Bulvár

A vezetést gyakorolták a katasztrófavédelem munkatársai

A vezetést gyakorolták a katasztrófavédelem munkatársai

2013. május 22., szerda
A vezetést gyakorolták a katasztrófavédelem munkatársai
vezetes

A katasztrófavédelem valamennyi munkatársának, aki munkája során szolgálati gépjárművet használ, alapfokú ügyintézői képzésen és ehhez kapcsolódó vizsgán kell eredményesen részt vennie. Az alapfokú modul elméleti és gyakorlati oktatására – amely a helyes járművezetésre és járműkezelésre készít fel – ezen a héten kerül sor a Csongrád Megyei Katasztrófavédelmi Igazgatóságon.

A Szegedi Katasztrófavédelmi Kirendeltségen megtartott elméleti képzésen Hoffmann Zoltán tű. zászlós, az OKF Gazdasági Ellátó Központjának vezetéstechnikai vezető oktatója felhívta a figyelmet a biztonsági öv pontos beállítására is. Mint kifejtette, a túl magasra állított öv ütközéskor fojtó hatást fejthet ki, míg a túlságosan alacsonyra állított öv esetében egy borulás során a vezető, vagy az utas kibújhat az öv védelméből. A kormány fogása kapcsán korábban a „tíz óra tíz perces” fogást oktatták az autósiskolákban, azonban a felső harmadában történő kormányfogással szemben azt a két szélső pontján tartva – 9 óra-3 óra fogással – akár 180 fokot is mozdíthatunk a szerkezeten anélkül, hogy a kormányt elengednénk. Ráadásul ütközés esetén a kormánylégzsák az első esetben „leüti” a vezető kezét a kormányról, és a rajta lévő gyűrűk, karlánc további sérüléseket okozhatnak, míg a két szélén fogott kormánynál a légzsák szabadon betöltheti funkcióját, miközben a vezető kezében marad az irányítás lehetősége. A gyakorlati feladatokat a Szegedi Közlekedési Kft. Szegedi Repülőterének kifutóján hajtották végre, biztonságos körülmények között. A rendkívüli helyzetek kezelésére felkészítő feladatok során az állomány gyakorolta azoknak a szituációknak, így az akadályok hirtelen felbukkanásának kezelését, amelyeket vészfékezés helyett gyors kormánymozdulatokkal lehet megoldani, jelentősebb, 90 km-órás sebesség mellett. Az oktatás során a résztvevők megismerték a vészfékezés helyes módját is, amelyről Hoffmann Zoltán tű. zászlós elmondta: hirtelen, rúgásszerű mozdulattal kell a fékpedálra lépni és folyamatosan nyomva tartani a gépjármű megállásáig. Az így végrehajtott fékezés egy pillanatra kiiktatja a jármű fékerő-szabályzó rendszerét, így mind a négy kerékre egyforma erejű fékezés hat, és a jármű egy-másfél méterrel rövidebb fékutat befutva áll meg, amely nagyobb, mint egy motorháztetőnyi távolság. Forrás:

Csongrád Megyei Katasztrófavédelmi Igazgatóság

Vágólapra másolva!

Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.