Indul a magyar borokat népszerűsítő kampány az Egyesült Államokban július végén vagy augusztusban - mondta George Pataki, New York állam volt kormányzója kedden Badacsonyban, a Laposa-pincészetnél tartott sajtótájékoztatóján.
A politikus hangsúlyozta, hogy tárgyalt már az amerikai-magyar főkonzulátussal a magyar borok egyesült államokbeli bevezetésének stratégiájáról.
George Pataki
szerint a magyar borok minősége különlegesen jó, ám sajnos nem ismerik külföldön. Rámutatott: be kell vezetni a magyar borokat az amerikai piacra, lehetőleg három kategóriában - csúcsborok, valamint közép- és olcsó kategóriájúak -, és versenyképessé kell tenni őket a világ többi borával. Amíg Magyarországnak nincs üzleti stratégiája, és nem exportál borokat a világ első befogadó piacára, addig nem kerül rá erre a "piaci térképre" - hangsúlyozta. George Pataki elmondta, hogy a tokaji bort kedveli, de finomnak tartja a badacsonyit is.
Monika Ellinggel
, az amerikai Foundations Marketing Group elnöke elmondta, hogy már február óta tárgyalnak a magyar borászatokkal, s pályáznak uniós támogatás elnyerésére is. Tájékoztatása szerint valamennyi magyar borászati régióban élénk az érdeklődés az amerikai piacon való értékesítés iránt, külön megemlítette a tokaji, a szekszárdi, a villányi és a badacsonyi borvidéket.
Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.