Szeged

Két használt Solaris troli érkezett Szegedre Olaszországból

Két használt Solaris troli érkezett Szegedre Olaszországból

Szeged ismét használt járművekkel bővíti flottáját. A trolibusz beszerzés komoly kérdéseket vet fel a hosszú távú fenntarthatósággal kapcsolatban.

4 órája
Két használt Solaris troli érkezett Szegedre Olaszországból

Bár a Szegedi Közlekedési Társaság (SZKT) büszkén jelentette be két használt, alacsonypadlós Solaris-trolibusz beszerzését az olaszországi Sanremoból, érdemes górcső alá venni, hogy a 2024-ben elindított, 1 milliárd forintos önkormányzati támogatással futó "flottafelújítási program" valójában mennyire szolgálja Szeged érdekeit.

trolibusz beszerzés
A szegedi trolibusz beszerzés valójában pénztemető?

Újabb használt trolibusz beszerzés

A program, amely elvileg "korszerűbb, alacsonypadlós trolikkal" bővítené a flottát, eddig leginkább használt, bár "felújított" járművek beszerzését jelenti, mint azt a korábban Salzburgból érkezett járművek is bizonyították, amiket néha-néha meg kell tolni.

Most két szóló, alacsonypadlós, klímás Solaris Trollino AC12-es trolibuszt szereztek be egy olasz riviérai aukcióról. A 2007-ben gyártott járművek "nagyon alacsony futásteljesítményüknek köszönhetően jó állapotúak" – állítja az SZKT. Azonban az "alacsony futásteljesítmény" egy 17 éves jármű esetében inkább aggodalomra ad okot, mintsem örömre. Ezeket a járműveket valószínűleg már korábban is kevésbé terhelték, vagy épp valamilyen okból kifolyólag kiszorultak a forgalomból. 

Ezenkívül a "jó állapotú" megfogalmazás rendkívül szubjektív, és nem garantálja a problémamentes, hosszú távú üzemeltetést. Különösen nem egy olyan közlekedési társaságnál, amely a használt járműveket rendre hónapokig, vagy akár évekig felújítja.

 

Az Ostravában, lengyel busztestbe szerelt trolibuszok 77 utas szállítására alkalmasak (29 ülő- és 48 állóhely), és természetesen akadálymentesítettek. Azonban a dízelmotorral felszerelt, generátoros rásegítéses üzemmód 45 km/h-s maximális sebessége egyértelműen jelzi, hogy ezek a járművek nem a legdinamikusabbak, és nem feltétlenül felelnek meg a modern városi közlekedés elvárásainak. A felsővezetékes 65 km/h persze jobb, de a dízel üzemmód elsősorban szükségmegoldás, nem pedig a jövő útja.

 

Vágólapra másolva!

Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.