Szeged

A MÁV minden részletet közölt a Szeged-Szabadka vasútvonalról

A MÁV minden részletet közölt a Szeged-Szabadka vasútvonalról

Kovács György
2023. november 24., péntek
A MÁV minden részletet közölt a Szeged-Szabadka vasútvonalról

Fontos mérföldkőhöz érkezik a Szeged-Rendező és Röszke országhatár közötti vasútvonal átépítése. Nyolc év után, november 28-án hajnaltól újra járnak a személyvonatok Magyarországról Szabadkára, napi 10 járat közlekedik majd a két ország között. Az újra megnyíló személyforgalom elősegíti az interregionális kapcsolatokat Szeged, Szabadka és vonzáskörzetük között - közölte a MÁV.

 

 

Napi öt pár, azaz tíz járat lesz a két ország között, ebből négyet magyar, hatot szerb Uzsgyi motorvonat fog kiszolgálni. A menetidő Szeged és Szabadka között nagyjából másfél óra lesz a határrendészeti vizsgálatokkal együtt. Az első vonat Szegedről 5:19-kor indul és 7 órakor érkezik Szabadkára, Szabadkáról pedig 6:03-kor indul és 7:25-re érkezik Szegedre, ez biztosítja a reggeli hivatásforgalmat (munkába, iskolába járást). 

A november 28-tól érvényes menetrend itt tekinthető meg.

Jegyárak

A Szeged Nagyállomástól Palicsig, illetve Szabadka végállomásig érvényes, teljesárú menetjegy  ára 6,20 euro, azaz jelenlegi árfolyamon 2356 forintba kerül. Szeged–Horgos, Szeged–Bácsszőlős, Szeged–Hajdújárás között 4,80 euroért, azaz mostani árfolyamon számolva 1824 forintért lehet utazni. Gyermekek 6 éves korukig ingyen utazhatnak, továbbá Magyarországon 15., Szerbiában 14. életévük betöltéséig féláron. A vonatokra a rendelkezésre álló helyek mértékéig kerékpárjegy is váltható 2 euróért a vonat személyzetnél.

Az ország- és vármegyebérletek nemzetközi utazásra nem vehetők igénybe, azaz szerbiai úti cél esetén az országhatárig sem érvényesek, az ilyen bérletek tulajdonosainak utazásuk teljes hosszára érvényes menetjeggyel kell rendelkezniük. 

A kizárólag belföldön, Szeged-Röszke állomások között utazók természetesen használhatják az ország- és Csongrád-Csanád vármegyebérleteket is.

Ugyancsak fontos tudnivaló, hogy a Magyarországon érvényes kedvezmények csak az országhatárig vehetők igénybe, így a szerbiai szakaszra például nyugdíjas utasoknak is jegyet kell váltaniuk.

A menetjegyek november 25-től érhetők el.


 

Számos fejlesztés történt a vonalon

A személyforgalom indulásával az utasok előtt is megnyílnak a felújított és újonnan kiépített állomások, utasforgalmi terek. A beruházás keretében Röszke állomás teljesen átalakult, új akadálymentes magasperon épült, a peronokon új esőbeállókat létesítettek. Az utasmosdót is tartalmazó új utasforgalmi épület mellett 10 kerékpár tárolására alkalmas B+R és 4 normál és egy mozgáskorlátozott P+R parkolót is kialakítottak, mindez a könnyebb átszállást segíti.

A közel egy évtized után újrainduló Szeged-Szabadka vasúti személyforgalom első menetrendi időszakában a napi öt vonatpár Szeged, Szeged-Szentmihály, Röszke, Horgos, Királyhalom, Hajdújárás, Palics, Szabadka településeken áll meg. Szeged-Szentmihály településrészen, új, akadálymentes megálló létesült Szentmihálytelek néven biciklitárolókkal és autós parkolókkal. Szeged térségében mintegy 1408 méter hosszban zajvédő fal épült.  A vasúti vonalszakaszon fény- és félsorompóval ellátott vasúti átkelők is épültek, épülnek.

A Szeged-Szabadka vasútvonal fejlesztését szolgáló beruházás 2025-ös teljes befejezéséig a környezetvédelmi engedélyben foglaltaknak megfelelően továbbra is csökkentett sebességgel, csak 60 km/órával közlekedhetnek a tehervonatok, míg a személyvonatok sebessége a hátralévő kivitelezési feladatok megvalósításával emelhető több lépcsőben. Hosszú távú cél a vonzó, környezetbarát, gyors és minőségi szolgáltatás nyújtása, hogy a két ország között ingázók is minél többen válasszák a környezetbarát közösségi közlekedést.

Szeged-Rendező és Röszke országhatár közötti vasútvonal fejlesztésének keretében több mint 13 kilométer hosszan újult meg a vasúti pálya és annak környezete. A pálya átépítése tavaly nyáron fejeződött be, ennek köszönhetően a tehervonatok már 2022 augusztusa óta közlekedhetnek, átmenetileg továbbra is ez a vonal biztosítja a Budapest–Kelebia vasútvonal teljes kizárással járó fejlesztési időszakában a tranzit áruforgalom kerülő útvonalát, az észak-déli tengely vasúti árufuvarozási közlekedését.

 

 

Vágólapra másolva!

Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.