyarországnak nyilatkozott ismét, mégpedig annyit: nem kárszakértő, nem tudja ránézésből megállapítani a kár értékét, és hozzátette: az önkormányzat még nem kapta meg a hivatalos kárszakértői véleményt. Az érintett autószerviz pedig úgy magyarázkodott, ők nem adhatnak ki információt harmadik félnek, így Nógrádi Tibor és cikkünk adatai szerintük „légből kapottak”. A 888.hu portál mindeközben

„Óriási botrány van kibontakozóban a szegedi MSZP körül”

címmel tett közzé összeállítást a továbbra is számos kérdést felvető kínos ügyről. A jogi bizottság Fidesz-KDNP-s delegáltjai

rendkívüli ülést is kezdeményeztek

a baleset részleteinek és körülményeinek kivizsgálására,

ám a testület végül nem tárgyalta az ügyet,

a baloldali többség arra hivatkozva nem engedte napirendre vételét, hogy a kezdeményezők nem nyújtottak be írásos előterjesztést, csak szóban akarták ismertetni javaslatukat.

Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.