Írjon nekünk
Nemzeti Konzultáció

Gazdaság

Összefogás kérdése a szegedi szupervonat

Ez a tartalom archív! A cikkben szereplő információk a megjelenés óta megváltozhattak.
/var/www/szegedma.hu/web/stab/vargaivan.jpg

Megjelent:

Fotók: Gémes Sándor

Szeged a régió vasúti központjává válhat – írtuk a nemrégiben. Információinkat megerősíteni látszik Szeged és a régió az ügy érdekében eddig is sokat tevő brüsszeli képviselője szerkesztőségünknek címzett levele.

“Meggyőződésem, hogy az a lobbimunka, amelyet a szegedi vasúti híd helyreállítása tárgyában sokan folytatnak, előbb-utóbb eredményt fog hozni” – kezdi levelét Becsey Zsolt európa parlamenti képviselő (alsó képünkön), cikkünkre reagálva.
Véleménye szerint Magyarország 2013-ra, a jelenlegi európai uniós pénzügyi időszak végére befejezi legtöbb európai érdekeltségű autópályájának építését, és hazánk is a vasút és (remélhetőleg) a vízi közlekedés felé fordul. “Meg vagyok győződve arról, hogy a vasút előtérbe kerülése és a rohamosan fejlődő balkáni régió kikényszeríti a vasúti közlekedés helyreállítását, illetve modernizálását. Figyelve a Transzeurópai Hálózatokon belüli vasúti fejlesztéseket, látható, hogy Európa nyugati felén csak a gyorsvasúti hálózat 160, de leginkább 200 km/óra feletti közlekedésre alkalmas, határokon átnyúló szakaszaira koncentrálnak, hiszen ez képes legyőzni igazán az autóközlekedés kihívását, illetve a határokon átnyúló fejlesztések tehetetlenségét.”
A képviselő szerkesztőségünknek írott levelében kifejti: nincs tudomása arról, hogy a magyar kormány valóban komolyan tervezi-e egy ilyen szupervasút építésének gondolatát, azonban a maga részéről a haladás érdekében fontosnak tartja a tervezést, a feltárást és a szakmai, lakossági s politikai összefogást.
“Magam többször is tárgyaltam a MÁV vezetőivel, akik nyitottnak mutatkoznak arra, hogy az európai fejlesztési tervekben megépítsék a hidat, és rendbe hozzák a Bánát és a Makó-Mezőhegyes felé vezető utak bekapcsolása céljából. Talán ezek gyors szakaszok is lehetnének Kikinda és Temesvár irányába, de innen lehetne valóban továbbhaladni Belgrád felé is” – így Becsey Zsolt.
Hamarosan kiírják a 2007-13 időszak határon átnyúló területi együttműködési projektjeit. Ezekben Becsey Zsolt információi szerint lehetőség lesz a temesvári vonal helyreállításának tervezésére és hatástanulmányainak finanszírozására pályázni. Ezért abban bízik, hogy a MÁV részéről lesz erre hajlandóság, ami oda vezethetne, hogy 2013-ra befogadható lenne egy indításképes közlekedési nagyprojekt.
“Ehhez arra lenne szükség, hogy most összefogással benyújtsuk a teljes tervezési dokumentációt ezen pályázathoz. Remélem, lesz hozzá akarat és cselekvőképesség Szeged városa, a megye és főként a vasúttársaság részéről” – fogalmaz Becsey Zsolt.

Tovább olvasom

Közlekedés

A koronavírus-járvány átalakította a vásárlási szokásokat

Ez a tartalom archív! A cikkben szereplő információk a megjelenés óta megváltozhattak.
/var/www/szegedma.hu/web/stab/vargaivan.jpg

Megjelent:

Szerző:

Idén az első hat hónapban 25 százalékkal kevesebb e-matrica fogyott a benzinkutakon.

Tovább olvasom

Baleset

Leállt a paksi atomerőmű 4. blokkja

Ez a tartalom archív! A cikkben szereplő információk a megjelenés óta megváltozhattak.
/var/www/szegedma.hu/web/stab/vargaivan.jpg

Megjelent:

Szerző:

Egy irányítástechnikai berendezés meghibásodása miatt.

Tovább olvasom

Hírzóna

A diákhitelezés jól kiépített, önfenntartó rendszer

Ez a tartalom archív! A cikkben szereplő információk a megjelenés óta megváltozhattak.
/var/www/szegedma.hu/web/stab/vargaivan.jpg

Megjelent:

Szerző:

Akinek versenyképes végzettsége és tudása van, az könnyedén fizeti ki néhány év alatt a diákhitel-tartozását.

Tovább olvasom

Aktuál