Orbán: Szabadka-Szeged-Hódmezővásárhely között járna a tram-train + FOTÓK, VIDEÓ

2017. május 26., péntek • Cikk nyomtatása • Küldés e-mailben
Fotó: Gémes Sándor/SZEGEDma

orban_viktor_hodmezovasarhely35_gs

Nem zsugorítani szeretnénk a villamosvasutat, hanem a költségeket ésszerűsíteni és a távot kibővíteni – jelentette ki Orbán Viktor Hódmezővásárhelyen, amikor a Modern Városok Program keretében utolsó állomásként pénteken a településre látogatott.

Online tudósításunk:

12:20: Vége a sajtótájékoztatónak.

12:15: Vásárhely24: A sajtótájékoztatón a miniszterelnök megemlítette, hogy 100 hektárral bővítik az ipari parkot Hódmezővásárhelyen. Lehet-e az oda települő vállalkozásokról bővebb információt tudni?

A kormányfő válasza: igen, de abban állapodott meg a polgármesterrel, hogy ez nem az a fórum, hogy bármelyik cég neve elhangozzon. “Nem a levegőbe beszélünk, de nem akarjuk rájuk összpontosítani a programot.”

12:12: Folyamatosan érkeznek az újságírói kérdések. Magyar Idők: találkozik-e a közeljövőben személyesen Donald Trumppal?

A két ország kapcsolatai jelenleg nem indokolják, hogy összeüljenek a két ország vezetői. Magyarország és Amerika között semmilyen konfliktus nincs, a viszony jobb, mint volt – érkezett a válasz.

12:06: RTL Klub: Kövér László egy konzultációs fórumon Mészáros Lőrinc meggazdagodásáról azt mondta, hogy nem tud vele mit kezdeni és megérti, ha idegesíti az embereket. Ön mit gondol erről, valóban idegesítő ez?

„Ezt minden magánszemély és vállalkozó eldönti, hogy idegesíti-e. A gazdasági élet a vállalkozókra, a közélet a politikusokra tartozik. Mi politikusok vagyunk” – válaszolt a miniszterelnök.

12:02: Újságíró kérdések következnek. A Magyar Nemzet kérdése: öt évvel ezelőtt Orbán Viktor kölcsönkérte Vásárhelytől Lázár Jánost. Amennyiben a választáson nyer a Fidesz, számít-e tovább a miniszter kormányzati munkájára?

„A Fideszben nem pozíciót osztunk, hanem munkát. Rengeteget dolgoztunk az elmúlt időszakban az emberekért, ez Lázár Jánosra és a kormány összes tagjára vonatkozik” – reagált a kormányfő.

További kérdés: egy friss kutatás szerint ma Magyarországon a 18-40 éven közöttiek közül 340 ezren gondolkoznak azon, hogy külföldön vállaljanak munkát. Mi erről a véleménye?

Orbán Viktor: „sajnálom, hogy az ellenzék ezt folyamatosan támadja és pártpolitikai kérdést csinál belőle. 20 éven keresztül azért dolgoztunk, hogy a fiataljaink vállalhassanak külföldön munkát. Ostobaság, ha ezért elmenekültnek nevezzük őket, mivel Magyarország egy nyitott közösség része”.

Az Európa Rádió és a Reformátusok lapja a tram-train iránt érdeklődik: eddig is sokallták a villamosvasút költségét, hogyan gondolják kibővíteni Szabadkáig?

Orbán Viktor: “a tram-train alapvetően nem drága, csak ahhoz képest, amilyen hosszú. Több pénzt is költenénk rá, ha Szabadka és Hódmezővásárhely között járna a villamos. Nem zsugorítani akarunk, hanem a költségeket ésszerűsíteni és a távot megnövelni. Ez már határrendészeti kérdés is, a szerbekkel várhatóan meg tudunk majd egyezni”.

11:56: A miniszterelnök a Modern Városok Programot is értékelte. Mint mondta, sikeresnek tekinti az elmúlt másfél évet, amely során összesen 3400 milliárd forintról született megállapodás a 23 megyei jogú városban.

