Gazdaság

A teljesítmény a döntő laptop vásárláskor

A teljesítmény a döntő laptop vásárláskor

2014. március 23., vasárnap
A teljesítmény a döntő laptop vásárláskor

A magyaroknak a teljesítmény a legfontosabb szempont laptop vásárláskor, ezt a maximálisan adható 10 pontból 9,2 pontra értékelték a fogyasztók - derül ki a Bell Research által készített felmérésből.

Az Intel megbízásából a 20-40 év közötti magyar internetezők körében elvégzett reprezentatív kutatás szerint vásárláskor a második legfontosabb szempont a processzor teljesítménye, a harmadik helyen pedig az ár szerepel. A további szempontok között az üzemidő, a funkcionalitás, a dizájn, az érintésvezérlés és a szín szerepeltek - a sorrend igaz a férfiak és a nők esetében is. A megkérdezettek közül 190 ezer forintot meghaladó összeget csupán minden ötödik válaszadó lenne hajlandó fizetni álmai notebookjáért. A kutatásból az is kiderült, hogy minden harmadik ember notebookon dolgozik, minden második pedig munkájához legalább havi rendszerességgel használ hordozható számítógépet. A férfiak között több a laptop-használó: mindössze tízből négyen mondták, hogy sosem használnak notebookot, míg a nők közül tízből öten. A válaszadók 85 százaléka notebook vásárláskor a hordozhatóságot fontosnak, vagy alapvető fontosságúnak ítélte: a megkérdezettek közel fele szerint egy ilyen készülék ideális súlya alulról közelíti a másfél kilogrammot. Tízből három ember szerint a szín egyáltalán nem fontos, és mindössze ketten keresnek direkt színes, azaz nem fekete vagy ezüst gépet. A nők között a legnépszerűbb a rózsaszín és a fehér, míg a férfiak több mint 80 százalékánál a kék uralma elsöprő. A kutatás szerint ezzel ellentétben az újdonságokra egyre inkább nyitottak a vásárlók. Habár még csak nemrégiben jelentek meg a magyar piacon az úgynevezett 2 az 1-ben készülékek, amelyeknél a kijelző leválasztható és önálló táblagépként is használható, máris nagy népszerűségnek örvendenek: a válaszadók 71,3 százaléka preferálna ilyen modellt, és átlagosan 15 ezer forinttal többet fizetne érte. Még nagyobb igény mutatkozik az érintőképernyőre, hiszen a megkérdezettek 76,5 százaléka szeretné ily módon is vezérelni hordozható PC-jét, és ezért mintegy 11 600 forinttal többet is adna - ismerteti a közlemény.

Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.