Ez a hír is érdekelheti
Nem luxusgépen, de történelmi úton: Orbán Viktor Amerikába tart


A szegedi Karolina Iskola megmutatja, milyen a jövő oktatása. Ennek része a digitális kultúra és a látványos békarobot verseny.

Szeged egyik legpatinásabb oktatási intézménye, a Karolina Iskola a jelek szerint nem csupán a hagyományos tantárgyak oktatásában látja a jövőt, hanem a diákok kritikus gondolkodásának és gyakorlati készségeinek fejlesztésében is. A gimnázium november 13-i nyílt napja, melyen a látványos kísérletek mellett még a békarobot építésébe is belekóstolhattak az érdeklődők, rávilágít arra, hogy a tudomány és technológia élményalapú bemutatása ma már elengedhetetlen a továbbtanulás előtt álló negyedikesek és nyolcadikosok sikeres felkészüléséhez.

A felvételi előkészítés, mint a helyi oktatási intézmények egyik legrégebbi szolgáltatása, idén is központi szerepet kap a Karolina Iskola falai között, de a nyílt nap programjai messze túlmutatnak az elméleti oktatáson. Míg a szaktanárok vezetésével zajló ingyenes felvételi előkészítő foglalkozások (amelyek a felvételiig, így november 8-án és 29-én is folytatódnak) a kritikus magyar és matematika vizsgákra fókuszálnak, a nyílt napon bemutatott élményfoglalkozások a jövő kompetenciáit célozzák.
A diákok Lego Spike készletekkel tervezhettek és programozhattak körhintát, a tapasztaltabbak pedig részt vehettek a már-már legendásnak számító békarobot versenyen.
A statisztikák is alátámasztják, hogy a felvételi kiemelt jelentőségű: tavaly a vármegyében csak a nyolcadikosok körében több mint 2300 vizsgázó volt, és idén is hasonló számokra lehet számítani. A Karolina Iskola tanárai, Tráserné Horváth Annamária matematika- és digitáliskultúra-tanár és Ágó Mária magyar- és történelemtanár szerint a központi írásbeli (amelyre országosan, így a szegedi iskolákban is 2026. január 24-én kerül sor) komoly kihívás elé állítja a diákokat. A szaktanári tapasztalatok szerint a pontok elvesztésének legfőbb oka nem is feltétlenül a tudáshiány, hanem a koncentráció és a vizsgatechnika hiánya.
A Karolina Iskola által kínált átfogó, a tudományos kíváncsiságot (látványos biológiai és kémiai kísérletek) és a digitális kompetenciákat (robotika) egyaránt támogató megközelítés világosan mutatja: a szegedi diákoknak a felvételin túl is szükségük van olyan képességekre, amelyek segítségével gyorsan és koncentráltan tudnak komplex problémákat megoldani. A sikeres bejutás a vármegyei középiskolákba már nemcsak a lexikális tudásról, hanem a stratégiai gondolkodásról és a vizsgatechnikáról szól – egy olyan készségkombinációról, amit a békarobot programozása éppúgy fejleszt, mint az ingyenes szaktanárok által vezetett felkészítés.
Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.