Jelentősen módosulhat a szegedi tömegközlekedés menetrendje


72-es lesz a 2-es buszból márciustól

Újra teljes pályáján jár az 1-es villamos, az új 2-es villamos is üzembe áll márciusig, ami több járat életében jelent majd változást. A 83-as busz például már nem megy el Makkosházára, ahogy a 2-es busz sem; az utóbbi járatot ráadásul 72-esre keresztelik.
A pénteki
fogadta el a testület a Szegedi Közlekedési Kft. ügyvezetőjének,
Tóth István Tibornak
a járatváltozásokkal kapcsolatos javaslatát
Kalmár Ferenc
(Fidesz-KDNP) városüzemeltetési tanácsnok előterjesztésében. A buszok menetrendjének a következő hónapokban történő pontosítására a városüzemeltetési bizottság megkapta a kért felhatalmazást.
Márciusban léphet érvénybe az új menetrend
Az előterjesztés szerint a 2-es villamos (Vértó – Szeged pályaudvar) beindítása miatt a 2-es, illetve 83/83A-s jelzésű buszok nem közlekednek Makkosházig. A 83-as járat a Mars tér – Vadkerti tér között járna majd, a 2-es újszegedi szakaszát pedig a 72-es autóbusz váltja ki. A 8-as trolibuszvonal a Körtöltés végállomás helyett a Makkosház végállomásig jár a klinikáktól. Az 5-ös trolibusz a Körtöltés végállomásig fog közlekedni az újszegedi gyermekkórháztól. A 9-es troli végállomása Makkosházról Vértóra kerül át (a Lugas utca marad a másik végpont). A részletekről Tóth István Tibort is megkérdeztük. „A testületi döntés értelmében 2012. március 3-án módosul a menetrend, hiszen a szabályzat szerint minden járatváltoztatásokkal kapcsolatos közgyűlési döntés után hatvan napjuk van a közlekedési társaságoknak azok bevezetésére” – beszélt először a konkrét időpontokról az SZKT igazgatója. Hozzátette: a városüzemeltetési bizottság megkapta továbbá a jogot arra, hogy a konkrét pontosításokkal kapcsolatban folytasson tárgyalásokat. „Ami biztos: a 2-es villamos márciusi beindítása, valamint az 5-ös, 8-as és 9-es trolik végállomásának változása. A 2-es busz is megszűnik, helyette a 72-es közlekedik majd Mars tér – Újszeged, Erdélyi tér között, összehangolva a 71-es busz menetrendjével. A 83-as, illetve 83A-s járatot is érinti az átalakulás: helyettesítésére két alternatíva is van. Az egyik, hogy a Mars tértől megy majd Alsóvárosra a 83-as, a másik pedig, hogy nem közlekedik többé, hanem a 20-as busz útvonalát hosszabbítjuk meg Alsóvárosra. Jelenleg az első változat van jóváhagyva, de a végső döntést a városüzemeltetési bizottság hozza meg” – avatott be a részletekbe Tóth István Tibor. Megtudtuk: a járatátszervezés költségracionalizálással is jár. „A 2-es villamos működése éves szinten 160 millióba kerül, a trolibuszvonalak végállomásainak átszervezésével 30-35 millió forintot tudunk megtakarítani, a két autóbuszjárat megszüntetésével pedig 127 milliót, így lényegében kiegyenlítjük a költségeket” – beszélt a tervek pénzügyi vonzatairól az igazgató.