Bulvár

A karácsonyi időszakban akár éves bevételük nagyobb részét is megtermelhetik a játékboltok

A karácsonyi időszakban akár éves bevételük nagyobb részét is megtermelhetik a játékboltok

2015. december 3., csütörtök
A karácsonyi időszakban akár éves bevételük nagyobb részét is megtermelhetik a játékboltok
baba_rongybaba_jatek_gyerekkor

A játékboltok éves bevételük nagyobb részét is elérhetik a karácsonyi szezonban, az átlagos kosárérték az évközi 6200 forintról átlagosan 9800 forintra emelkedik, a 40-50 milliárd forintos piac az idén tovább bővülhet - derül ki a játékkereskedők MTI-hez eljuttatott felméréseiből.

A REGIO Játékkereskedelmi Kft. felmérése szerint karácsonykor a nagyobb méretű és értékesebb termékek kerülnek a kosárba. A november elejétől december végéig tartó időszak a REGIO Kft. éves árbevételének felét adja. A cég idén karácsonykor a tavalyinál 5-7 százalékkal nagyobb forgalomra számít, de az új üzletek nyitása miatt az összes bevétele idén várhatóan 30 százalékkal nőhet. Mint írták, a teljes magyarországi játékszektor méretét nehéz megbecsülni, ilyen mérést jelenleg egyik nagy piackutató intézet sem végez. A közleményben

Gyaraki József

, a REGIO Kft. ügyvezetője, a Játékkereskedők Országos Szövetségének alelnöke kifejtette, a magyar piac nagyjából 40-50 milliárd forint nagyságú, ebből a játékbolthálózatok 30, az online játékboltok 10 százalékkal részesednek, a maradékot pedig a hipermarketek dömpingárui fedik le. A REGIO felmérése szerint a karácsonyi szezonban nincs különbség a vásárlók összetételében az év többi hónapjához képest, nagyjából 75 százaléka 25-44 év közötti nő. Ami a slágertermékeket illeti, idén is egyre népszerűbbek a kreatív és készségfejlesztő játékok, de Magyarországon regionális szinten is kiemelkedően kedveltek a családi társasjátékok. Emellett folyamatosan nő az érdeklődés az interaktív játékok iránt. A játékkereskedő és importőr Formatex Kft. MTI-hez eljuttatott felmérése arra mutat rá, hogy a játékboltok forgalma számít a leginkább szezonálisnak a kiskereskedelemben. Példaként említik, hogy a háztartások napi fogyasztási cikk vásárlásaiból származó összforgalomnak csupán mintegy 10 százaléka esik az év utolsó hónapjára, bizonyos műszaki cikkeknek a negyede realizálódik a karácsonyi szezonban, sőt az online kiskereskedelemnek is körülbelül 25 százaléka, szemben a játékboltokban tapasztalható 60-70 százaléknál. A második legfontosabb időszak a játékkereskedelemben a húsvéti, ami az éves forgalomnak akár 16-20 százalékát is jelentheti, majd azt követi a gyereknap, de az tíz százalék alatt marad - írták. A Formatex szerint a karácsonyi forgalom idén 8 százalékkal nőhet a tavalyihoz képest, az idei éves árbevétel pedig 8-10 százalékkal bővülhet. A Játéksziget bolthálózatot üzemeltető, a magyarországi játékpiac harmadik legnagyobb szereplőjévé előlépett Formatex Kft. felmérése szerint karácsonykor az ajándékozási cikkek köre lényegesen nem változik: nagyobbrészt különböző könyv, játék, műszaki cikk, számítástechnika, elektronikai termék ruhaféle, háztartási felszerelés lesz a fenyőfák alatt. A közleményben

Borhi János

ügyvezető elmondta: az internetes vásárlás dinamikusan fejlődik, az év során a kiskereskedelmi forgalomban értékesített termékeik 9 százalékát online értékesítik. Az online üzletágukban a tavalyihoz képest kiugró, 230 százalékos a növekedés - tette hozzá.

Vágólapra másolva!

Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.