2026 végéig tart a projekt
A BME Közlekedéstechnológiai és Közlekedésgazdasági Tanszékének Közlekedési Rendszerek és Mobilitási Szolgáltatások kutatócsoportja sikeresen pályázott Szeged és Veszprém városával közösen városi közlekedési rendszereket és utazási szokásokat alakító intézkedésekkel kapcsolatos döntéstámogató módszerek és informatikai alkalmazások fejlesztésére - számolt be a BME honlapja.
A 15 perces város koncepciója szerint a napi szükségleteket kielégítő helyszínek fenntartható közlekedési módokkal maximum 15 perces utazással elérhetők.
A pályázat mögött az a belátás áll, hogy miközben egyre több város ismeri fel, hogy az aktív és fenntartható közlekedési módok előtérbe helyezése szükséges az élhető negyedek létrehozásához, bármilyen, a városlakók közlekedési szokásaiba történő beavatkozás az ellenállásukba ütközhet. E folyamatokat tehát alaposan meg kell tervezni a közlekedési káosz elkerülése és városlakók támogatásának elnyerése érdekében.
A támogatott SUMODO - Fenntartható városi mobilitás fejlesztése a külvárosokban nevű projektben a műegyetemi kutatócsoport olyan szoftverplatformot fejleszt, amely támogatja a várostervezőket a 15 perces városok megtervezésében és optimalizálásában, valamint segíti az utazók döntéseit.
A projekt során alkalmazott különböző eszközök kombinációja lehetővé teszi a várostervezők számára, hogy optimalizálják a fizikai és szabályozási beavatkozásokat, hogy elősegítsék a 15 perces városok létrehozását minimális gazdasági és társadalmi költségek mellett. A projekt 2026 végéig tart, az elnyert támogatás összege 71,8 millió forint.
A teljes beszámoló IDE kattintva érhető el.
Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.