Írjon nekünk

Közélet

Enyhülhetnek az alsóvárosi buszgondok

Ez a tartalom archív! A cikkben szereplő információk a megjelenés óta megváltozhattak.

Megjelent:

Hátrányosan érintik márciusi a menetrendváltozások az alsóvárosiakat, hiszen a 83-as megszűnésével sem a Mars térre, sem pedig hipermarketekhez nem tudnak közvetlenül eljutni. Ezt kompenzálja valamelyest Hüvös László sürgősségi indítványa, amit támogatott a közgyűlési többség. A város így is 21 millió forintot spórol.

Részben a 2-es villamos elindítása miatt racionalizálják Szeged tömegközlekedését. Ennek egyik eleme, hogy megszűnnek a 83-as és 83A jelzésű buszjáratok. A decemberi testületi ülés határozata alapján március 3-ától a 83-as helyett a 20-as busz jár majd Alsóváros érintett részein. Ezzel a változtatással a településrész belvárosi kapcsolata biztosított lesz, ám két komoly probléma felmerült. „Az alsóvárosiak jelentős részének átszállás nélkül elérhetetlenné válik a Mars tér, ami piac idején jelent gondot, másrészről a 83-as busz eddig összeköttetést biztosított a távoli rókusi Tescóval, miközben a sokkal közelebbi Napfényparkban található hipermarketek Alsóvárosról tömegközlekedéssel közvetlenül egyszerűen elérhetetlenek” – magyarázta Hüvös László humán közszolgáltatásai tanácsnok.

A pénteki közgyűlésre beterjesztett sürgősségi önálló képviselői indítványa ennek a két problémakörnek az együttes megoldását tartalmazta. „A szakemberekkel történt egyeztetés során figyelembe kellett vennünk a szűkös anyagi lehetőségeket, ennek fényében kerestük a leghatékonyabb megoldást. Így merült fel a 13A-s busz, ami Móravárost köti össze a Mars térrel. A pénteki döntés alapján, ezen járat vonalát szombatonként reggel 5 és 12 óra, valamint 14 és 19 óra között meghosszabbítjuk Alsóváros irányába” – részletezte a Fidesz-KDNP-s képviselő.

Ennek köszönhetően a legáltalánosabb bevásárlónapon az alsóvárosiak számára továbbra is elérhető lesz a Mars tér átszállás nélkül, ugyanakkor a buszjárat vonala érinti a Szabadkai úti bevásárlóközpontokat, illetve az Árkádot is. A módosított útvonal a 83-as megszüntetésével egyidejűleg lép érvénybe, március 3-ától.

Hüvös László a 13A jelű járat menetrend-módosításának anyagi vonzatáról elmondta, a 83-as busz megszüntetésével és a 20-as busz alsóvárosi bevezetésével 24 millió megtakarítást ér el az önkormányzat éves szinten. A 13A-s busz vonalának meghosszabbítása 2,7 millió forintba kerül egy év alatt. „Továbbra is több mint 21 millió forintot takarít meg Szeged ebben a konstrukcióban, ami nagyon jelentős összeg. Ugyanakkor sikerült megoldani az alsóvárosiak azon jogos igényét, hogy szombatonként közvetlenül, átszállás nélkül eljuthassanak a Mars térre, illetve a bevásárlóközpontokba” – közölte.

Hüvös László sürgősségi indítványát a Fidesz-KDNP frakció és a Jobbik támogatásával, 15 szavazattal támogatta a többség.

Közélet

A Botka-mítosz titka, avagy kell-e az igazi szabadság Szegednek?

Ez a tartalom archív! A cikkben szereplő információk a megjelenés óta megváltozhattak.

Megjelent:

Szerző:

„Senkit nem érdekel Botka László; hiszen nem tényező ő semmilyen szinten országosan. Botkánál sokkal fontosbb a Mítosz, amit mindenáron meg kell védeni.”

Tovább olvasom

Közélet

Több, mint 2.000 szegedi Nemesi Pál családi piknikjén

Ez a tartalom archív! A cikkben szereplő információk a megjelenés óta megváltozhattak.

Megjelent:

Szerző:

Nemesi azt mondta, az időseknek gyógyszer-házhozszállítással és vészhívó szolgáltatással, a családosoknak pedig a lakótelepek közterületeire és lépcsőházaiba felszerelt biztonsági kamerákkal fognak segíteni.

Tovább olvasom

Közélet

Mit lehet tenni a szegedi zombidrogos-invázió ellen?

Ez a tartalom archív! A cikkben szereplő információk a megjelenés óta megváltozhattak.

Megjelent:

Nem a rendőrök ezért a felelősek! Másnak kellene ezen a helyzeten segíteni. A szociális, szakmai ellátórendszer fejlesztése, kiemelt önkormányzati támogatása jelenthetné az egyik megoldást, de ez billeg Szegeden.

Tovább olvasom

Aktuál