A katasztrófavédelem valamennyi munkatársának, aki munkája során szolgálati gépjárművet használ, alapfokú ügyintézői képzésen és ehhez kapcsolódó vizsgán kell eredményesen részt vennie. Az alapfokú modul elméleti és gyakorlati oktatására – amely a helyes járművezetésre és járműkezelésre készít fel – ezen a héten kerül sor a Csongrád Megyei Katasztrófavédelmi Igazgatóságon.
A Szegedi Katasztrófavédelmi Kirendeltségen megtartott elméleti képzésen Hoffmann Zoltán tű. zászlós, az OKF Gazdasági Ellátó Központjának vezetéstechnikai vezető oktatója felhívta a figyelmet a biztonsági öv pontos beállítására is. Mint kifejtette, a túl magasra állított öv ütközéskor fojtó hatást fejthet ki, míg a túlságosan alacsonyra állított öv esetében egy borulás során a vezető, vagy az utas kibújhat az öv védelméből. A kormány fogása kapcsán korábban a „tíz óra tíz perces” fogást oktatták az autósiskolákban, azonban a felső harmadában történő kormányfogással szemben azt a két szélső pontján tartva – 9 óra-3 óra fogással – akár 180 fokot is mozdíthatunk a szerkezeten anélkül, hogy a kormányt elengednénk. Ráadásul ütközés esetén a kormánylégzsák az első esetben „leüti” a vezető kezét a kormányról, és a rajta lévő gyűrűk, karlánc további sérüléseket okozhatnak, míg a két szélén fogott kormánynál a légzsák szabadon betöltheti funkcióját, miközben a vezető kezében marad az irányítás lehetősége. A gyakorlati feladatokat a Szegedi Közlekedési Kft. Szegedi Repülőterének kifutóján hajtották végre, biztonságos körülmények között. A rendkívüli helyzetek kezelésére felkészítő feladatok során az állomány gyakorolta azoknak a szituációknak, így az akadályok hirtelen felbukkanásának kezelését, amelyeket vészfékezés helyett gyors kormánymozdulatokkal lehet megoldani, jelentősebb, 90 km-órás sebesség mellett. Az oktatás során a résztvevők megismerték a vészfékezés helyes módját is, amelyről Hoffmann Zoltán tű. zászlós elmondta: hirtelen, rúgásszerű mozdulattal kell a fékpedálra lépni és folyamatosan nyomva tartani a gépjármű megállásáig. Az így végrehajtott fékezés egy pillanatra kiiktatja a jármű fékerő-szabályzó rendszerét, így mind a négy kerékre egyforma erejű fékezés hat, és a jármű egy-másfél méterrel rövidebb fékutat befutva áll meg, amely nagyobb, mint egy motorháztetőnyi távolság. Forrás:
Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.