Ez a hír is érdekelheti
Tovább nő a kormánypártok előnye a Tisza Párt előtt


Négy napra különleges interaktív játszótérré válik a Karolina Iskola tornaterme. A "Lü" rendszer érkezett Szegedre.

Szeged egyik legnagyobb egyházi iskolájában néhány napra valódi jövőbe mutató oktatási kísérlet indult: a tornaterem december elején egyetlen gombnyomással látványos, hang- és fényhatásokkal kísért tanulótérré alakult át.

A Szegedi Karolina Iskola tornaterme néhány napra különleges, interaktív játszótérré alakul: a Lü nevű, kanadai fejlesztésű rendszer december 9-től négy napon át lesz jelen az intézményben. A tanulók ezalatt egy lézerprojektorral, mozgásérzékelő kamerákkal, hang- és fénytechnikai elemekkel felszerelt térben mozoghatnak, tanulhatnak és játszhatnak egyszerre.
A Lü-rendszert már több mint 35 országban használják, most pedig a Karolina pedagógusai és diákjai is kipróbálhatják, hogyan lehet egy testnevelésórát például nyelvtanulással vagy matematika gyakorlással ötvözni – mindezt aktív mozgás közben, játékos formában.
A kísérlet nem pályázati forrásból, hanem egy lelkes szülő közreműködésével valósult meg: Mezeyné Szatmári Tímea főigazgató szerint „egyik diákunk édesapja nevezte be iskolánkat egy sorsolásra, amelyen két Csongrád-Csanád megyei iskola nyert”. Így jutott a Karolina a kipróbálási lehetőséghez, amelyet az intézmény minden tanulója megtapasztalhat: a 32 osztály külön beosztás szerint részesül az élményből.
A Lü-rendszer lényege, hogy a mozgást, játékot és tanulást egyesíti: legyen szó kvízről, logikai feladatról vagy épp nyelvi játékokról, a rendszer egyszerre szórakoztat és fejleszt. A gyerekek egyszerű labdadobással válaszolhatnak kérdésekre, mozgásukkal irányíthatják a játék menetét, miközben szinte észrevétlenül tanulnak. Világszerte több millió diák próbálta már ki, és ma már egyetemi kutatások is vizsgálják a módszer hatékonyságát.

A Karolina Iskola számára a digitális eszközhasználat nem új terep: projektor és laptop minden osztályteremben elérhető, interaktív táblákat is alkalmaznak, az informatikatermek mellett pedig robotikaműhely is működik az iskolában. Itt tartják a Robokaland foglalkozásokat is, ahol a diákok forrasztási és méréstechnikai ismereteket sajátíthatnak el.
A Karolina az elmúlt években a természettudományos oktatásban is előrelépett: saját laboratóriumában biológia, fizika és kémia gyakorlatokat tartanak a gimnazisták számára, különösen azoknak, akik emelt szintű érettségire készülnek. Ez a háttér teszi teljessé az immerzív rendszer fogadását is: a modern eszköz beilleszthető a meglévő digitális és természettudományos pedagógiai kultúrába.
A szegedi intézmény ezzel a néhány napos kísérlettel újabb példáját adja annak, hogyan lehet a 21. századi eszközöket érdemben bevonni a nevelésbe – nem technikai csodabogárként, hanem valós, közösségformáló és tanulást segítő módszerként.
Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.