A Continental árbevétele 20 százalékkal nőtt az első negyedévben

Cikkünk frissítése óta eltelt 12 év, a szövegben szereplő információk a megjelenéskor pontosak voltak, de mára elavulhattak.

A vártnál jobban, 20 százalékkal növelte árbevételét az idei első negyedévben a Magyarországon is több ezer embert foglalkoztató német Continental autóipari beszállító.

A társaság a járműipari trendekhez illeszkedve a stagnáló Európáról a nagy növekedést ígérő brazil és ázsiai piacokra fordította figyelmét: Kínában gumiabroncsgyárat épített, márciusban pedig megállapodást kötött az indiai Modi Rubber konszern abroncsgyártó részlegének átvételéről. “Számunkra Ázsia a jövő piaca, ez teljesen világos” – mondta Elmar Degenhart vezérigazgató csütörtökön a társaság részvényeseinek közgyűlésén.
Az árbevétel az év első három hónapjában 7,3 milliárd euró volt, 20 százalékkal több az egy évvel korábbinál. A kamat- és adófizetés előtti eredmény (EBIT) az előzetes számítások szerint 634 millió euró volt, majdnem 30 százalékkal nőtt az előző évihez képest. A végleges adatokat május 5-én hozza nyilvánosságra a társaság.
A Continental márciusban azt közölte, hogy az év egészében 700 millió eurós terhet jelent a nyersgumi drágulása. Azóta viszont több mint 30 százalékkal csökkent a gumi szabadpiaci ára, ugyanakkor a Japánban történt katasztrófa tovább szaporította az ágazat gondjait.
A vezérigazgató szerint a japán helyzet miatt valóban keletkeztek problémák az alkatrészellátásban, és a japán járműgyártók csökkenő termelése is rontja az üzletmenetet, mindezt azonban bőven ellensúlyozzák a más piacokon jelentkező kedvező tendenciák. Ezért továbbra is tartható a 2011-re kitűzött cél, az EBIT stabilizálása és az árbevétel növelése 10 százalékkal 28,5 milliárd euróra.
Elemzők óvatosnak tartják Degenhart előrejelzését. A Continental nagyon jól kezdte az évet, így nagyon valószínű, hogy a vezérigazgató “rendkívül konzervatív” előrejelzését felülmúló eredményt ér el 2011-ben – mondta Jasko Terzic, a DZ Bank elemzője.
A Continental 2010-ben 26 milliárd euró értékesítési árbevételt ért el, bő 5 milliárd euróval többet a 2009-es 20,1 milliárd eurónál. Az EBIT-eredmény 1,9 milliárd euróra nőtt az előző évi 1,18 milliárd euróról. Az adózott nyereség 576 millió euró volt, az egy évvel korábbi 1,65 milliárd euró veszteség után.
A Continental mintegy 4 ezer főt foglalkoztat Magyarországon a honlapján szereplő adatok szerint. A társaság gyárat üzemeltet Budapesten, Szegeden, Makón, Nyíregyházán, Vácon és Veszprémben, ahol fejlesztő központot is kialakított.

Előző sztori

Solymos: Helyreigazító döntéssel lehet vége a rendkívüli állapotnak

Következő sztori

Kul-Túra 2011 – vidéki művészeti fesztiválok panorámája