Írjon nekünk

Bulvár

Átszabott menetrenddel spórolnak Szegeden + TÉRKÉPEK

Ez a tartalom archív! A cikkben szereplő információk a megjelenés óta megváltozhattak.

Megjelent:

Kevesebb buszjárat közlekedik keddtől Szegeden, illetve rövidülnek az útvonalak is. A külső városrészekbe közlekedőket érintik leginkább a változtatások, melyeket összességében 19 vonalon vezetnek be.

Szeged közlekedésében 4,3 milliárd forint az éves bevétel, ezzel szemben 6,2 milliárd a kiadás. Önmagában ezzel a számadattal meg is magyarázható, hogy miért ritkulnak vagy épp szűnnek meg járatok. A módosítások zöme április 10-étől lép életbe, de a közgyűlési határozat értelmében a kiskundorozsmai autóbuszvonalak menetrendje május 2-tól fog változni.

„Azzal, hogy csak nyirbáljuk a rendszert, nem lehet gazdaságos üzemeltetést elérni, át kellene gondolni az egész városi tömegközlekedési struktúrát, és alapjaiban módosítani azt” – vélekedik Tóth István Tibor. A Szegedi Közlekedési Kft. vezetője úgy látja, „túldimenzionált” szolgáltatási szint alakult ki az évtizedek során Szegeden, és a város nem is nagyon gazdálkodott a tömegközlekedési költségekkel, amíg a válság hatásait meg nem érezték.

Nem csak Szegeden kell hozzányúlni a közösségi közlekedés rendszeréhez, egyes vidéki városok mára hatalmas adósságot halmoztak fel. Ahogy a Népszabadság is írta, a Magyar Nemzeti Vagyonkezelő immár megunta, hogy a Volán-társaságoknak egyre nagyobb összeggel tartoznak az önkormányzatok. Az MNV-nél 15 milliárdos önkormányzati tartozást tartanak nyilván a Volán-társaságok felé, ezért a csődhelyzet elkerülése érdekében országos offenzívába kezd a vagyonkezelő. Székesfehérváron, ha nem egyeznek meg a felek, az őszi iskolakezdésre teljesen leállhat a forgalom. A vidéki városok közül a lap információi szerint Győr, Nyíregyháza és Sopron közlekedési struktúrái is az összeomlás előtt állnak, Budapestről nem is beszélve.

A probléma alapja Tóth István Tibor szerint mindenütt ugyanaz: túl nagy a kibocsátás. „Vannak vonalak, ahol nem szabad csökkenteni, sőt vannak, melyeknél növelni kellene a kibocsátást. Ilyennek tartom például a 2-es villamosvonalat. A Kossuth Lajos sugárúton tapasztaljuk, hogy kevés a jármű, illetve a férőhely. Ezen javít valamelyest, ha üzembe áll az összes PESA” – közölte az SZKT ügyvezetője.

Tóth István Tibor hozzátette, a 2-es beindítása is jelentős terhet ró a cégre, hiszen míg a város 127 millió forintot spórol éves szinten a 83-as és a 2-es buszjáratok megszüntetésével, az új villamos üzemeltetése 132 forintjába kerül az SZKT-nak egy év alatt. „A közszolgáltatási szerződés szerint a Tisza Volánnak a költségtérítést a következő év márciusában fizeti ki a város. Ennek értelmében a megtakarított 127 millió a következő évben jelentkezik csak, míg a járműveket az aktuális esztendőben kell futtatni” – jegyezte meg.

Ritkábban és rövidebb vonalon közlekednek egyes járatok

Megszűnik a Mars tér és Újszeged között közlekedő 71A-s járat, a 72Y pedig április tizedikétől 77-esként közlekedik, ráadásul a tanév időtartama alatt módosított útvonallal, a járat ugyanis be fog térni Új-Petőfitelepre.

Bizonyos időpontokban rövidített útvonalon fog közlekedni a 60, 60Y, 70, 73, 73Y, a 77-esre átnevezett 72Y, a 78, illetve a 78A jelzésű autóbusz. Azt fogják tapasztalni az utasok, hogy a nyári iskolaszünet idején, továbbá szabadnapokon körülbelül 13 órától, míg munkaszüneti napokon egész nap csak átszállással tudnak közlekedni a két eredeti végállomás között. Mindezt úgy próbálják kompenzálni, hogy a vonaljeggyel utazóknak közvetlen átszálláskor nem kell újabb jegyet érvényesíteniük.

A 11-es és a 90F jelzésű járatok esetében szintén az lesz tapasztalható, hogy rövidebb útvonalon közlekednek meghatározott időszakokban. Módosul ezeken kívül a menetrendje a 10-es, 21-es, 71-es, 72-es, 74-es, 76-os, 84, és 90-es járatoknak.

Május másodikától a kiskundorozsmai vonalakon vezetnek be jelentős változásokat. A 36-os, 36Y, 75 és 75Y jelzésű járatok szabad- és munkaszüneti napokon nem közlekednek, de létesül két új autóbuszvonal, 36H és 75H névvel.

A menetrend módosítása annyiban érinti az SZKT-t is, hogy az új időpontokhoz kellett igazítaniuk saját járműveik indulását és érkezését.

A változásokról részletesebben ITT és ITT tájékozódhat.

Bulvár

Megszületett Balogh Zsolt kislánya

Ez a tartalom archív! A cikkben szereplő információk a megjelenés óta megváltozhattak.

Megjelent:

Szerző:

A MOL-Pick Szeged játékosa a Facebook-oldalán osztotta meg az örömhírt.

Tovább olvasom

Hírzóna

Vontatóba rongyolt az autó, a sofőr meghalt

Ez a tartalom archív! A cikkben szereplő információk a megjelenés óta megváltozhattak.

Megjelent:

Szerző:

Vontatóval ütközött az autó ennyi maradt belőle.

Tovább olvasom

Bulvár

Ötvenéves frontemberét ünnepli a Tankcsapda!

Ez a tartalom archív! A cikkben szereplő információk a megjelenés óta megváltozhattak.

Megjelent:

Szerző:

Ünnepi tankdübörgés!

Tovább olvasom

Aktuál