Szeged

Óriási beruházást valósított meg a MÁV-csoport Szegeden

Óriási beruházást valósított meg a MÁV-csoport Szegeden

A vonatok tisztasága javulni fog. A kocsimosó próbaüzeme már megkezdődött Szeged-Rendező állomáson

Juhász Viktor
2 órája
Fotó: Wikipédia
Óriási beruházást valósított meg a MÁV-csoport Szegeden

A vasúti utazás minősége soha nem látott mértékben kerül fókuszba országszerte, és ez alól Szeged sem kivétel. Hegyi Zsolt, a MÁV-csoport vezérigazgatója bejegyzése szerint a vasúttársaság közel 800 millió forintos saját forrásból valósította meg azt a beruházást, ami alapjaiban változtathatja meg a Szegedről induló vonatok és a népszerű Tram-Trainek külső állapotát. Több mint két évtizedes szünet után újra van a városban korszerű, gépi kocsimosó, ami a szegedi vasútállomás vonzáskörzetét érinti.

A kocsimosó próbaüzeme már megkezdődött Szeged-Rendező állomáson. (Fotó: Wikipédia)
A kocsimosó próbaüzeme már megkezdődött Szeged-Rendező állomáson. (Fotó: Wikipédia)

A szegedi utasok gyakran találkozhatnak kritikával az állomások és a járművek tisztaságát illetően, de a Szeged-Rendező állomáson felépült, vadonatúj gépsor a jövőben garancia lehet a változásra. A 80 méter hosszú, modern berendezés legnagyobb előnye a sebesség és a hatékonyság. 

Amíg korábban a vasúti járművek mosása akár másfél órát is igénybe vehetett, addig az új technológiával ez a folyamat mindössze 2–3 perc alatt lezajlik. 

Ezzel a MÁV egyértelműen a gyorsabb karbantartást és a kevesebb állásidőt célozza meg, ami a helyi forgalomban, különösen a nagy kihasználtságú InterCity járatok esetében, jelentős előnyt jelent.

Zöld beruházás a kocsimosó projektben

A fejlesztés nem csak gyors, hanem környezettudatos is. A vasúttársaság adatai szerint a berendezés víztisztítási hatékonysága kiemelkedő, 84 százalékos. Ez azt jelenti, hogy a kocsimosó működéséhez csupán 16 százalékban van szükség friss, vízhálózatból nyert tiszta vízre, a fennmaradó részt újrahasznosított vízből fedezi. Ez a környezetbarát megközelítés jól illeszkedik a modern, fenntartható vasúti üzemeltetés elvárásaihoz. 

A gépi mosás képessé teszi a szakembereket arra, hogy helyben tartsák karban a Tram-Traineket, a szegedi IC-ket és a különböző típusú mozdonyokat, csökkentve ezzel a más telephelyekre irányuló, tisztítás céljából végzett üresmeneteket.

A próbaüzem már megkezdődött, bár a hivatalos éles indulás csak 2026 első negyedévében várható, a beruházás máris azt üzeni a dél-alföldi régió és Szeged lakóinak, hogy a vasúti szolgáltatások minősége terén áttörés van készülőben. A MÁV Csoport által saját forrásból megvalósított fejlesztés nemcsak a járművek külső megjelenését, hanem a helyi vasúti karbantartás hatékonyságát és környezeti felelősségvállalását emeli egy magasabb szintre.

 

További híreink:

 

Vágólapra másolva!

Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.