Bulvár

Kevesebb halott és baleset az utakon 2011-ben

Kevesebb halott és baleset az utakon 2011-ben

2012. január 13., péntek
Kevesebb halott és baleset az utakon 2011-ben

Kevesebb baleset történt és kevesebben haltak meg az utakon 2011-ben, mint az azt megelőző évben – közölte Halmosi Zsolt országos rendőrfőkapitány-helyettes, az ORFK Országos Baleset-megelőzési Bizottság (OBB) alelnöke Budapesten.

A rendészeti főigazgató tájékoztatása szerint tavaly az előző évi 649-ről 571-re csökkent a halálos balesetek száma, a balesetekben pedig 94-gyel kevesebben haltak meg, mint 2010-ben.

Halmosi Zsolt

azt hangsúlyozta, hogy a 2012-ben a hatósági ellenőrzésekre, a megelőzésre helyezik a hangsúlyt. Úgy fogalmazott: céljuk, hogy mindenki épségben érjen haza, és nem lesznek toleránsak a közlekedési szabályokat durván megszegőkkel szemben, mert azok nemcsak a saját, hanem mások testi épségét is veszélyeztetik. Az Országos Baleset-megelőzési Bizottság idei terveiről szólva azt mondta: a kétkerekűek kerülnek a fókuszba, mivel a múlt évi statisztikából az derül ki, hogy míg a balesetek okozói túlnyomórészt (61 százalékban) a gépkocsivezetők, a második helyen (12 százalékkal) a kerékpárosok állnak. Halmosi Zsolt szerint tévhit, hogy a kerékpárosok által okozott balesetekben kizárólag a kerékpárosok sérülhetnek meg. Mint mondta, nagyon sok esetben fordul elő, hogy a szabálytalankodó kerékpáros miatt az autósofőrök rántják félre a kormányt és szenvednek el frontális karambolt. Rámutatott arra: ahogy a gépkocsivezetők esetében, a kerékpárosok és a motorosok esetében is nulla tolerancia van érvényben az ittasság tekintetében. Dicsérően szólt ugyanakkor az autóbuszvezetőkről, ők a balesetek csak egy százalékának az okozói. A fő baleseti okok közül az OBB alelnöke a gyorshajtást emelte ki, második helyen áll az elsőbbségadás elmulasztása, a harmadik pedig a kanyarodási szabályok megsértése. A gyorshajtással összefüggésben - amely évek óta vezető baleseti ok - szintén azt mondta, hogy az idén kiemelt figyelmet fordítanak ennek visszaszorítására, továbbá a passzív biztonsági eszközök használatára. Utóbbival kapcsolatban kitért arra: amellett, hogy jogszabály írja elő a biztonsági öv használatát, ez minden modern jogállamban kötelező. Kiemelte: Magyarországon minden napra jut egy halálos baleset, amelyben az öv használata életet menthetett volna. Halmosi Zsolt az MTI felvetésére, miszerint a sajtótájékoztatón levetített bemutatóban az idei tervek közt szerepel a szabályozási módosítások kidolgozásában való részvétel, azt közölte: ennek célja a szabálysértések szankcionálásának hatékonyságnövelése. Emlékeztetett arra: a jogalkotó eddig is tett intézkedéseket annak érdekében, hogy a külföldi rendszámmal elkövetett szabálysértések ne maradjanak büntetlenül, ugyanakkor Magyarország soros EU-elnöksége idején is megfogalmazódott az az igény, hogy a tagállamok közt olyan információcsere jöjjön létre, amelynek alapján más államok is végrehajthassák a kiszabott szabálysértést. Mint mondta, a Belügyminisztérium most azon igyekszik, hogy ez a rendszer Magyarországon minél előbb működhessen. Halmosi Zsolt kérdésre válaszolva, annak kapcsán, hogy korábban felmerült a robogók nyilvántartásba vétele, azt mondta: nehéz intézkedni ezekkel szemben, de - mint mondta - a kormány levette ezt a kérdést napirendről. A múlt évi statisztikai adatok szerint 2011-ben 15 800, személyi sérüléses közúti baleset történt, míg 2010-ben 16 308. A súlyos sérüléssel járó balesetek száma 4941-ről 4533-ra csökkent, a könnyű sérüléssel járó baleseteké 10 718-ról 10 696-ra. Csökkent az ittasan okozott balesetek száma is, 1883-ról 1583-ra. Halmosi Zsolt közlése szerint az adatok azt mutatják, hogy a 2007 óta tapasztalható kedvező trend 2011-ben is folytatódott a közúti közlekedésbiztonság alakulásában.

Vágólapra másolva!

Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.