Írjon nekünk

Közélet

Immár figyelmeztet a PESA, nehogy orra bukjunk leszálláskor

Ez a tartalom archív! A cikkben szereplő információk a megjelenés óta megváltozhattak.

Megjelent:

villamos01_gs

„Kérjük, leszálláskor figyeljen a szintkülönbségre!” – ezt mondja be az alacsonypadlós PESA hangosbemondója a Bem utcai megállónál, amely nem akadálymentesített. A nagyprojektben több peront is úgy alakítottak ki, hogy szintkülönbségek vannak, ezek átalakítására minimum 70-80 milliót kellene költeni – tájékoztatott Majó-Petri Zoltán ügyvezető.

Tavaly nyáron foglalkozunk a 2-es villamos nem akadálymentesített Bem utcai megállójával, akkor kerekesszékes olvasónk, Jónás László jelezte, nem biztonságos leszállni az adott megállóban. Ott ugyanis a villamos szintje mintegy 15-20 centiméterrel magasabban van, mint a járdáé. A férfi azután keresett meg bennünket, miután abban a hiszemben szállt le a járműről, hogy ott – akárcsak más megállóhelyeknél – egyszerűen csak le kell gördülnie a villamosról. Mint elmondta, neki komolyabb baja nem esett, óvatosan is száll le a Bem utcánál, attól tartott viszont, hogy mások esetleg megsérülhetnek, éppen ezért jelezte is a problémát az SZKT-nak.

Azóta eltelt egy bő év, akadálymentes azóta sem lett a Bem utcai megálló, ám most már a hangosbemondó figyelmezteti erre az utasokat. A Szegedi Közlekedési Kft. ügyvezetője, Majó-Petri Zoltán kérdésünkre elmondta, az elektromos nagyprojekt során több megállót úgy alakítottak ki, hogy azokat nem akadálymentesítették, a fedélzeti tájékoztatórendszer a kerekesszékesek kérésére mondja be immár, hogy ne rutinból közlekedjenek, hanem vigyázzanak leszálláskor. „Két éve zajlik a háttérben a tervezőmunka, és a kalkulációk szerint minimum 70-80 millió forintot kellene elkölteni, hogy akadálymentesek legyenek az érintett, jelenleg nem akadálymentes megállók, köztük a Bem utcai is. Erre az idei költségvetésünkben nem volt keret, arra számítunk, hogy európai uniós források is lesznek erre a célra, és egy sikeres pályázat révén szintbe tudjuk hozni azokat” – tájékoztatott Majó-Petri Zoltán. Hozzátette, vannak olyan tervek, amelyek a megállók teljes átépítését tartalmazzák, annak költségvonzata azonban már eléri a 3-400 millió forintot.

Az SZKT ügyvezetője hozzátette, már vége a garanciális időszaknak, a karbantartásokat és javítási munkálatokat éves ütemterv szerint végzi a társaság. Az Anna-kútnál idén a korlátokat festették újra, másutt pedig a díszburkolat hibáit javították ki. Majó-Petri Zoltán leszögezte, bár keresik a pályázati lehetőségeket, nem várnak ölbe tett kézzel arra, hogy több százmilliós forrás hullik az ölükbe, így amit a költségvetésük enged, azokat a munkálatokat megcsinálják. Már készül az a kalkuláció is, amely alapján a jövő évi javítási munkálatokat fogják ütemezni, de a peronok átépítésére becsült 70-80 milliós összeg nem áll rendelkezésükre.

Kommentek

Hírzóna

Czeglédy Csaba négy társát ítélték el Szegeden

Ez a tartalom archív! A cikkben szereplő információk a megjelenés óta megváltozhattak.

Megjelent:

Szerző:

A Human Operator Zrt. ügyében.

Tovább olvasom

Közélet

Szűkült a Cserepes sori szegregátum, de nem tudni mikor számolják fel végleg

Ez a tartalom archív! A cikkben szereplő információk a megjelenés óta megváltozhattak.

Megjelent:

Tavalyhoz képest valamelyest javult a helyzet a Cserepes soron, jó pár házat ledózeroltak a nyomornegyedben.

Tovább olvasom

Közélet

Hat hosszú hétvégénk lesz 2020-ban

Ez a tartalom archív! A cikkben szereplő információk a megjelenés óta megváltozhattak.

Megjelent:

Szerző:

Négynapos ünnepből hárommal számolhatunk jövőre.

Tovább olvasom

Aktuál