Korszerű utastájékoztatási és forgalomirányítási rendszer a Volánnál

Cikkünk frissítése óta eltelt 9 év, a szövegben szereplő információk a megjelenéskor pontosak voltak, de mára elavulhattak.

Uniós támogatással, mintegy 350 millió forintos beruházással korszerű utastájékoztatási és forgalomirányítási rendszert alakítottak ki a dél-alföldi Volán-társaságoknál – tájékoztatta Molnár József projektvezető az MTI-t.

A közlemény szerint olyan komplex rendszert vezettek be, amely valós idejű adatokon alapulva biztosítja a regionális és országos menetrend szerint közlekedő autóbuszjáratok forgalmának irányítását és az utasok tájékoztatását. A 2012 augusztusában indult fejlesztés, amelynek költségeiből 284 millió forintot uniós támogatás fedezett, kivitelezője a Delta Systems Kft. volt. A projekt első felében számítógépszervereket, fedélzeti számítógépeket és kijelzőket, állomási utastájékoztató monitorokat és interaktív információs terminálokat szállítottak és telepítettek.

A fejlesztés során 550 autóbuszra került GPS, az informatikai rendszer az így nyert adatok alapján követi a járműveket, és veti össze haladásukat a hivatalos menetrenddel. A pontos helyzetre vonatkozó információk alkalmasak arra, hogy előre lehessen jelezni a járatok esetleges késését, és ha szükséges, akkor a diszpécser be tudjon avatkozni.

Az informatikai rendszer automatikusan vezérli az utastájékoztató eszközöket – az állomásokon kihelyezett monitorokat, információs terminálokat, a buszok kijelzőjét -, melyeken a közlekedésre vonatkozó információk megjelennek. Ugyanezeket az adatokat érhetik el az utasok a világhálón (xmap.tiszavolan.eu) és mobiltelefonon keresztül is (ontime.tiszavolan.eu).

Az egész hálózatot működtető központi szerverszámítógépek Magyarország egyik legmodernebb adatközpontjában, Budapesten, az Invitel Kozma utcai DataCenterében találhatók.

Új utastájékoztató monitorok és interaktív információs terminálok működnek a bácsalmási, bajai, kalocsai, kecskeméti, kiskunfélegyházai, kiskunhalasi, kisteleki autóbusz-állomásokon. A projekt keretében 45 újabb busz elejére és hátuljára került az útirányt megjelenítő kijelző.

Előző sztori

Patyomkin-költségvetésről beszélt az MSZP Szegeden (FRISSÍTVE)

Következő sztori

A Szegedi Tudós Akadémia is kapcsolódik a Szent-Györgyi Tanulmányi Versenyhez