A politikus hozzátette, nem Budapesten kell eldönteni a fejlesztések sorsát, hanem helyben, ezért is voltak hasznosak az egyeztetések. A megyei jogú városok, és a megyei közgyűlések által a közepes nagyságú városok fejlesztése megkezdődhet, ezen túl a legkisebb falvak következnek, ahol otthonteremtési programra is szükség van.

11:50: További fejlesztések: 117 kilométernyi külterületi kerékpárút építése, a laktanya felújítása és új katonai középiskola és kollégium létrehozása, a kórházban honvédkórház rész kialakítása.

Régóta kérdés az országban, hogy mi legyen a paneltömbökkel. Egy lebontását tervezik, de csak akkor, ha a lakókkal sikerül erről megegyezni. Ilyenre eddig még nem volt példa az országban.

11:47: A kormányfő bejelentette: 100 hektárral bővítik a város ipari parkját, az önkormányzat feladata, hogy az új területet működő vállalkozásokkal megtöltse. Továbbá a kormány anyagilag támogatja azokat a befektetőket, akik mezőgazdasági, feldolgozó ipari beruházás létrehozásával keresik fel Vásárhelyt.

Országszerte 100 naperőművet építenek jelenleg, azonban Vásárhelyen egy mindnél nagyobbat terveznek. Az agrárfelsőoktatási rendszerbe is bekapcsolnák a települést, valamint egy új könyvtár és tudásközpont kialakítását támogatják, aminek összege 4 milliárd forint. A Bethlen Gábor Református Gimnázium és a Németh László Általános Iskola, Gimnázium felújítására és bővítésére is 4 milliárd forintot biztosít a kormány. Továbbá a Kalmár, az Eötvös és a Cseresnyés kollégium is megújul – sorolta a megállapodásokat Orbán Viktor.

11:45: A Terület és Településfejlesztési Program keretében 10 milliárd forintot kap Vásárhely, ahol épül az északi elkerülő út is, így 18 ezer járműtől mentesül naponta a település.

A miniszterelnök a tram-trainről kijelentette: szükség van a beruházásra, de ésszerű áron és keretek között kell megvalósítani. Ezt azonban nem csak Hódmezővásárhely és Szeged között kellene megépíteni, hanem Szabadka-Szeged-Hódmezővásárhely között. A szerbekkel megkezdik az egyeztetéseket a jövőben.

11:42: Orbán Viktor köszönetet mondott Almási Istvánnak, hogy ilyen megállapodást írhattak alá. „Hódmezővásárhely 1990 óta jobboldali város, így megengedhettem magamnak, hogy a Modern Városok Program keretében utolsóként ide érkezzek, mert tudtam, hogy itt ezen senki nem sértődik meg” – mondta a kormányfő.

11:41: „A város a munkahelyteremtésben és a gazdaságfejlesztésben kért segítséget a miniszterelnöktől. A település számos területen kap lehetőséget az innovációra. Mivel a legnagyobb mezőgazdasági területű város vagyunk, ezért alkalmasak vagyunk arra, hogy regionális agrárközponttá váljunk, és a feldolgozóiparunk is megerősödjön” – folytatta a polgármester. Büszke, erős és sikeres közösségeket szeretnének kialakítani, mert a város csak így haladhat előre.

11:37: “Nagy nap ez a mai a vásárhelyieknek” – kezdi a tájékoztatót Almási István, hozzátéve, előremutató és hasznos tárgyaláson vannak túl a miniszterelnökkel. A kormány olyan segítséget nyújt a városnak, ami biztos fejlődést hoz és hosszú évekre meghatározza az itt élők jövőjét. A polgármester köszönetet mondott mindazon támogatásért, amit Orbán az elmúlt években nyújtott Vásárhelynek, például átvállalta a kormány a város 22,5 milliárd forintos adósságát. A 47-es északi elkerülő út építésében és a sportfejlesztésekben is segített az ország vezetése.

