Egy korszak zárult le 1984. márciusában Szegeden
A Cegléd-Szeged-Temesvár vonal tervei már 1847-ben készen voltak, majd az első, Cegléd-Kiskunfélegyháza szakasz 1853. szeptember 3-ra meg is épült, a Szegedig tartó szakaszt 1854. március 4-én adták át. A vonalat Cegléd és Kiskunfélegyháza között 1980-ban, Szegedig 1982-ben villamosították. Szeged állomásról pedig szép lassan eltűntek a gőzösök.
Az utolsó hivatalos szolgálatot adó gőzmozdonyt negyven éve, 1984. március 28-án, szerdán búcsúztatták a Nagyállomáson. Az utolsó gőzös MÁV 424,334-es pályaszámú mozdonya volt. Az akkori hagyományoknak megfelelően nagyobb állomásokon ünnepséget is szerveztek az utolsó gőzmozdony távozása alkalmából. A 424,334-es utoljára Szeged és Röszke között vontatott aznap, a főváros felé akkor már az M62-es dízelmozdonyok után a V43-as villanymozdonyok továbbították a szerelvényeket.
A Jövő Mérnöke című újság október 26-i száma egész kis portrét adott erről a mozdonyról: "Az utolsó gőzös 1957-ben készült a MÁVAG Mozdony- és Gépgyárban. 1957. november 18-tól gyors-, személy-, majd tehervonatokat továbbított, a nyilvántartások szerint 1 millió 733 ezer km-t futott. A búcsú után rövid időre Mezőhegyresre került, és innen ment véglegesen nyugdíjba."
A 424,334-es nem került azonnal bontóba, mint annyi társa, de utótörténete csak töredékesen rekonstruálható. Úgy látszik, Celldömölkre került, ahol változatlan állapotban üzemi mozdonyként szolgált tovább az állomáson 1989-ig. A rendszerváltást követő években tönkrement, és 1998-ban Nagykanizsán feldarabolták.
Az 1984-es év egyébként szimbolikus határvonalat jelentett a magyar vasúttörténetben. Központi utasításra teljesen ki kellett vonni a személyszállításból a gőzmozdonyokat, amivel egy majdnem 140 évig tartó korszak ért véget. A legtöbb vonalról már az előző években-évtizedben eltűntek a gőzösök, de a Népszabadság májusi cikke szerint 1983-84 folyamán a MÁV így is összesen 211 gőzmozdonyt selejtezett le. A Közlekedési Múzeum archívumában találtunk egy fotót ami 1984. március 27-én készült az Algyő mellett a leselejtezett mozdonyok menetéről. A forgalomból kivont járművek többsége a 424-es sorozathoz tartozott, ezt tartották minden idők legszebb magyar mozdonyának.
Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.