Ez a hír is érdekelheti
Az utasok tolták el a Csillag-téren lerobbant trolit +fotó

Szeged ismét használt járművekkel bővíti flottáját. A trolibusz beszerzés komoly kérdéseket vet fel a hosszú távú fenntarthatósággal kapcsolatban.
Bár a Szegedi Közlekedési Társaság (SZKT) büszkén jelentette be két használt, alacsonypadlós Solaris-trolibusz beszerzését az olaszországi Sanremoból, érdemes górcső alá venni, hogy a 2024-ben elindított, 1 milliárd forintos önkormányzati támogatással futó "flottafelújítási program" valójában mennyire szolgálja Szeged érdekeit.
A program, amely elvileg "korszerűbb, alacsonypadlós trolikkal" bővítené a flottát, eddig leginkább használt, bár "felújított" járművek beszerzését jelenti, mint azt a korábban Salzburgból érkezett járművek is bizonyították, amiket néha-néha meg kell tolni.
Most két szóló, alacsonypadlós, klímás Solaris Trollino AC12-es trolibuszt szereztek be egy olasz riviérai aukcióról. A 2007-ben gyártott járművek "nagyon alacsony futásteljesítményüknek köszönhetően jó állapotúak" – állítja az SZKT. Azonban az "alacsony futásteljesítmény" egy 17 éves jármű esetében inkább aggodalomra ad okot, mintsem örömre. Ezeket a járműveket valószínűleg már korábban is kevésbé terhelték, vagy épp valamilyen okból kifolyólag kiszorultak a forgalomból.
Ezenkívül a "jó állapotú" megfogalmazás rendkívül szubjektív, és nem garantálja a problémamentes, hosszú távú üzemeltetést. Különösen nem egy olyan közlekedési társaságnál, amely a használt járműveket rendre hónapokig, vagy akár évekig felújítja.
Az Ostravában, lengyel busztestbe szerelt trolibuszok 77 utas szállítására alkalmasak (29 ülő- és 48 állóhely), és természetesen akadálymentesítettek. Azonban a dízelmotorral felszerelt, generátoros rásegítéses üzemmód 45 km/h-s maximális sebessége egyértelműen jelzi, hogy ezek a járművek nem a legdinamikusabbak, és nem feltétlenül felelnek meg a modern városi közlekedés elvárásainak. A felsővezetékes 65 km/h persze jobb, de a dízel üzemmód elsősorban szükségmegoldás, nem pedig a jövő útja.
Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.