A cél, hogy a tizenéves korosztály rászokjon a busz, a villamos, a troli használatára - írta közösségi oldalán Nagy Sándor, momentumos alpolgármester, azzal kapcsolatban, hogy április elsejétől ingyenes lesz a 14 év alattiak számára a tömegközlekedés. Jelenlegi kommunikációjának azonban nem felelnek meg a városvezetés korábbi döntései.
Mint arról többször is beszámoltunk, Lázár János építési és közlekedési miniszter januárban jelentette be, hogy március 1-től 14 év alatt és 65 év felett mindenkinek díjmentes lesz az állami közösségi közlekedés, továbbá a fogyatékkal élőknek, tartós betegeknek és nagycsaládosoknak is. 14 és 25 év között pedig 50 százalékos kedvezmény lesz elérhető. A mindenki számára, kedvezményes áron elérhető havi vármegye- és országbérlet mellett bevezetésre kerül a Vármegye24 990 forintért és a Magyarország24 4990 forintért.
Lázár Jánossal egy időben bejelentette, Debrecen polgármestere, Papp László is, hogy a cívisváros helyi tömegközlekedését is ingyenessé teszik a 14 éven aluliak számára április 1-től. A kezdeményezést számos városvezetés követendőnek tartotta, Miskolcon épp aláírásgyűjtést tart a polgármester, hogy szintén áprilistól bevezessék-e, Szombathelyen tovább mentek, ott 16 éves korig lesz ingyenes a közlekedés, de a helyi Fidesz-frakció javasolta, hogy 18 évre terjesszék ki a korhatárt. Kecskemét ennél is tovább ment, ott minden 25 év alatti diák ingyenesen utazhat, a helyben dolgozók pedig szintén fél áron vásárolhatnak bérletet. Budapesten pedig már most is hatályos, hogy 14 év alatt ingyen utazhatnak a fiatalok, március elsejétől pedig a helyi járatokon elfogadják vármegye- és országbérleteket.
A kormányzati intézkedés a szegedi városvezetés szimpátiáját is elnyerte, április elsejétől városunkban is ingyen utazhatnak a 14 éven aluliak - nálunk azokban másokra nem terjesztik ki a díjmentességet, újabb kedvezményt pedig nem vezetnek be.
Miközben a momentumos alpolgármester azt kommunikálja, hogy céljuk a fiatalok tömegközlekedésre szoktatása, azzal párhuzamosan felemelték a diákbérletet január 1-től 5800 forintra, amellyel pont azt a 14 éves generációt sújtják, akik önállóan kezdenék használni a közösségi közlekedést. Tehát miközben országosan egyre olcsóbbá teszik mindenki számára, kiváltképp a fiataloknak a közösségi közlekedést, addig Szeged pont az ország legdrágább helyi közlekedését hozta létre. Érdemes megjegyezni azt is, a kormányzati kedvezmények bevezetése előtt egyszer se kommunikálta a szegedi városvezetés, hogy tervezne bármilyen hasonló díjmentességet.
A rendszeres jegy- és bérlet áremeléssel pedig aligha tűzhette ki célul azt a város, hogy ezzel szoktassa rá a fiatalokat a tömegközlekedésre.
A legutóbbi közgyűlésen a Fidesz-frakcióból javaslatot tettek arra, hogy mindenki ingyenesen használhassa a szegedi tömegközlekedést. Amennyiben ez nem kivitelezhető, akkor javasolták, a város bővítse a kedvezményezettek körét, kerüljenek bele a nagycsaládosok, mozgáskorlátozottak és a leginkább rászorultak is.
Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.