Almási István szerint nem igaz, hogy a politikában nincs barátság, ugyanis léteznek személyes szövetségek. Hódmezővásárhely mindig barátként számíthat Orbán Viktorra, és a miniszterelnök is partnerként tekintheti a települést. Reméli, ez az együttműködés még sokáig virágzik.

11:36: Kezdődik a sajtótájékoztató.

11:34: Orbán Viktor és Almási István aláírják a kormány és a Hódmezővásárhely közötti megállapodást.

11:26: Belépett a terembe Lázár János miniszter, Hegedűs Zoltán és Kószó Péter alpolgármesterek. Mindjárt kezdünk!

11:23: Hamarosan megszületik a megállapodás, így nemsokára az aláírás következik.

11:06: A tárgyalások még tartanak, körülbelül félórás csúszás várható – tájékoztatták a teremben ülőket.

10:41: Továbbra is érkeznek a vendégek. Önkormányzati képviselők, B. Nagy László fideszes országgyűlési képviselő, Juhász Tünde kormánymegbízott, Kiss-Rigó László, a Szeged-Csanád Egyházmegye püspöke, Lukács János, Csongrád megye rendőrfőkapitánya, Harkai István, a Hódmezővásárhelyi Rendőrkapitányság vezetője, Hajdú József, a Csongrád Megyei Kereskedelmi és Iparkamara hódmezővásárhelyi szervezetének elnöke, Miklós Péter, az Emlékpont intézményvezetője, Balázs József tankerületi igazgató valamint városi intézmények és iskolaigazgatók is tiszteletüket teszik a miniszterelnök előtt.

10:25: Elfoglaltuk helyünket a díszteremben. Folyamatosan gyülekeznek a sajtó munkatársai. Országos televíziók, lapok is részt vesznek az eseményen.

09:40: A kormányfő a Városházán tárgyal Almási István polgármesterrel. A sajtót 10 órakor engedik be, a tájékoztató 11 órakor várható.

09:25: Orbán Viktor megérkezett a városba. A miniszterelnök a dr. Rapcsák András utcán át Lázár János miniszterrel sétált át a Városházához. Menet közben a politikusokkal fiatalok szelfit is készítettek.

Ez történt Szegeden

A Modern Városok Program keretében Orbán Viktor január 30-án, hétfőn járt Szegeden. A miniszterelnök a városvezetéssel megállapodott a déli hídról, több sportlétesítményről, az okos város projektről, a reptér fejlesztéséről, a Széchenyi tér régi fényének visszaállításáról, a buszpályaudvar áthelyezéséről, a Szeged-Debrecen-Miskolc út négysávossá alakításáról. Távlati cél egy negyedik gyalogosoknak és kerékpárosoknak fenntartott híd, s a teljes tömegközlekedés elektromossá tétele.

A Modern Városok Programról

A kormány 2015 márciusában az elmúlt évtizedek legnagyobb gazdaságfejlesztési programját indította, amikor célul tűzte ki, hogy a 23 megyei jogú várossal megállapodást köt. A Modern Városok Program során 3400 milliárd forintot osztanak szét a megyei jogú városok között, ez 260 projektet jelent.

A gazdaságfejlesztésben a megyei jogú városoknak elengedhetetlen szerepe van. A cél, hogy ezek a települések Európa legmodernebb és legsikeresebb városai legyenek a következő évtizedekben. A program tartalmazza például a Csornát Sopronnal, Sopront az országhatárral összekötő főútvonal négysávosítását. Kecskeméten 80 milliárdos nagyságrendben zajlik majd városfejlesztés. A Békéscsabát Kecskeméttel összekötő 44-es út négysávosítása miatt a Békéscsabára allokált forrás több százmilliárd forintot jelent. A tervezett 3400 milliárd forintból 250 milliárd forintot már kifizettek. Ebből 170 milliárd hazai, míg 80 uniós forrás.

Debrecen és Szeged között az a terv, hogy a 47-es főútvonalat négysávosítják, Miskolcnál pedig az M30-as autópályát összekötik Kassával -ez a következő néhány esztendő legnagyobb közúti beruházása lesz.

