Autó, motoros, kerékpáros, rolleres, netán gyalogos a hibás? Mutatjuk Szeged baleseti gócpontjait.
A KSH oldalán az Országos Rendőr-Főkapitányság adatai alapján interaktív felületen böngészhető a 2019 és 2024 közötti időszak baleseteinek "kórtérképe". Ebből kiderül melyik évben volt a legtöbb baleset, mik a tendenciák, melyik közlekedési jármű okozta a legtöbb karambolt, hol ütköztek, de még a sérülések súlyossága szerint is szelektálhatunk. Az országban ezen időszakban összesen 88.525 baleset történt. Lássuk Szegeden mi volt a helyzet.
Az Európai Unióban 2011-ben jóváhagyta a második Fehér Könyvet, aminek a hosszú távú közlekedésbiztonsági célja a Vision Zero, azaz a közúti balesetek halálos áldozatainak és súlyos sérültjeinek száma 2050-re a nullához közelítsen az EU területén. Az uniós és a magyar célkitűzés – a „Mindenkit hazavárnak” program – egyaránt rávilágít a kérdést vizsgáló szakstatisztika fontosságára.
Ehhez készítette a honlapot és az interaktív térképet, amit megmutatja, hogy Magyarországon összesen 88.525 baleset történt 2019 és 2024 között.
Az interaktív térkép jóvoltából látható, hogy a 2019-2024 időszakban a város mely pontjain, melyik útszakaszain történt a legtöbb baleset.
A Rókusi körút, Londoni körút, a Kossuth Lajos sugárút, a Tisza Lajos körút, értelemszerűen a legnagyobb forgalmat lebonyolító útszakaszokon történik a legtöbb baleset. Az egyik legnagyobb baleseti gócpont a nagykörforgalom, de sok karambol történik a Szegedi Nemzeti Színház környékén, és a Híd utca - Deák Ferenc utca kereszteződésében is.
Azért általánosságban megjegyezhető, hogy városszerte, még a külvárosi részeken, valamint a kisebb utcákban is gyakori a baleset.
Ahogy a térképen jól megszámlálható, Szeged belterületén és közvetlen agglomerációjában 2019-2024 között összesen 26 halálos kimenetelű baleset történt.
A térkép piros pontjai alapján egyértelműen látható, hogy a személyautóval történő karambol a leggyakoribb, de ez érthető, hiszen a legtöbb ezen járműből szeli Szeged utait.
Több kerékpárosok által okozott baleset történt, mint ami motorosokhoz köthető, valamint az is látszik, hogy több esetben a gyalogos közlekedő a hibás, mint a rolleres.
Ebből baleset szerencsére nem lett, de a közelmúltban 90-nel repesztett egy rolleres Szegeden. Könnyen meglehetett volna a baj.
Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.