A Dal 2016 műsorfolyam döntőjének nézettsége 920 ezer fő volt, amellyel a legnézettebb adás lett A Dal 2016 szombati műsorai között, egyben a legnézettebb produkció a saját sávjában. Idén csaknem kétszer annyian érdeklődtek a műsor döntője iránt online, mint tavaly - közölte a Médiaszolgáltatás-támogató és Vagyonkezelő Alap (MTVA) az MTI-vel hétfőn.
"Eredményeivel A Dal 2016 a közmédia idei legnézettebb produkciója lett. Teljesítette legfontosabb célját is: számos új, igényes és minőségi dal született, amelyek már most sok néző kedvencévé váltak" - idézi a közlemény
Grexa Liliánát
, az MTVA műsorkommunikációs vezetőjét. A 2016-os eurovíziós dalválasztó széria elő- és középdöntőit szombatonként a Duna tévén és a Duna Worldön együttesen alkalmanként 754 ezren nézték, ezzel A Dal 2016 mind az öt estén a saját sávjában a legnézettebb produkció volt: a tévénézők 17 százaléka választotta ezt a műsort. Az elő- és középdöntők estéin alkalmanként 1,68 millióan néztek bele a több mint kétórás műsorfolyamba, egy-egy néző csaknem egy órát meg is nézett a programból. A február 27-i döntő 22 százalékkal több nézőt vonzott, mint a megelőző hetek versengései. A döntő nézettsége így a Nielsen Közönségmérés adatai szerint 920 ezer fő volt, ez 147 ezer fős növekedés a tavalyi döntőhöz képest és így a saját sávjában ez a produkció is a legnézettebb lett. A két csatornán a műsor közönségaránya a teljes népesség körében összesen 20,6 százalék volt és 1 millió 841 ezer fő nézett bele legalább 1 percre, ez a teljes népesség 20,9 százaléka. A műsorra odakapcsolók átlagosan 69 percet néztek meg A Dal 2016 több mint kétórás döntőjéből. A nézettség mellett online rekordot is döntött a Dal 2016. Az első elődöntőre A Dal 2016 weboldalán 71 ezer 110 látogató volt kíváncsi, ez összesen 432 ezer 546 oldalletöltést jelentett. A döntőt majdnem ugyanennyien követték, szombaton 67 ezer 461, míg vasárnap 36 ezer 135 felhasználó látogatott el a műsor hivatalos weboldalára. Ez összességében azt jelenti, hogy csaknem kétszer annyian érdeklődtek a műsor döntője iránt, mint tavaly. A Medián webaudit adatai alapján A Dal 2016 döntőjének köszönhetően a közmédia portfolió összesített látogatószáma is rekordközelben alakult, szombaton több mint 302 ezer látogató kereste fel a hirado.hu, mediaklikk.hu, petofilive.hu és m4sport.hu által alkotott portálcsoportot. "Számunkra kiemelt cél volt, hogy A Dal 2016 honlapján olyan folyamatosan frissülő extra és egyedi tartalmak legyenek elérhetőek, amelyek egyrészt releváns módon és realtime-ban egészítik ki A Dal 2016 adásait, másrészt úgy építik a weboldalt, hogy az a zenei műsor első számú hírcsatornájává váljon" - mondta Barna Anett Petra, az Új Média és Teletext Kft. tartalomfejlesztési főszerkesztője.
Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.