Közélet

A Rendszerhiba társasjátéknak komoly tétje van

A Rendszerhiba társasjátéknak komoly tétje van

2016. április 20., szerda
A Rendszerhiba társasjátéknak komoly tétje van
rendszerhiba_tarsas007kf

Egy elképzelt település 10 iskoláját formálhatják a játékosok a Motiváció Oktatási Egyesület "Rendszerhiba – Építsetek jobb iskolarendszert!" című társasában, ahol civilek, pedagógusok és a polgármester együtt irányítják a játék menetét. Győztes nincs, a lényeg, hogy a résztvevők elérjék a kívánt eredményességi és méltányossági mutatót az iskolákban.

A társasjátékot azért fejlesztette ki a Motiváció Oktatási Egyesület, hogy bemutathassák, milyen ingatag lábakon áll jelenleg a magyar közoktatási rendszer, s hogy a hátrányos helyzetű diákok szegregációja még mindig kulcskérdés. Az IntegRÁCIÓ-kampány keretein belül kifejlesztett társasjátékban a résztvevők a civilek, a pedagógus és a polgármester szemszögéből ismerkedhetnek meg a problémájával, felismerhetik bennük "saját" felelősségüket és azt, a valóság is amolyan társasjáték, ahol a szereplőknek együtt kell működniük. "Ez egy kooperatív társasjáték, itt nem egymás ellen versenyeznek a résztvevők, hanem a közös cél, a jobb iskolarendszer eléréséért dolgoznak" - mutatta be a játékot

Csempesz Péter

, a fejlesztők egyike. Mint mondta, a játék menete során olyan tetteket hajthatnak végre a játékosok, mint például a hátrányos helyzetű tanulók elosztása a képzeletbeli város iskoláiban, illetve tanodákat is alapíthatnak a felzárkóztatás érdekében. És mindezt miért? Hogy az iskolák két fontos mutatója, az eredményesség és a méltányosság értéke minél magasabb legyen, hiszen az adott kör akkor tekinthető befejezettnek, ha ezek a 8-as skálán minél nagyobb számot produkálnak.

rendszerhiba_tarsas002kf

A játék 3-6 szereplővel indulhat, s ők kizárólag akkor nyerhetnek, ha együttműködnek egymással - ezt már

Erdődi Noémi

szakmai vezető tette hozzá. A karaktereket bizonyos, csak rájuk jellemző tulajdonságokkal ruházták fel, a polgármester például iskolákat zárhat be akkor, ha az eredményességi és méltányossági mutatók túl alacsonyak az intézményeknél. A szakmai vezető elmondta, egy éve fogalmazódott meg bennük az ötlet, hogy társasjáték formájába öntsék a közoktatási rendszer hibáit. Eddig összesen 250 táblát gyártottak le, melyeket országszerte terjeszteni fognak a középiskolákban, felsőoktatási intézményekben és a hozzájuk hasonló célokért küzdő civil szervezeteknek is ajándékoznak egyet-egyet.

Makádi Balázs

, az IntegRÁCIÓ-kampány projektmenedzsere hozzátette, április 23-án, a Szent-Györgyi Albert Agórában

bárkinek lehetősége lesz kipróbálni a társasjátékot

. A szombati esemény egyúttal annak a kampánynak a zárónapja is, melynek keretében egy év alatt, 100 önkéntes részvételével számos programot bonyolítottak le és szerveztek meg a Motiváció Oktatási Egyesülettel kapcsolatban álló gyerekeknek.

Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.