A karácsonyi jókívánságokat egyre inkább az online és a közösségi média felületein küldik egymásnak az emberek, a korábbi évek tendenciájának megfelelően, de annál visszafogottabban csökkent a karácsonykor küldött SMS-ek száma, viszont ugrásszerűen nőtt az adatforgalom az ünnepek három napja alatt - derül ki a mobilszolgáltatók statisztikájából.
A Vodafone-nál a karácsony három napjában mért mobilinternet-forgalom 50 százalékkal haladta meg az egy évvel korábbit. A szolgáltató ügyfelei emellett közel 72 ezer MMS-t, és 7 millió SMS-t küldtek, valamint 9,3 millió hívást indítottak. Az SMS-ek száma 3 százalékkal csökkent, ugyanakkor az elküldött MMS üzeneteknél 1 százalékos, a hanghívások esetében pedig több mint 8 százalékos volt a növekedés, ami a szolgáltató szerint a korlátlan hívásokat lehetővé tevő, egyre népszerűbb csomagoknak köszönhető. Az adatforgalom kiugró növekedése és ezzel egyidejűleg az elküldött SMS-ek számának csökkenése egyértelműen megmutatja, hogy a pár éve még egyeduralkodó szöveges üzenetekbe foglalt jókívánságok helyét ünnepek idején is mindinkább átveszi az online és a közösségi média felületeken zajló kommunikáció - tették hozzá közleményükben. A Telekom ügyfelei összesen több mint 8 és fél millió SMS-t és MMS-t küldtek az idén a három karácsonyi ünnepnapon, a forgalom mintegy 10 százalékkal csökkent a tavalyi évhez viszonyítva, pedig december 24-én egy átlagos naphoz képest majdnem háromszoros az üzenetforgalom. A szolgáltató közleménye szerint a kommunikációs szokások átalakulása megállíthatatlan, az okos készülékek rohamos terjedésével párhuzamosan egyre többen használják ki a mobilinternetezés nyújtotta kényelmet. A Telekomnál már 2013-ban is 13 százalékkal kevesebb karácsonyi SMS-t és MMS-t küldtek az előző évhez képest, ugyanakkor a forgalom visszaesése évről évre enyhén mérséklődik. Forgalom szempontjából a legkimagaslóbb időszakra az idén is szilveszter éjszakáján éjfél körül számítanak, december 31-én és újév napján várhatóan legalább 9 millió szöveges üzenet megy ki. A karácsonyi SMS-forgalom egyedül a Telenornál emelkedett. Az idén 1 millióval több SMS-t küldtek a Telenor ügyfelei a három nap alatt (dec. 24-26), mint tavaly ilyenkor. Ez több mint 9 millió SMS kézbesítését jelentette - közölte a cég az MTI-vel. Tájékoztatásuk szerint a legtöbb SMS-t december 24-én a délutáni órákban küldték az ügyfelek. Az adatforgalom növekedését a Telenornál ösztönözte az is, hogy a 3 napra korlátlan hipernethasználatot biztosítottak ügyfeleiknek. Így a szokásos adatforgalomnak közel duplája volt tapasztalható a hálózaton. Mindhárom nap kivételesen sok adatot bonyolítottak az ügyfelek, jellemzően este 8 és 9 órakor.
Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.