Szeged

Szeged újra az élvonalban: rekordév a hazai turizmusban

Szeged újra az élvonalban: rekordév a hazai turizmusban

Rekordot döntött a hazai turizmus szeptember végére. Szeged továbbra is a toplistán van.

Böjthe Sándor
2 órája
Fotó: szegedma
Szeged újra az élvonalban: rekordév a hazai turizmusban

Már szeptemberben átlépte a 15 milliót a hazai vendégforgalom. A turisták egyre szívesebben választják Szegedet is, amely idén is a legnépszerűbb vidéki célpontok közé tartozik.

A turizmus élvonalában Szeged
Rekordszámot produkált szeptember végére a turizmus, Szeged is az élvonalba került. Fotó: SzegedMa

Szeptember végére már több mint 15 millió vendég látogatott el Magyarországra – jóval korábban, mint az előző évben, amikor csak október 18-án értük el ezt a mérföldkövet. A Nemzeti Turisztikai Adatszolgáltató Központ (NTAK) adatai szerint a belföldi és külföldi utazók fele-fele arányban töltötték meg a hazai szálláshelyeket, ami jól mutatja: Magyarország továbbra is vonzó úti cél a turisták szemében.

A belföldi utazási kedv ráadásul erősödik. Az első ötmillió vendéget már májusban regisztrálták, szeptember végére pedig elértük a tizenötmillió főt – ez három héttel korábbi eredmény, mint 2023-ban. A látogatók fele magyar volt, ami különösen örömteli a hazai turizmus fenntarthatósága szempontjából.

Szeged újra az élvonalban

A vidéki városok közül Szeged idén is bekerült a legnépszerűbb úti célok közé, olyan ismert fürdő- és üdülőhelyek mellett, mint Siófok, Hévíz vagy Hajdúszoboszló. A napfény városát nemcsak a rendezvényei és gasztronómiája, hanem kulturális kínálata és mediterrán hangulata is vonzóvá teszi a vendégek számára. A belvárosi utcák, a Tisza-parti sétányok és a Dóm tér rendszerint nagy hatással vannak az első alkalommal idelátogatókra.

Szeged nemcsak belföldi, hanem külföldi látogatók körében is egyre keresettebb: a főváros után a legtöbb turista Németországból, Lengyelországból és Romániából érkezik, de a britek és a csehek is egyre többször választják Magyarországot – és benne Szegedet is – úticélként.

Családbarát ország, tudatos fejlesztések

A turisztikai siker nem a véletlen műve. Csendes Olivér, a Visit Hungary vezérigazgatója szerint a 15 milliós határidő előrehozása annak is köszönhető, hogy az élményalapú, adatvezérelt kampányok elérték a céljukat. A belföldi és nemzetközi promóciók, a városfejlesztések, és az infrastrukturális beruházások mind hozzájárultak ahhoz, hogy hazánk egyre vonzóbb legyen a pihenni vágyók számára.

A magyarok körében továbbra is a Balaton a favorit, de a gyógy- és termálfürdők, valamint a városi élmények iránti érdeklődés is nőtt. Szeged ebből a szempontból kivételes helyzetben van: a város fürdője, zenei és színházi programjai, valamint gasztronómiai kínálata egyaránt vonzza a különböző korosztályokat.

A turizmus húzóágazat maradt

A turizmus lendülete nem csillapodik: májusban már ötmilliónál jártunk, és szűk öt hónap alatt megtriplázódott a vendégszám. Ez azt mutatja, hogy az ágazat nemcsak kilábalt a járvány utáni visszaesésből, hanem újra növekedési pályára állt, és ismét a gazdaság egyik húzóereje.

 

Vágólapra másolva!

Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.