Egyetem

11 év sikertörténetét ünnepelte a Hallgatói Szolgáltató Iroda + FOTÓK

11 év sikertörténetét ünnepelte a Hallgatói Szolgáltató Iroda + FOTÓK

2011. június 23., csütörtök
11 év sikertörténetét ünnepelte a Hallgatói Szolgáltató Iroda + FOTÓK
Rendhagyó születésnapi rendezvény ez a mai, mert nem kerek, hanem 11-dik születésnapunkat ünnepeljük - fogalmazott Fekete Csaba, az SZTE Hallgatói Szolgáltató Iroda (HSZI) főosztályvezetője a „Hallgatói Szolgáltató Iroda működése a hallgatói vélemények tükrében” című tanulmánykötet bemutatóján. A HSZI 2000-ben az integrált Szegedi Tudományegyetem egyik első egységeként jött létre, Fekete Csaba akkori HÖK-elnök ötlete nyomán. Mészáros Rezső, a SZTE akkori rektora az SZTE TIK Kiállítási Terében rendezett ünnepségen elmondta, az integráció első hónapjainak nehézsége közepette azon munkálkodtak, hogy a hallgatók, az oktatók és a kutatás minél kevésbé sérüljön az átalakuló intézményrendszer miatt - ehhez pedig szükség volt különféle szervezetekre. Ekkor merült fel, hogy az új egyetemi szerkezet hallgatói számára is szükséges lenne egy egység, amely kiszolgálja azok ügyes-bajos dolgait. A döntés, a HSZI létrehozása többletszolgáltatásokat eredményezett, és minőségileg is többet adott az egyetemistáknak - összegzett a korábbi rektor. Fekete Csaba köszönetet mondott Mészáros Rezsőnek a bizalomért. Mint elmondta, annak idején pályázatában azt vállalta, hogy megtalálja a HSZI helyét az SZTE szervezetében, a napi működését stabillá teszi, a HSZI-ből brandet épít, és profi csapatot szervez köré, ami - mint mondta - a jó működés garanciája. A HSZI egy szakdolgozat nyomán egy kutatást is készített annak felmérésére, hogy mennyire elégedettek a tevékenységével a hallgatók a HSZI tevékenységével - ennek eredményeit a kutatás vezetője, Farkas Éva, a Juhász Gyula Pedagógusképző Kar Felnőttképzési Intézetének egyetemi docense ismertette. A 2011. január 31. és február 10. között (beiratkozási időben) elvégzett mérésben közel 3800 kérdőívet töltettek ki, reprezentatív mintából kaphattak információkat. A kutatásból kiderül, a hallgatók elsősorban a diákigazolvánnyal kapcsolatos ügyek intézése miatt keresik fel a HSZI-t, illetve a bérleteikkel kapcsán is gyakran fordulnak még az irodához. Annak ellenére, hogy a megkérdezés a beiratkozás leterhelt időszakában zajlott, egyértelműen kimutatható a szolgáltató iroda professzionális működése, ahogy az is, hogy a hallgatók elégettek a HSZI munkatársainak szakmai és emberi felkészülésével. A válaszadók 73 százaléka pozitív jelzőkkel írta le a HSZI működését. A kérdőív a működéssel kapcsolatos javaslatokra is rákérdezett, ezek között például a délutáni hosszabb nyitva tartást és több alkalmazott foglalkoztatását szeretnék a hallgatók. Emellett a "kívánságlistán" szerepel az elektronikus ügyintézés és a helyben történő fizetés lehetősége is.

Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.