Öt éven belül villamossal köthetik össze Szegedet és Makót

Több lehetőség is van

Farkas Éva Erzsébet szerdai beszédében ismertette programját a következő öt évre vonatkozóan. Ekkor tett ígéretet tett arra, hogy Makót bekötik a tramtrain-hálózatba.
A polgármester szerint Makó megújuló fejlődési pályára állt, ami minden családnak biztonságot jelent, ezen kell tovább haladniuk. Még jobb közlekedést terveznek a városon kívül és belül. Ezen fejlesztések között említette az M43-as autópályát és a kiszombori határátkelőt összekötő elkerülő út megépítését, valamint, hogy elkezdték már vizsgálni, hogyan lehetne Makóra is vasútvillamost vinni.
Arról már lapunk is beszámolt korábban, hogy a Szeged és Makó közötti tramtrain-rendszer terve már hosszú ideje tervek között szerepel.
Makó irányába több tervváltozat is készült. Az egyik korábbi elképzelés szerint a szegedi 1-es villamos vonalán közlekedő járat a nagyállomás térségében összekapcsolódna a Szeged-Makó vasútvonallal, amelyhez szükséges lesz az új szegedi vasúti Tisza-híd is, és azon át jut el Makóig.
Makó két inaktív vasútvonallal is rendelkezik: az egyik Szegeddel és Békéscsabával, a másik Hódmezővásárhellyel és Szentessel kötötte össze, előbbit 2009-ben, utóbbit 2023-ban zárták be.
Az elképzelések között szerepel a hódmezővásárhelyi tram-trainnel való összekapcsolás is.
