Méltatlan helyen szerepel a magyar gasztronómiában a bor és szódavíz keverékeként jól ismert fröccs - állítja az Agrármarketing Centrum (AMC), amely újabb kampányt indított az ital népszerűsítésére.
Az AMC fröccskampánya harmadik alkalommal indult útjára pénteken a budapesti Mikszáth térről. Az augusztusi körút során
Hajós András
"fröccsmester" ismert médiaszemélyiségként népszerűsíti majd a minőségi magyar borokból készült felnőtt üdítő italt - adta hírül közleményben az AMC. Az idei fröccskampány a fröccskultúra széles körű terjesztése mellett az ital térhódítását célozza, mert a kampány szervezői szerint a fröccs jelenleg méltatlanul kevés teret kap a hazai gasztronómiában. "Az ital kapcsán még mindig tartja magát az a tévhit, hogy a fröccs a silány borok feljavításának egyik lehetséges módja, amit legfeljebb a sarki kiskocsmában illik fogyasztani" - írják a szervezők. A kampányba bekapcsolódnak a Mikszáth tér környéki vendéglők séfjei is, akik erre az alkalomra kreált "fröccskorcsolyáikkal" támogatják a kezdeményezést. Az akció teljes ideje alatt mindegyik étteremben azonos áron fogyaszthatja mindenki kedvenc bor-víz kombinációját. "A jó fröccshöz nemcsak kiváló minőségű magyar bor, hanem egy igazi hungarikum, a szikvíz is szükséges" - mondta Simon Péter, az Agrármarketing Centrum igazgatója. Az egy hónapon át tartó kampány alatt egy 37 éves Volkswagen T2 fröccsbusz járja majd az országot, amelyen helyi borokból készítik el az italt, ezzel népszerűsítve az adott régió borait is. A túra pénteken indult a Mikszáth térről, és Debrecen, Budaörs, Balatonfüred, Sopron és Szeged érintésével érkezik vissza Budapestre augusztus utolsó hétvégéjén. A bor vízzel történő vegyítésének hagyománya az ókorba nyúlik vissza: a görögök vízzel hígították a bort azokon a szümposzionokon (együttivásokon), amelyek az egymással ritkán találkozók fórumai voltak. Ügyeltek rá, hogy a bor gátlásoldó legyen, de mértékkel fogyasztották, mert az ittasság megakadályozta az ésszerű társalgást. Magyarországon - úgy tartják - a 19. században született meg a fröccs, a legenda szerint
Fáy András
író fóti pincéjében. Állítólag ide hozta el 1842-ben első szódavizes palackját
Jedlik Ányos
, az eseményen jelen lévő
Vörösmarty Mihály
pedig a németes spriccer kifejezés helyett a fröccs nevet adta a szódás bornak.
Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.