Írjon nekünk

Gazdaság

A szentmihályiak és kecskésiek demonstrációja ellenére döntött újabb kilométerszám-csökkentésről a városüzemeltetési bizottság (FRISSÍTVE)

Ez a tartalom archív! A cikkben szereplő információk a megjelenés óta megváltozhattak.

Megjelent:

varosuzemeltetesi_biz_ules04_gs

Nem változtattak az eredeti terveken, habár érkezett kritika a menetrend ügyében Jobbiktól, a Fidesztől, a független Szentistványitól, sőt az MSZP-ből is. A szentmihályiak és a kecskéstelepiek nem adják fel, ha kell a következő önkormányzati választásig folytatják a küzdelmet a 76-os útvonalának teljes visszaállításáért.

A menetrendi változtatásokról szóló keddi anyagunkat írhattuk volna kijelentő módban a Délmagyarországhoz hasonlóan, minden vita ellenére a városvezetés semmit nem változtatott az előterjesztésen, eredeti formájában fogadta el, még két képviselő – egy MSZP-s és Fidesz-L.É.T.-es – tíz perccel korábbi buszindulással kapcsolatos kéréséről sem szavaztak. Azt viszont a szentmihályiak személyes megjelenésükkel demonstrálták, hogy nem érzik „kérésük teljesülésének”, hogy a szomszédos városrész lakóival közösen leszavazott Nagy Sándorhoz köthető javaslatot vették napirendre: „Mi is élni akarunk” – hirdette molinójuk a városháza előtt.

Ménesi Imre (MSZP), a Városüzemeltetési Bizottság vezetője és Nagy Sándor (Együtt) városfejlesztési alpolgármester továbbra is a támogatások csökkentésével indokolta az újabb ritkításokat, de nem fogadták el Nógrádi Tibor (Fidesz-L.É.T.) javaslatát, hogy állítsák vissza a régi 76-ost, amely lépés évi 20 milliós megtakarítást jelentene. Az önkormányzati képviselő többször hangoztatta, nem pártpolitikai szempontokat figyelembe véve kritizálják a terveket, hanem mert nincs rendelőjük, iskolájuk, egyetemük, a lakók a városközpontban dolgoznak. Szerették volna, ha hamarabb felkerül a tervezet, mert könnyebb lett volna felkészülniük, amire Ménesi „elmúltnégyévezett”, azaz szerinte a korábbi jobboldali többségű bizottságokban még később derültek ki ezek az információk. Felszólalni kívánt egy halk szavú kecskéstelepi civil, de nem akarta megadni neki a szót az MSZP-s elnök, s a májusi üléshez hasonlóan Szentistványinak kellett rászólnia, hogy tegyék fel szavazásra a kérdést, ahol a bal- és jobboldal képviselői szót adtak a hölgynek, egyedül Ménesi nem szavazott igennel. A nő azt kérte, hogy legyenek emberségesek a képviselők, mert itt idősekről és gyerekekről van elsősorban szó. Úgy látja, az egész Kecskés István-telep elutasítja a városházi tervet, s nem tudott arról, hogy bárki kérdezte volna őket a városházáról ez ügyben.

varosuzemeltetesi_biz_ules12_gs

Lauer István (MSZP) és Mihálffy Béla (Fidesz-L.É.T.) képviselők azt kérték, hogy a nyári menetrend idején tíz perccel korábban induljon a szikiről az egyik reggeli busz, mert elkésnek a munkából az ott élők. A túl hosszú útvonal miatt időnként túl hamar indul el a járat, máskor sokat késik. A probléma a szőregiek esetében is fennáll – erősítette meg egy ottani lakos az ülést követően. Nagy Sándor azt ígérte, kivizsgáltatják az ügyet, de lépni elsősorban a DAKK tud.

Szentistványi István a késéseket, a menetrendhez képest túl gyorsan menő járatokat emelte ki, a „városnéző” járatoknál akár 8-10 perces eltérések is elképzelhetőek. Megjegyezte a decentrumok hiányát egyes vonalakon, ez Nagy Sándor szerint megfelelő járatszervezéssel a DAKK számára megoldható probléma, azonban azzal egyetértett, hogy a pontatlanság miatt vannak problémák, ezen segíthet például a hétvégi menetrend, ami létezik az SZKT-nál. Tóth Péter (Jobbik) képviselő arról érdeklődött, hogy meddig tart még a rendszer leépítése, mert további csökkentések ütemezését látja. A városfejlesztési alpolgármester azt válaszolta, hogy nem tervezik ezt folytatni, s a busztársaság képviselői szóban már vállalták, hogy ez teljesíthető. Szerinte a korábbi szerződéseket kellene összevetni, amelyek a véleménye szerint kiemelkedően transzparens önkormányzat honlapján megtalálható. (A sajtótájékoztatója során ezt cáfolta a Jobbik, nem került feltöltésre az utóbbi szerződés.)

