A Szeged-Makó közötti elővárosi vasút beruházásának előkészítése már az uniós támogatás megérkezése előtt megkezdődhet.
Az idén induló munkára 2,7 milliárd forintot különítettek el. Az ötlet, hogy a két várost ily módon kössék össze, először 19 éve vetették fel - írja a Délmagyar.
Kivett a kormány néhány legfontosabbat a kiemelt közlekedési projektekből, hogy ezeken már az uniós támogatási döntés megszületése előtt is lehessen dolgozni. Ezek között van a Szeged-Makó közti elővárosi közlekedés beruházása is – közölte a napokban a Világgazdaság. A cikk azt írja, egy új kormányhatározat szerint 25 közlekedési beruházás valósulhat meg az év első napjától külön kötelezettségvállalás nélkül, az idei költségvetés terhére abból az 56-ból, amely uniós támogatásra vár. A listát böngészve kiderül, a Szeged-Makó elővárosi közlekedés fejlesztésének előkészítésére 2,7 milliárd forintot különített el a kormány.
Korábbi tervek szerint a szegedi 1-es villamos vonalán közlekedő járat a nagyállomás térségében összekapcsolódna a Szeged-Makó vasútvonallal, amelyhez szükséges lesz az új szegedi vasúti Tisza-híd is, és azon át jut el Makóig.
Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.