A járművezetők vezetői stílusát nyomon követő berendezést fejlesztett a WebEye Magyarország, amelynek használatával komoly megtakarítást érhetnek el a fuvarozó cégek - közölte a társaság csütörtökön az MTI-vel.
A berendezés információt gyűjt a gázpedál helyzetéről, a tempomat és a retarder használatáról, az intenzív fékezések számáról és időtartamáról, a fordulatszám megválasztásáról, a nyomatékeloszlásról, valamint a saját súllyal történő kigurításról is. Az adatok ismeretében a rendszer előre meghatározott súlyszámok alapján értékeli a sofőrök teljesítményét, és statisztikai adatokat szolgáltat róluk a menedzsment számára. A vezetési stíluselemző segítségével a fuvarozók naprakész információkat szerezhetnek arról, hogy a járművezetőnek mely területen van szüksége továbbképzésre. A közlemény kiemeli, hogy a berendezés használatával 5-12 százalékkal szorítható vissza az üzemanyag költség, növekszik a tehergépjárművek élettartama, továbbá akár 15-20 százalékkal csökkenhet a szervizköltség. Nemrégiben
Varga Mihály
nemzetgazdasági miniszter úgy nyilatkozott, hogy a közúti áru- és személyszállítás a bruttó hazai termék (GDP) 6 százalékát állítja elő, erről a területről évi 500 milliárd forint adó érkezik a költségvetésbe. A fejlett országokban a GDP 10-12 százalékát állítja elő ez az ágazat, ami arra utal, hogy a szektor Magyarországon jelentős további fejlődés előtt áll. Az elmúlt 10 évben a közúti áru- és személyszállítás teljesítménye két és félszeresére nőtt, 11 700 áruszállító cég működik, amelyek több mint 62 ezer járművet üzemeltetnek. A buszos cégek száma pedig 1500, ezek 15 ezer autóbusszal dolgoznak. A közúti közlekedési szolgáltatási szektor foglalkoztatja a magyar munkavállalók 3,5 százalékát - ismertette Varga Mihály.
Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.