Munkahelyek tízezreit teremti meg a szegedi beruházás
Lázár János építési és közlekedési miniszter volt vendége a Rádió7 Közös Nevező műsorának. Több témában is szóba került Szeged.
A műsorban megkérdezték a minisztert, mi áll azon január 7-i bejelentése mögött, miszerint 6 országgyűlési ciklus után 2026-ban már nem kíván egyéni parlamenti mandátumért indulni választókerületében.
Ez egy személyes döntés, nem politikai jellegű
- fogalmazott a Lázár János. Elmondta, emögött az áll, hogy idén tölti a 49. életévét.
Az orvostudomány jelenlegi állása szerint leéltem az életemnek az első felét. A második felében kiváló alkalom nyílik arra, hogy az ember így az első lépések megtételekor átgondolja azt, hogy mit akar csinálni, milyen tervei, elképzelései vannak, és némileg összegezzen.
Kiemelte, az összegzés első pontja, hogy megköszönje minden vásárhelyi polgártársának az együttműködést és közös munkát. Hozzátette, 2026 után is számíthatnak rá a helybéliek és továbbra is a Hódmezővásárhelyen tervez élni. Bízik benne, hogy a vásárhelyiek és a makóiak meg fogják találni a számos tehetséges emberből a megfelelő utódját.
Reagált Márki-Zay Péter azon felvetésére is, aki felszólította a minisztert a bejelentése után, hogy induljon el ellene a polgármesteri székért.
Igyekeztem pontosan fogalmazni, de úgy látom a megértésnek vannak korlátai bizonyos helyeken
- fogalmazott és ismét kijelentette: polgármesterjelöltként sem kíván indulni.
Nem tudunk olyan városvezetéssel együttműködni, sem itt, sem máshol az országban, amely elárulta a hazáját. Viszont mindenkivel tudunk együttműködni - pártállástól függetlenül - aki szolgálja a hazáját
- szögezte le Lázár János. Erre példának hozta Szeged városvezetését, amely mint fogalmazott, nehezen vádolható kormánypártisággal, mégis tudtak kötni egy megállapodást, sőt, stratégiai szövetségben dolgoznak évek óta azért, hogy Szegedre tudjanak hozni egy nagyberuházást.
A miniszter elmondta, nyilvánvalóan azért dolgoznak, hogy Szeged erősebb legyen regionális központként. Ennek keretében települ Szeged az autógyár is, amely munkahelyek tízezreit fogja megteremteni. Példaként említette, a debreceni beruházásokkal 60 ezerrel fog nőni a cívisváros lakossága a következő években.
Szeged nem lesz ekkora, de több tízezerrel fog nőni azoknak a száma, akik beköltöznek Szegedre, bent laknak Szegeden, vagy Szegedre ingáznak.
Kiemelte, a Vajdaságból is nyilvánvalóan sokan fognak bejárni dolgozni, ezért is volt fontos a Szeged-Szabadka vasútvonal visszaállítása. Hozzátette, március elsejétől a tarifareformnak köszönhetően ezen a vonalon is olcsóbb lesz a közlekedés a napijeggyel.
Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.