A magyar borászatok egyike sem minősítette kiválónak az idei termést, véleményük szerint a 2014-es év nem számít kiemelkedőnek - derül ki a Terroir Consulting borászati kereskedelmi és pénzügyi tanácsadói iroda legfrissebb kutatásából.
A kedden közzétett felmérés szerint a borászatok 16 százaléka szerint volt jó az idei termés, 30 százalékuk minősítette elfogadhatónak azt. A válaszadók között 22 százalék volt a "nagyon nem jó", illetve 30 százalék a "nem túl jó" minősítést adók aránya. A válaszadók több mint fele szerint pincészete évről-évre képes a fejlődésre, többségük minden csatornát kihasználva keresi a fejlődési lehetőségeket a borászat életében, ugyanakkor 47 százalék gondolja azt, hogy nem teljesen ismeri a fejlődési lehetőségeket. A kutatásban résztvevők a termelés minősége mellett, szinte kivétel nélkül fontosnak tartják a folyamatosan változó piaci viszonyokhoz való alkalmazkodást, amelynek kulcsa a hosszútávú stratégia kidolgozása. A borászatok 41 százaléka vonna be külsős szakembert, ha a borászat nehéz gazdasági, értékesítési, vagy pénzügyi helyzetbe kerülne, és a megoldásra stratégiai tervet dolgoztatna ki. Az értékesítés növelését nélkülözhetetlennek tartják a pincészetek, tisztában vannak a marketing jelentőségével is, azonban 46 százalékuk nem túlzottan elégedett az alkalmazott marketingeszközökkel, mivel azok hatékonyságát szerintük nem lehet mérni. A felmérést készítők a Magyarországon főtevékenységben szőlőbor termeléssel foglalkozó 900 cég közül 701 a borászatnak küldtek kérdőívet és 131 értékelhető választ kaptak vissza - olvasható a jelentésben.
Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.