Szeged

Nagyszabású fejlesztéseket tervez a MÁV: ezt nyerhetik vele a szegedi utasok

Nagyszabású fejlesztéseket tervez a MÁV: ezt nyerhetik vele a szegedi utasok

A Pestre ingázó szegediek csak nyernek. Rengeteg pozitívummal jár a 2026-os MÁV fejlesztés.

SzegedMA
Szerző: SzegedMA
1 órája
Nagyszabású fejlesztéseket tervez a MÁV: ezt nyerhetik vele a szegedi utasok

Sok szegedi egyetemista és ingázó munkavállaló mindennapjait könnyítheti meg a 2026-ra beharangozott nagyszabású MÁV fejlesztés, amely kifejezetten a legkritikusabb fővárosi szakaszokat célozza meg. A vasúttársaság saját forrásból megvalósuló beruházása a menetidő csökkenését és a kiszámíthatóság javulását ígéri Szeged és Budapest között közlekedőknek.

Gyorsabb utazást ígér a 2026-os MÁV fejlesztés Szeged és Pest közt. (Fotó: SzegedMA)
Gyorsabb utazást ígér a 2026-os MÁV fejlesztés Szeged és Pest közt. (Fotó: SzegedMA)

MÁV fejlesztés a fővárosi kapuban

Aki rendszeresen utazik Szegedről a Nyugati pályaudvar felé, pontosan tudja, hogy a menetidő jelentős része gyakran nem a nyílt pályán, hanem a fővárosi agglomerációba érve úszik el. A most bejelentett beruházás éppen ezt a problémát orvosolja: a munkálatok fókuszában a Nyugati pályaudvar és Kőbánya-Kispest közötti szakasz áll. 

Ez a vonalszakasz a szegedi vasúti közlekedés „torkolata”, hiszen itt halad át minden, a Csongrád-Csanád vármegyeszékhelyről érkező és oda tartó szerelvény. 

A beavatkozás során a Városliget elágazás és Kőbánya-Kispest között teljes felépítménycserét hajtanak végre, ami elengedhetetlen a stabil közlekedéshez.

Gyorsulást ígér a MÁV

A projekt technikai részletei bizakodásra adnak okot a Napfény InterCity utasai számára. Ezen a kulcsfontosságú szakaszon ma számos helyen mindössze 40–60 km/h-s sebességkorlátozások, úgynevezett lassújelek fogják vissza a forgalmat. 

A felújítás célja, hogy ezeket a korlátozásokat felszámolják, és visszaállítsák az eredeti, 80 km/h-s pályasebességet. 

Kőbánya-Teher és Kőbánya-Kispest állomásokon ráadásul tíz kitérőt is kicserélnek, ami tovább növeli a forgalombiztonságot.

A MÁV Igazgatóságának döntése értelmében a 2026-os üzleti évben kiemelt figyelmet és forrást kap a pályahálózat rendbetétele. Hegyi Zsolt beszámolója szerint jövőre mintegy 860 milliárd forintot fordítanak pályakarbantartásra és felújításra országszerte. Ebből a keretből valósul meg a fent említett szakasz korszerűsítése is, amely a ceglédi vonalon közlekedők mellett kiemelten a szegedi és nyíregyházi távolsági utasok érdekeit szolgálja.

 

További híreink:

 

Vágólapra másolva!

Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.