Szeged

Szegedre érkezett a világ egyik legmodernebb iskolai játékrendszere

Szegedre érkezett a világ egyik legmodernebb iskolai játékrendszere

Négy napra különleges interaktív játszótérré válik a Karolina Iskola tornaterme. A "Lü" rendszer érkezett Szegedre.

Böjthe Sándor
45 perce
Szegedre érkezett a világ egyik legmodernebb iskolai játékrendszere

Szeged egyik legnagyobb egyházi iskolájában néhány napra valódi jövőbe mutató oktatási kísérlet indult: a tornaterem december elején egyetlen gombnyomással látványos, hang- és fényhatásokkal kísért tanulótérré alakult át.

Kanadai innováció érkezett a szegedi iskolába
Kanadai innováció érkezett a szegedi iskolába. Fotó: Youtube/Lü

A Szegedi Karolina Iskola tornaterme néhány napra különleges, interaktív játszótérré alakul: a Lü nevű, kanadai fejlesztésű rendszer december 9-től négy napon át lesz jelen az intézményben. A tanulók ezalatt egy lézerprojektorral, mozgásérzékelő kamerákkal, hang- és fénytechnikai elemekkel felszerelt térben mozoghatnak, tanulhatnak és játszhatnak egyszerre.

A Lü-rendszert már több mint 35 országban használják, most pedig a Karolina pedagógusai és diákjai is kipróbálhatják, hogyan lehet egy testnevelésórát például nyelvtanulással vagy matematika gyakorlással ötvözni – mindezt aktív mozgás közben, játékos formában.

Egy szülő hozta el az innováció lehetőségét Szegedre

A kísérlet nem pályázati forrásból, hanem egy lelkes szülő közreműködésével valósult meg: Mezeyné Szatmári Tímea főigazgató szerint „egyik diákunk édesapja nevezte be iskolánkat egy sorsolásra, amelyen két Csongrád-Csanád megyei iskola nyert”. Így jutott a Karolina a kipróbálási lehetőséghez, amelyet az intézmény minden tanulója megtapasztalhat: a 32 osztály külön beosztás szerint részesül az élményből.

Nem csupán sporteszköz: a tanulást is új szintre emeli

A Lü-rendszer lényege, hogy a mozgást, játékot és tanulást egyesíti: legyen szó kvízről, logikai feladatról vagy épp nyelvi játékokról, a rendszer egyszerre szórakoztat és fejleszt. A gyerekek egyszerű labdadobással válaszolhatnak kérdésekre, mozgásukkal irányíthatják a játék menetét, miközben szinte észrevétlenül tanulnak. Világszerte több millió diák próbálta már ki, és ma már egyetemi kutatások is vizsgálják a módszer hatékonyságát.

Fotó: Youtube/Lü. 

A Karolina Iskola számára a digitális eszközhasználat nem új terep: projektor és laptop minden osztályteremben elérhető, interaktív táblákat is alkalmaznak, az informatikatermek mellett pedig robotikaműhely is működik az iskolában. Itt tartják a Robokaland foglalkozásokat is, ahol a diákok forrasztási és méréstechnikai ismereteket sajátíthatnak el.

Tudományos előkészítés is zajlik a Karolinában

A Karolina az elmúlt években a természettudományos oktatásban is előrelépett: saját laboratóriumában biológia, fizika és kémia gyakorlatokat tartanak a gimnazisták számára, különösen azoknak, akik emelt szintű érettségire készülnek. Ez a háttér teszi teljessé az immerzív rendszer fogadását is: a modern eszköz beilleszthető a meglévő digitális és természettudományos pedagógiai kultúrába.

A szegedi intézmény ezzel a néhány napos kísérlettel újabb példáját adja annak, hogyan lehet a 21. századi eszközöket érdemben bevonni a nevelésbe – nem technikai csodabogárként, hanem valós, közösségformáló és tanulást segítő módszerként.

További híreink:

 

Vágólapra másolva!

Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.