Több lehetőség is van
Farkas Éva Erzsébet szerdai beszédében ismertette programját a következő öt évre vonatkozóan. Ekkor tett ígéretet tett arra, hogy Makót bekötik a tramtrain-hálózatba.
A polgármester szerint Makó megújuló fejlődési pályára állt, ami minden családnak biztonságot jelent, ezen kell tovább haladniuk. Még jobb közlekedést terveznek a városon kívül és belül. Ezen fejlesztések között említette az M43-as autópályát és a kiszombori határátkelőt összekötő elkerülő út megépítését, valamint, hogy elkezdték már vizsgálni, hogyan lehetne Makóra is vasútvillamost vinni.
Arról már lapunk is beszámolt korábban, hogy a Szeged és Makó közötti tramtrain-rendszer terve már hosszú ideje tervek között szerepel.
Makó irányába több tervváltozat is készült. Az egyik korábbi elképzelés szerint a szegedi 1-es villamos vonalán közlekedő járat a nagyállomás térségében összekapcsolódna a Szeged-Makó vasútvonallal, amelyhez szükséges lesz az új szegedi vasúti Tisza-híd is, és azon át jut el Makóig.
Makó két inaktív vasútvonallal is rendelkezik: az egyik Szegeddel és Békéscsabával, a másik Hódmezővásárhellyel és Szentessel kötötte össze, előbbit 2009-ben, utóbbit 2023-ban zárták be.
Az elképzelések között szerepel a hódmezővásárhelyi tram-trainnel való összekapcsolás is.
Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.