
A levél írója szerint a külső városrészek kiesnek a városvezetés látköréből. Egy rendkívül veszélyes szegedi kereszteződésre hívták fel a figyelmet.

Olvasói levelet kaptunk, amiben arra hívták fel a figyelmet, hogy Szegeden a Klebelsberg-telep fő útvonalának egyik kereszteződése jelentősen balesetveszélyes.

A Klebelsberg-telep egyik 90°-os szögben kanyarodó szakasza szerintem jelentősen balesetveszélyes. Az ok jellemzően a KRESZ nem ismerete vagy be nem tartása, még az autósok jelentős részéről is
- kezdődött az olvasói levél, amit kaptunk.
A kereszteződés Szeged felől Gyálarét felé és vissza is elvezeti az átmenő forgalmat. A kereszteződés 80 méteres szakasza főúttá van minősítve, miközben derékszögben kanyarodik az út. Az előtte 50 méteres és az utána 30 méteres szakasz. (A Szeged felől érkező Pancsovai utca a kereszteződésig, majd a Váltó utca folytatásaként, a Harangláb utca irányába).
A levél írója szerint az ok egyszerű: még az autósok többsége sem ismeri vagy nem figyeli a táblás szituációt, ezért az irányjelzés-használat kaotikus.
Van, aki szabályosan nem jelez miközben a főúton haladva kanyarodik, viszont ezt meg a KRESZ tudás hiányában szenvedő kerékpárosok vagy egyéb közlekedők nem értik. Vagy az autósok egy része inkább biztos ami biztos jelez (ismervén a fura szituációt), és ez esetben ez az értelemzavaró a szabályt ismerőknél. Hiszen felesleges a művelet, de legalább megelőzi a balesetet.

Péntek reggel jártam ismét úgy (az eddigi ,,legmelegebb" helyzet lett, ezért írom meg) a Váltó utca és Verseci utca (Kecskés irányából) kereszteződéséhez érkezve, hogy egy, a Harangláb felől érkező autó körülbelül 40-50 km/óra tempóban érkezve irányjelzés nélkül nem a főutat követve haladt jobbra tovább a vasúti átjáró felé szabályosan, hanem sebességcsökkentés nélkül egyenesen berobogott az alárendelt Váltó utcába a Verseci utca felé, miközben én a Verseci felől a Váltó utca kereszteződésében haladtam. A kereszteződésbe érve lassítva óvatos balra kanyarodásra készültem biciklivel a vasúti átjáró felé (kételkedve az autós szabályismeretében). Az örökös kételkedésem mentett meg attól, nem az autós figyelme, hogy elcsapják az első kerekemnél a kerékpárt és vele együtt engem. Az autós nem foglalkozott semmivel, eltűnt a távolban
- mesélte a történet főszereplője, aki megjegyezte, hogy szerinte fogalma sem volt a sofőrnek, hogy mit csinált rosszul. Hozzátette: ebben a kereszteződésben az ilyen típusú szituációk gyakoriak a bármely irányból a főútról kifelé egyenesen vagy kikanyarodva haladó járművek esetében. (Ugyanis az alárendelt kettő szakaszra térnek át irányjelzés nélkül.)
Itt egyenesen kimenve, a főútról letérve irányjelezőt kellene használni. Ez teszi igazán pikánssá az egészet. Ha jeleznek, akkor vajon kanyarodnak vagy egyenesen mennek majd. Egy olyan valaki, aki nem ismeri a szabályt, az irányjelzőt konkrét kanyarodásként értelmezi, és nem egyenesen haladásnak veszi.
"Jól van ez így, hogy csak a főút táblák vannak kihelyezve? Várnak egy megtörténő balesetre? Tudjuk persze, hogy a szabály nem ismerete... Ez kell a közlekedés szervezőknek? A felfestés vagy egyéb jelzés alkalmazása drágább az emberi életnél vagy egészség megőrzésnél Szeged vezetésének? Ilyen kérdések merülnek fel bennem, amikor leizzadok egy szituációban" - fogalmazott olvasónk.
Majd így folytatta a levél írója: "Szeged északi részeiben, és még a kiskertes szakaszoknál (ahol rendszeres bográcsos/etetős és körhintás propagandát csinálnak a képviselők) is kerékpárutakat és autóutakat újít/épít a város. Látom a Szeged TV-ben."
A Klebelsberg, Gyálarét és Szentmihály városrészek kiesnek Botka úr és társai látóköréből. Pedig igazán megbicikliztetném esős időben este a Tompai Kapu út és Gyálarét között (és a város több pontján is). Az első meglepetés a vasúti átjáróról leérkezve érné Botka urat. Szerencsés eseteben nem kerekezne bele az út jobb szélén megkezdődő árokba, ha véletlenül logikusan egyenesen menne. Ugyanis az út íve balra visz a szűkülés miatt. Az egyéb felületi gödrökről és dombokról ne is beszéljünk, az természetes jelenség errefelé is
- zárult a levél.
Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.