Ugrás az oldal tetejére

Hozzászólások

Eddig 12 hozzászólás érkezett.

Kattintson ide! (automatikus fordítás)


Kattintson ide a kép beszúrásához.

A SZEGEDma.hu tekintettel van a személyiségi jogokra, elutasítja a gyűlöletkeltést és az uszítást. Kérjük, tegyen így Ön is, hiszen a hozzászólást saját felelősségére írja!
Ön a(z) 54.198.68.152 IP címről szól hozzá.

  • 12. felcsútig hozzászólt ekkor: 2017. május 27., szombat, 16:10
    Válaszolok

    Felcsútot is be kéne kapcsolni a buliba. :-)

  • 11. SP hozzászólt ekkor: 2017. május 27., szombat, 10:34
    Válaszolok

    Vélhetőleg a Békéscsaba-Szeged-Szabadka-Baja lerobbant irány korszerűsítése az eredeti cél, Tram Train projektba csomagolva.
    Az elővárosi fejlesztés témakör most a preferált, divat, erre lehet jelenleg forrást biztosítani.

  • 10. okosabbnálam hozzászólt ekkor: 2017. május 27., szombat, 08:20
    Válaszolok

    5. tikle
    Azért jár át fél Vásárhely Szegedre! Biztos látogatóba! Te tényleg ilyen hülye vagy? Komoly jövő áll előtted! :-)

  • 9. egyiketsem hozzászólt ekkor: 2017. május 26., péntek, 21:48
    Válaszolok

    Ha ebből csak annyi megvalósul, hogy rendbeteszik a Szeged-Békéscsaba vonalat, egyelőre Vásárhelyig, és a Szeged-Baját, legalább Szabadkáig, Szeged megmenekült. Hajrá!

  • 8. vásárhelyi hozzászólt ekkor: 2017. május 26., péntek, 17:14
    Válaszolok

    Az a szerencse, hogy Vásárhelyen nem az NP-ék vannak többségben, szánalmas ez a “pali” főnökével /jetivel/ együtt.

  • 7. NP hozzászólt ekkor: 2017. május 26., péntek, 16:08
    Válaszolok

    tikle

    Vásárhelyen milyen technológiával “hízlaljátok a téglákat”?
    Ez világszabadalom is lehetne….ha nem lenne kapitális baromság.

  • 6. tikle hozzászólt ekkor: 2017. május 26., péntek, 15:26
    Válaszolok

    Ó, még van aki reagál NP. baromságaira? Én már leírtam szegényt. :) Olyan, mint Nicum Pali: U(gy hülye, ahogy van)! :) :)

  • 5. tikle hozzászólt ekkor: 2017. május 26., péntek, 15:23
    Válaszolok

    Már rá sem ismerni Vásárhelyre, olyan szép lett. A 70-es években egy lepusztult város volt Szegeddel együtt. De legalább ott nemcsak a téglákat hízlalják, hanem még állás is van. Nem minimálbérért.

  • 4. figyelmeztető hozzászólt ekkor: 2017. május 26., péntek, 15:12
    Válaszolok

    NP. Ki itt az elmebajos? Csak nem te,akiről tudjuk:eszelősen Orbán fóbiás!

  • 3. Lómai pólgál hozzászólt ekkor: 2017. május 26., péntek, 15:09
    Válaszolok

    Javaslom, hogy legalább Szarvasig menjen… Aztán lehetne szép lassan egy Athén-Moszkva villamos járat…

  • 2. SP hozzászólt ekkor: 2017. május 26., péntek, 13:10
    Válaszolok

    Szabadka-Szeged-Hódmezővásárhely Tram Train terv egybe esik, esetleg átfedésben van a Szeged-Baja közvetlen összekötése vasúti járattal elképzeléssel?

  • 1. NP hozzászólt ekkor: 2017. május 26., péntek, 13:09
    Válaszolok

    “Szabadka-Szeged-Hódmezővásárhely között járna a Tram Train..” – az elmebajjal párosult nagyzási hóbortnak véget kellene vetni!
    Gyorsan!

Ugrás az oldal tetejére