Végül megszavazta az új menetrendet a bizottság, a két ellenzéki tag, Szentistványi István és Mihálffy Béla azonban nemmel voksoltak.

varosuzemeltetesi_biz_ules10_gs

Jobbik: Az átláthatóság feltöltés alatt

„Úgy látjuk, a város továbbfolytatja a buszmenetrenddel kapcsolatos szolgáltatások leépítését. Júniusban 150 ezer kilométert vettek el, most újabb 11 ezret” – fogalmazott az ülés után Tóth Péter. Azt gondolja, hogy várhatóak még „finomhangolások” Nagy Sándortól, ami valójában újabb járatritkításokat, -megszüntetéseket eredményez. Nem a szegediek érdekeit képviseli, nem a valós igényeket veszi figyelembe az új menetrend a Jobbik szerint. Kiemelte az útvonal-módosításokat, amelyek miatt járatmegszüntetések történhetnek a későbbiekben. Kritizálta az új körjáratokat, amelyek dupla kilométerdíjért járnak. Szeptemberben a közgyűlésen módosítást nyújtanak be a teljes buszmenetrenddel kapcsolatban, mert a bizottság csak olyan döntéseket hozhat, ami további költségeket nem ró az önkormányzatra.

Visszautalva a városfejlesztési alpolgármesterrel folytatott vitára egy laptopon megmutatta a hivatkozott transzparenciát. A DAKK-kal kötött koncessziós szerződés menüpontja üres volt, csupán a „feltöltés alatt” feliratot láthatták a sajtó munkatársai.

varosuzemeltetesi_biz_ules03_gs

Nógrádi Tibor: Nem úri passzióból használnák a szentmihályiak tömegközlekedést!

„Egy irracionális döntés visszavonására szövetkeztem Szentmihály és a Kecskés István-telep lakosságával, mert a Városüzemeltetési Bizottság megváltoztatta a két településrészt érintő egyetlen buszjáratot. Ennek köszönhetően hosszabb lett a járat útja, miközben olyan városrészen keresztül megy, ahol felszálló és leszálló utas gyakorlatilag nincs” – nyilatkozta a SZEGEDma hírportálnak Nógrádi Tibor. A lakosságnak tíz perccel hosszabb időbe telik bejutni a városba, Szeged egyik pontjából a másikba eljutni hosszabb időt vesz igénybe, mintha a Mars térről Hódmezővásárhelyre utaznának.

„Az új útvonal kikerüli az iskolákat, a gyógyszertárat, a szakorvosi rendelőt, az egyetemi épületeket. Nem úri passzióból használják a tömegközlekedést az emberek, hanem mert kevés a pénzük, vagy az egészségi állapotuk miatt nem ülhetnek kerékpárra, nem tudnak gyalogolni. Ezektől az emberektől a szükségleteket vonták meg, ezért jöttek el mintegy 150-en” – fogalmazott a városatya.

A régi útvonalon járó rövidebb járattal olcsóbb lenne a városnak a 76-os, s egyben az embereknek is jobb volna, ezért nem fogadnak el semmi mást, csak a visszaállítását a június 16. előtti állapotoknak. Önálló képviselői indítvánnyal lép a bizottság elé szeptember elején Nógrádi Tibor. Úgy számol, hogy mivel most alig jutott idő a szentmihályiak, kecskéstelepiek értesítésére, akkor félezer ember fogja elkísérni őt. Bízik benne, hogy ez elég lesz a céljuk eléréséhez, s nem lehet szembemenni két városrész teljes lakosságának akaratával.

Kommentek

Gazdaság

Ez sem Szeged: 17,4 milliárdból épül német gyártó üzem Pécsen

Ez a tartalom archív! A cikkben szereplő információk a megjelenés óta megváltozhattak.

Megjelent:

Szerző:

A kabinet 5,57 milliárd forinttal támogatja a Thyssenkrupp 200 új munkahelyet teremtő beruházását.

Tovább olvasom

Gazdaság

Ez sem Szeged: a kormány 3 milliárddal támogatja az AVL érdi központjának fejlesztését

Ez a tartalom archív! A cikkben szereplő információk a megjelenés óta megváltozhattak.

Megjelent:

Szerző:

Maga a teljes projekt 12,5 milliárd forintba kerül.

Tovább olvasom

Hírzóna

A Pick is csatlakozik a kiemelt exportőr partnerségi programhoz

Ez a tartalom archív! A cikkben szereplő információk a megjelenés óta megváltozhattak.

Megjelent:

Szerző:

Az érintett cégek tavaly összesen 213 milliárd forint exportteljesítményt értek el.

Tovább olvasom

Aktuál