Belátható időn belül kisebb lesz a dugó, hat év múlva teljesen megszünhet
Előbb a vasúti forgalomban jön a változás, majd épülhet az aluljáró.
Közösségi oldalunkon osztottunk meg egy videót, amit szerdán a délelőtti órákban készítettünk. Ezen az látszik, hogy a Szabadkai úton, a kecskéstelepi vasúti átjáróban hatalmas sor alakult ki. Egészen a műjégpálya előtti körforgalomig sorakoztak az autók. Ez egy átlagos hétköznap délelőtt, ami a reggeli vagy délutáni csúcsforgalomban csak rosszabb képet mutat, a város felőli oldalon nem egyszer a benzinkútig, vagy azon túl ér a sor.
A tarthatatlan helyzetet a lakók is többször jelezték, és Nógrádi Tibor, Szentmihály korábbi kormánypárti önkormányzati képviselője is folyamatosan a megoldáson dolgozik. Az elmúlt ciklus előtt a képviselőségtől visszavonuló várospolitikus az utóbbi időben ismét aktívabban segíti a városrész fejlődését, aminek eredménye is van.
„Kanyarodjunk vissza az időben egy kicsit. Amikor 9 évig a szentmihályiakat képviselhettem a városi közgyűlésben, sok egyéb cél mellett két, az ott élőknek fontos projekten dolgoztam. Az egyik, a Gyálai-Holt-Tisza rehabilitációja volt, a másik a Kecskéstelepi vasúti átjáró átalakítása”- mondta lapunk megkeresésére Nógrádi Tibor.
Ahogy arról lapunk is beszámolt, a Gyálai-Holt-Tisza rehabilitációja tavaly decemberben befejeződött, ezzel a városrész egy igazi gyöngyszemmel gazdagodott. „
Az vasúti átjáró ügyében is folyamatos volt a munka, de amikor öt évvel ezelőtt úgy döntöttem, hogy hátrébb lépek, és nem indulok az önkormányzati választásokon, akkor változás történt. Lelassultak a folyamatok, nem olyan ütemben haladtak az előkészítési munkálatok, mint előtte és jelenleg”
- fejtette ki az egykori önkormányzati képviselő.
Mivel a probléma jelen van a mindennapokban, de előrelépés a megoldásban nem igazán mutatkozott, a szentmihályiak és a kecskésiek Nógrádi Tiborhoz és Szeged kormánypárti országgyűlési képviselőjéhez, Mihálffy Bélához fordultak. „Ismét aktívabban kezdtem foglalkozni a közélettel és talán nem véletlen, hogy
az átjáró kivitelezéséhez vezető lépések megtétele az egyik legsürgetőbb elvégezendő feladat a a két városrésszel kapcsolatban. Mihálffy Béla az első pillanattól partner volt abban, hogy mielőbb megoldás szülessen a problémában, ennek köszönhetően pedig már konkrét céldátumokat is tudunk mondani”
- fejtette ki Nógrádi Tibor.
A kecskési átjáró két ütemben korszerűsödik. Első kőrben 2025. december 31-ig a sorompóidő csökken majd. Ehhez meg kell építeni a szabadkai vonal elágazásánál a deltavágányt, ami jelentősen csökkenti a forgalmat, mivel a tehervonatoknak nem kell bemenniük Szeged-Rendező pályaudvarra, hogy folytathassák az utukat a Cegléd-Budapest vonalon-ez oda vissza két sorompóval jelent kevesebbet vonatonként. A sorompó is kevesebb ideig lesz majd zárva, mivel a MÁV ígéretei szerint addigra befejezi a biztosítóberendezések korszerűsítését.
„Bár a jelenlegi állapotokhoz képest ez is nagy előrelépés lesz, de ez csak tüneti kezelés. A probléma végleges megoldása is előkészítés alatt van. Ennek egyik következő lépése lesz az, hogy a Holt Tisza rehabilitációjához hasonlóan, a közösség erejét kell megmutatni, így megkérdezzük az itt élőket is, hogy mi a véleményük a fejlesztésről, és mi az amivel az átkelő még komfortosabb lenne nekik és Szegednek.
Nem szabad elfeledkeznünk róla, hogy ez az átjáró tulajdonképpen Szeged déli városkapujaként is funkcionál, és a rendkívüli ütemben fejlődő Homokhátság egyik fontos közlekedési útja a megyeszékhely felé”
- fejtette ki Nógrádi Tibor.
Ez, a hosszú távú projekt egy lényegesen összetettebb, ugyanakkor végleges megoldást jelent. Szintbeli eltoldás lenne a kereszteződésben, azaz a vasút alatt egy aluljáró épül, így folyamatos lehet majd a forgalom. Ez azért is fontos, mert addigra elkészül az 5-ös utat Klebelsberg-teleppel összekötő autóút, ami nagyban befolyásolja a város déli, dél-nyugati részének forgalmát. Nógrádi Tibor és Mihálffy Béla a MÁV-val is folyamatosan egyeztet az átjáró jövőjéről, az aluljáró építéséról mely , legkésőbb 2030-ra befejeződik.
Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.