Helyretették az egyeztetni nem hajlandó, és hamis vádakkal támadó szegedi önkormányzatot

Reagált a baloldali városvezetés hamis híreire a Közigazgatási és Területfejlesztési Minisztérium

Országosan is felkapták a hírt, amit Botka László propagandalapja generált. Kovács Tamás, Szeged gazdasági alpolgármestere nem érti, hogy a kormány miért von el Szegedtől 588 millió forint adót. Talán azért is nem értheti a szegedi balos városvezetés, mert egyszer sem volt hajlandó konzultálni a Versenyképes Járások program miniszteri találkozóin, annak ellenére, hogy Botka László szívesen látott vendég volt. Mint kiderült a Közigazgatási és Területfejlesztési Minisztérium válaszából: ezt az összeget nem elvonják, hanem garantálják a szegedi járásnak. Ahelyett, hogy próbálnák (vagy inkább próbálták volna) megérteni a helyzetet, és a közös munkára igyekeznének törekedni még dezinformálnak is a szegedi balosok.

Megbeszélést vár Botka, miközben egy hónapja rá várnak
Kovács Tamás nagyívűen arról beszélt, hogy "Botka László és a debreceni polgármester, Papp László közösen konzultációt kezdeményezett Navracsics Tibor miniszternél az újabb különadóról."
Egy a probléma, hogy egy hónapja már Botkára várnak.
„Navracsics Tibor naptárjában már egy hónapja szerepel az a leegyeztetett megbeszélés, amelyet Botka László állítólag a minap kezdeményezett” – válaszolta az Index megkeresésére a Közigazgatási és Területfejlesztési Minisztérium sajtóosztálya. Mint írták, Navracsics Tibor miniszter annak ellenére tisztelettel várja a polgármestert, hogy egyszer sem ment el a Versenyképes Járások (VJP) program miniszteri konzultációjára, pedig minden alkalommal meghívták.
Garantálja a kormányzat az összeget, nincs adóról szó
A tárca szerint az is egyértelmű hónapok óta, hogy az említett összeget a kormány nem elveszi, hanem garantálja a szegedi járásnak.
Feltehetően azért is tudja mindezt rosszul a balos szegedi városvezetés, mert Botka László egyszer sem volt hajlandó konzultálni a kormányzattal.
A közleményükben megjegyezték, a polgármester a jelek szerint azt is elfelejtette, hogy Magyarország egyik legnagyobb beruházása nem az égből pottyant Szegedre, hanem kormányzati támogatással. A KTM a szegedi BYD e-autógyár építésére gondolt, aminek köszönhetően a Dél-Alföld gazdasága erőteljes fejlődésének indulhat.