Ez a hír is érdekelheti
Szegedi érintettjei is lehetnek a Tisza Párt adatszivárgásának


Már beindultak az akciók Szegeden is. Ne feledd, a magyar Black Friday nem a tolongásról szól.

Bár a hivatalos Black Friday napja csak november 28-án, pénteken érkezik, Szegeden már most is beindult az akciók áradata. Az amerikai kontinensen hagyományosan ez egy egyetlen napos, intenzív vásárlási láz, azonban Magyarországon sokkal hosszabb kedvezményhullámról van szó, ami alapvetően átalakítja a helyi vásárlók stratégiáját. Úgy tűnik, a magyar Fekete Péntek inkább maraton, mint sprint – de érdemes-e benne futni?

A jelenség egyik legfontosabb különbsége az időtartam. Az amerikai Black Friday hagyományosan egy napra koncentrálódik, hatalmas, limitált készletű, úgynevezett "doorbuster" ajánlatokkal ösztönözve a rohamot.
Magyarországon viszont a legtöbb kereskedő már november elején elindítja a Black November elnevezésű, többhetes kampányát.
Ennek eredményeképp a szegedi fogyasztókon nincs akkora nyomás, hogy az első pillanatban lecsapjanak a termékekre. Éppen ez a hosszan tartó kampány veszi el az esemény eredeti, egyszeri, drasztikus áresésének varázsát.
A magyar és az amerikai Fekete Péntek között a legkritikusabb eltérés a kedvezmények mértékében és hitelességében rejlik. A kereskedelmi adatok szerint Amerikában az 50-70%-os valódi árzuhanások is gyakoriak. Ezzel szemben a szegedi vásárlóknak tudniuk kell, hogy a helyi fizikai üzletekben, mint például az ÁRKÁD Szeged, a kedvezmények tipikusan a 10% és 40% közötti sávban mozognak. A webáruházak ugyan hirdetnek nagyobb leárazásokat, de ezek gyakran kisebb készletekre vagy kifutó termékekre vonatkoznak. Emiatt a 10-20%-os "Black Friday" címkével ellátott akciókkal szemben joggal merül fel a kritika.
A tapasztalatok azt mutatják, hogy a szegedi lakosainak érdemes a karácsonyi ajándéklistát a kampány elején elkészíteniük. A helyi kereskedelmi központok, mint például a Szeged Plaza, vagy az elektronikai láncok szegedi üzletei (pl. MediaMarkt) a többhetes kampány során szakaszosan dobnak piacra komolyabb akciókat.
Érdemes a műszaki cikkekre, valamint a szépségápolási és divat termékekre fókuszálni, mivel ezekben a kategóriákban várhatók a legkiemelkedőbb árcsökkentések. A cél nem a tolongás, hanem a stratégiai, tudatos vásárlás.
A magyar Black Friday-jelenség a leginkább a készletkisöprésre és a karácsonyi ajándékok korai beszerzésére alkalmas.Érdemes tudatosan, ár-összehasonlító oldalak segítségével felkészülni, és nem elhinni, hogy minden akció egyenlő. A valós megtakarítás a jól időzített, 40% feletti kedvezményeknél kezdődik.
Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.