Rekordot döntött a hazai turizmus szeptember végére. Szeged továbbra is a toplistán van.
Már szeptemberben átlépte a 15 milliót a hazai vendégforgalom. A turisták egyre szívesebben választják Szegedet is, amely idén is a legnépszerűbb vidéki célpontok közé tartozik.
Szeptember végére már több mint 15 millió vendég látogatott el Magyarországra – jóval korábban, mint az előző évben, amikor csak október 18-án értük el ezt a mérföldkövet. A Nemzeti Turisztikai Adatszolgáltató Központ (NTAK) adatai szerint a belföldi és külföldi utazók fele-fele arányban töltötték meg a hazai szálláshelyeket, ami jól mutatja: Magyarország továbbra is vonzó úti cél a turisták szemében.
A belföldi utazási kedv ráadásul erősödik. Az első ötmillió vendéget már májusban regisztrálták, szeptember végére pedig elértük a tizenötmillió főt – ez három héttel korábbi eredmény, mint 2023-ban. A látogatók fele magyar volt, ami különösen örömteli a hazai turizmus fenntarthatósága szempontjából.
A vidéki városok közül Szeged idén is bekerült a legnépszerűbb úti célok közé, olyan ismert fürdő- és üdülőhelyek mellett, mint Siófok, Hévíz vagy Hajdúszoboszló. A napfény városát nemcsak a rendezvényei és gasztronómiája, hanem kulturális kínálata és mediterrán hangulata is vonzóvá teszi a vendégek számára. A belvárosi utcák, a Tisza-parti sétányok és a Dóm tér rendszerint nagy hatással vannak az első alkalommal idelátogatókra.
Szeged nemcsak belföldi, hanem külföldi látogatók körében is egyre keresettebb: a főváros után a legtöbb turista Németországból, Lengyelországból és Romániából érkezik, de a britek és a csehek is egyre többször választják Magyarországot – és benne Szegedet is – úticélként.
A turisztikai siker nem a véletlen műve. Csendes Olivér, a Visit Hungary vezérigazgatója szerint a 15 milliós határidő előrehozása annak is köszönhető, hogy az élményalapú, adatvezérelt kampányok elérték a céljukat. A belföldi és nemzetközi promóciók, a városfejlesztések, és az infrastrukturális beruházások mind hozzájárultak ahhoz, hogy hazánk egyre vonzóbb legyen a pihenni vágyók számára.
A magyarok körében továbbra is a Balaton a favorit, de a gyógy- és termálfürdők, valamint a városi élmények iránti érdeklődés is nőtt. Szeged ebből a szempontból kivételes helyzetben van: a város fürdője, zenei és színházi programjai, valamint gasztronómiai kínálata egyaránt vonzza a különböző korosztályokat.
A turizmus lendülete nem csillapodik: májusban már ötmilliónál jártunk, és szűk öt hónap alatt megtriplázódott a vendégszám. Ez azt mutatja, hogy az ágazat nemcsak kilábalt a járvány utáni visszaesésből, hanem újra növekedési pályára állt, és ismét a gazdaság egyik húzóereje.
Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.