Bulvár

Motorkerékpár- és autómatuzsálemekkel telt meg a Széchenyi tér + FOTÓK

Motorkerékpár- és autómatuzsálemekkel telt meg a Széchenyi tér + FOTÓK

2017. augusztus 6., vasárnap
Motorkerékpár- és autómatuzsálemekkel telt meg a Széchenyi tér + FOTÓK
veteran_autok006kf

Ma fejeződött be a háromnapos veteránjármű találkozó. 1920-as évekbeli Buicktól a T5-ös Pannóniáig rengeteg öreg autót és motorkerékpárt láthattak a szegediek és azok, akiknek települését érintette a szombati túraútvonal. Gyönyörködjön a régi autókban, motorokban, tekintse meg galériánkat!

Vasárnap délben befejeződött a 11. Délalföldi Veteránjármű Találkozó. 130 fő foglalt szállást, de sokan a környékről érkeznek, vagy rokonoknál szálltak meg, így a résztvevők száma elérte a 180 főt szombaton. A mai Széchenyi téri kiállításra sokan úgy is kihozták régi autójukat, motorkerékpárjukat, hogy a túrán nem vettek részt, velük együtt a részt vevők teljes száma meghaladta a 200 főt. Az előzetes várakozásokkal összhangban magyar motorkerékpárból, s azon belül Pannóniából jött el a legtöbb, szépen felújított Pannónia TLB-t és a gyakoribb T5-ös típust is láttunk. A keleti blokkban ebben az időszakban csak álmodtak a BMW 02-es sorozat tagjairól, vagy egy Citroen DS-19-ről, s a farmotoros 100-as sorozatú Skodánál csak az 1500 köbcentis motorral szerelt Lada 2103-as kellett többet várni a Merkurnál, miközben a helyi párttitkár vidáman suhant M21-es Volgájával a pártértekezletre, ahol nem egy elvtársának már Sirály luxusautó is dukált. Most mindegyiket testközelből megnézhették a szegediek. Azonban ennél régebbi járművel is felvonultak, mint a II. világháború után zsákmányként elhurcolt gyártósorokon készült Moszkvics 401-gyel, amely alig különbözött az Opel Kadett-től. A legidősebb jármű egy 1922-es Buick volt, a motorkerékpárok korelnökét pedig Zilahi Zoltán hozta el Orosházáról. Az 1927-es német Victoria Kr VI körül egész kis tömeg gyűlt össze, mikor tulajdonosa beindította motorját.

veteran_autok019kf

„Teljesen más világ egy ’20-as évekbeli motorkerékpárt vezetni, mint egy Pannóniát. Minden hangra, rezzenésre figyelni szükséges, a pontos beállításokra ügyelni kell. Nagyon meleg volt a túrán, de élveztük, izgalmas feladatokat oldottunk meg az állomásokon. Mi is szervezünk találkozókat, mindig tanulunk valami újat mások rendezvényein” – árulta el Zilahi Zoltán, aki egyben az Orosházi Technikai Sportok Egyesülete Veteránjármû Szakosztályának vezetője. 1927-ben gyártották a Victoria motorkerékpárját, a típusból csupán két-három darabot vettek nyolcvan évvel ezelőtt Magyarországon. Zilahi Zoltán Kr VI-osát Németországban vásárolta, a felújítást ugyan megkezdték rajta, de saját maga fejezte be a munkát. „600 köbcenti hengerűrtartalmú, 16 lóerős motort szereltek bele. Nagyon jól megy, kényelmesen viszi a 70-80 km/órás utazósebességet, de kipróbáltam 100 km/óra felett is. Flat twin elrendezésű motorja van, azaz hosszában boxer, ellentétben a BMW-vel, Zündapp-pal. A motorja BMW-gyártmány, a legelső Helios néven árult BMW motorkerékpárba is ilyen blokkot tettek, igaz, nem felül-, hanem oldalszelepeltet” – jellemezte járművét a gyűjtő. A Victoriái mellett nagyon szereti NSU-jait, szívesen előveszi Opel motorját, így különösképpen örült annak, hogy egy 1944-es NSU Kettenkrad is részt vett a találkozón. A féllánctalpas motorkerékpárt ugyan az NSU készítette, de egy átalakított Opel-blokk hajtotta.

Vágólapra másolva!

Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.