Ez a hír is érdekelheti
Szegedi érintettjei is lehetnek a Tisza Párt adatszivárgásának


A vonatok tisztasága javulni fog. A kocsimosó próbaüzeme már megkezdődött Szeged-Rendező állomáson

A vasúti utazás minősége soha nem látott mértékben kerül fókuszba országszerte, és ez alól Szeged sem kivétel. Hegyi Zsolt, a MÁV-csoport vezérigazgatója bejegyzése szerint a vasúttársaság közel 800 millió forintos saját forrásból valósította meg azt a beruházást, ami alapjaiban változtathatja meg a Szegedről induló vonatok és a népszerű Tram-Trainek külső állapotát. Több mint két évtizedes szünet után újra van a városban korszerű, gépi kocsimosó, ami a szegedi vasútállomás vonzáskörzetét érinti.

A szegedi utasok gyakran találkozhatnak kritikával az állomások és a járművek tisztaságát illetően, de a Szeged-Rendező állomáson felépült, vadonatúj gépsor a jövőben garancia lehet a változásra. A 80 méter hosszú, modern berendezés legnagyobb előnye a sebesség és a hatékonyság.
Amíg korábban a vasúti járművek mosása akár másfél órát is igénybe vehetett, addig az új technológiával ez a folyamat mindössze 2–3 perc alatt lezajlik.
Ezzel a MÁV egyértelműen a gyorsabb karbantartást és a kevesebb állásidőt célozza meg, ami a helyi forgalomban, különösen a nagy kihasználtságú InterCity járatok esetében, jelentős előnyt jelent.
A fejlesztés nem csak gyors, hanem környezettudatos is. A vasúttársaság adatai szerint a berendezés víztisztítási hatékonysága kiemelkedő, 84 százalékos. Ez azt jelenti, hogy a kocsimosó működéséhez csupán 16 százalékban van szükség friss, vízhálózatból nyert tiszta vízre, a fennmaradó részt újrahasznosított vízből fedezi. Ez a környezetbarát megközelítés jól illeszkedik a modern, fenntartható vasúti üzemeltetés elvárásaihoz.
A gépi mosás képessé teszi a szakembereket arra, hogy helyben tartsák karban a Tram-Traineket, a szegedi IC-ket és a különböző típusú mozdonyokat, csökkentve ezzel a más telephelyekre irányuló, tisztítás céljából végzett üresmeneteket.
A próbaüzem már megkezdődött, bár a hivatalos éles indulás csak 2026 első negyedévében várható, a beruházás máris azt üzeni a dél-alföldi régió és Szeged lakóinak, hogy a vasúti szolgáltatások minősége terén áttörés van készülőben. A MÁV Csoport által saját forrásból megvalósított fejlesztés nemcsak a járművek külső megjelenését, hanem a helyi vasúti karbantartás hatékonyságát és környezeti felelősségvállalását emeli egy magasabb szintre.
Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.