Újabb részletek derültek ki
Ahogy arról lapunk is tudósított, október 18-án összeült a szegedi közgyűlés, és elkezdte az érdemi munkát. Több fontos témakör mellett kiemelt figyelmet kapott a BYD szegedi beruházása is, aminek kapcsán Botka László polgármester, Kovács Tamás gazdasági alpolgármester és Nagy Sándor városfejlesztési alpolgármester is újabb részleteket osztott meg.
Botka László polgármester arról számolt be, hogy további 161 hektárnyi területet nyújtott át a szegedi önkormányzat a BYD részére a beruházás második üteme gyanánt. Az év végéig további 15 hektárt adnak majd még át.
Elárulta azt is, hogy felgyorsul a munka, még ennél s jobban. Hangsúlyozta, hogy a 2024. évi önkormányzati költségvetés 2. számú módosítására nagyban az elektromosautó-gyártó beruházása miatt volt szükség.
Dr. Kovács Tamás Gazdasági alpolgármester is megerősített mindezt. Részleteiben kitért rá, hogy elvégezték a terület lőszermentesítését, illetve a régészeti munka a vége felé közeledik. Kiemelte, hogy a szegedi önkormányzat minden határidőt tartott eddig a megállapodás értelmében.
A most átadott területért a BYD fizet Szegednek, amit a város továbbít az államnak, mint visszatérintendő összeg.
Nagy Sándor Városfejlesztési alpolgármester kitért szintén kitért a lőszermentesítésre és a régészeti munkákra, továbbá megemlítette az építkezés miatt ideiglenesen kialakított bejáróutat. Arról lapunk is beszámolt, hogy a cél, hogy távol tartsák Szegedtől a BYD gyár építési forgalmát:
Polner Eörs, a Fidesz frakcióvezetője azt emelte ki, hogy köszönet illeti a kormányt, hogy idehozta ezt a beruházást, emellett hangsúlyozta a kormányhivatal és a szegedi városvezetés hozzáadott értékét is.
Bízom benne Szeged érdekében, hogy ez nagy fejlődést hoz
- fogalmazott.
A Frankfurter Allgemeine Sonntagszeitungnak adott interjút Stella Li, a BYD vállalat elnökhelyettese, amit lapunk is szemlézett.
Az interjúban az is elhangzott, hogy szegedi üzemük futószalagjairól már 2025 végétől legördülnek az első helyben gyártott villanyautók. Ezeket nem érinti és nem drágítja meg, hogy az EU 2025-től megszigorítja az új autókra vonatkozó károsanyag-kibocsátási normáját.
Li elzárkózott attól, hogy konkrét darabszámot mondjon arról, hány autót akarnak eladni Németországban vagy Európában a jövő évben. Azt azonban elárulta, hogy jellemzően 25 ezer és 30 ezer euró közötti áron, azaz 10-12 millió forintért akarják adni autóikat.
Nyitókép: Szűcs Dániel / Szegeder
Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.