„Gondolj csak bele! Van egy alap ruhatárad, amihez ha tucatszám is vásárolgatod a ruhákat, körülbelül kettő olyan marad, amit évekig szívesen hordasz. A többi a szekrény alján végzi.” Sokat gondolkodtam Szénási Enikő szavain, ezért beszélgetésünket követően hazaérve kinyitottam a szekrényem, s elkezdtem az ágyra szortírozni a cuccaimat. Hordom, nem hordom, emezt évek óta nem is láttam… Rá kellett jönnöm, mennyire igaza van.
Emmaroz - mintha egy Jane Austin-regény romantikus lelkületű főhősnőjének nevét viselné a Stefánián található üzlet. A méretes női szabóság az egykori HR-igazgatóból lett üzletasszony megvalósult álma, ahol nemcsak varrattatni lehet, de a magyar tervezők munkáit is megcsodálhatják a divatvilág szerelmesei. Dori Tomcsanyi, Dora Abodi, Piroshka, UrbanLegend vagy az Elysian – csak hogy néhányat említsünk a legnagyobb hazai húzónevek közül a szakmából – mind partnerei a szegedi Emmaroz szalonnak, amely a nemzetközi sajtóban, s természetesen ezzel párhuzamosan a divatéletben is egyre felkapottabb. „Ez egy olyan hely, ahová bármikor betérhetnek az emberek átböngészni a legújabb kiadványokat, beszélgetni a barátokkal, szalonestekre. Nem muszáj mindenképpen vásárolni vagy varratni. Olyan alternatívát kínálunk a szegedieknek, ami szembemegy a fast fashion felfogással. Szinte mindenkinek akad egy aduász ruhadarab a gardróbjában, amit akkor vesz elő, ha ’nincs mit felvennie’. Lehet, hogy az illető turkálóban vette, vagy a nagymamájától örökölte, de ragaszkodik hozzá, szereti. Ennek titkát akarjuk megfejteni” – avatott be
Szénási Enikő
, a 2014 júliusban beindított üzlet tulajdonosa.
A szalon minden porcikája a szabászathoz kapcsolódik, ezt már rögtön érezni, amint betoppanunk a letisztult, századfordulót idéző, mégis a modern nő igényeit kielégítő üzletbe. Amikor Szénási Enikő körbevezetett, egy olyan helyiségbe is bepillantást nyerhettem, ahová ritkán vezetik be a vendéget: a mosdóba. A kézmosó feletti tükörben a saját arcomon kívül egy édes felirat köszönt vissza rám, s nem tudtam megállni, hogy újra és újra el ne olvassam. Gyönyörű vagy! – azt gondolom, ezt egyetlen nő sem tudja megunni. „Budapesten találkoztam
Kiss Miklóssal
, aki korábban a Lucia Divatakadémián tanított. Az Emmaroz az első nem fővárosi munkája, az arculatot és a teljes belső építészetet ő tervezte. A hely különlegessége a tetőlécekből megálmodott, szövőszékre emlékeztető minta, ami végigfut a galérián” – folytatta. Egy fővároscentrikus országban kockázatos vidéki úttörőnek lenni, pláne manapság, amikor a gombamód elszaporodott second hand üzletek lassan kimeszelik a piacról a keleti árut is. Míg Szegeden hírből sem ismerik a szakma magyar képviselőit, addig Budapesten legalább megvethették lábukat, külföldön pedig egyenesen kapkodnak a legújabb kollekciókért. A helyi varrónőket és a GYED-ről, GYES-ről visszatérő édesanyákat foglalkoztató cég Moszkvától kezdve Szaúd-Arábián át egészen Dubai városáig szállít a designerek munkáiból. Azzal a tulajdonos is egyetért, hogy tervezőink termékei drágábbak, mint az áruházakban található konfekciók, azonban itt a mennyiség nem megy a minőség rovására. „Van az a réteg, amelyik meg tudja engedni magának a 20 ezer forintos ruhadarabokat, esetleg évente választ egyet valakinek ajándékba. Akkor miért ne vehetne hazait?” És valóban, ha már az élelmiszerek beszerzésénél figyelünk erre, miért nem viseljük a magyart?
A régi Hungáriában szervezett novemberi megnyitóünnepség óriási siker volt, összesen kilenc magyar tervező hozta el őszi-téli kollekcióját a Tisza-parti városba, ezt a nyomvonalat pedig a jövőben is szeretnék folytatni. Kiderült, februárban ismét hasonló akcióval várják a divatvilág képviselőit és a designer termékek szerelmeseit, akkor a tavaszi-nyári szettek kerülnek górcső alá. „A Piroshka kollekcióját, amelynek a hevesi szőttes az alapja most kezdjük el gyártani,
Molnár Ancsa
utcai férfiviseletét pedig hamarosan behozzuk a szegedi üzletbe. Szeretnék leszerződni
Minya Viktória
díjnyertes hazai parfümkészítővel, illetve továbbképzéssekkel, utánpótlás-neveléssel is foglalkozunk majd. Számos dolog tervben van.” A legfontosabbat majdnem elfelejtettem: az Emmaroz nem más, mint Emma Róza. Szénási Enikő lányáról nevezte el az üzletet abban a reményben, egyszer majd tovább örökítheti a megkezdett vállalkozást.
Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.